Kuvittelenko vai oisko sittenkin tärpännyt?

Mohveli

Oman äänensä löytänyt
Heissan!

Hommailtiin miehen kanssa tuossa itsenäisyyspäivän jälkeen, ovulaatio ei tainnu ihan osua kohdalleen. Luulen, että myöhästyttiin pari päivää, mutta nyt on ollu koko joulukuun ajan kaikenmoisia raskausoireita; alavatsakipuja, väsymystä, kuvotusta. Mulla piti ja tulikin jonkinmoiset menkat 20.12, mut ne oli paljon lyhyemmät ja niukemmat kuin normaalisti mulla menkat on. Verta tuli ehkä yhtenä päivänä ja muuten kahtena päivänä sellasta rusehtavaa vuotoa. Kokonaisuudessaan vuotoa tuli noin 3 päivää. Normaalisti pelkkää veristä vuotoa tulee se kolme päivää + alku-ja loppuvuodot. Jouluaattona tein apteekin testin ja se näytti negatiivista ja viikkoa myöhemmin kävin labraan viemässä testin ja sekin näytti negatiivista. Mutta kun nämä tuntemukset ovat vaan jatkuneet!!!
Oon ihan ihmeissäni, että mitä tämä on? Mietin jo et, kuvittelenko kaiken vai oisko meillä heti tärpänny... Ihmetyttää vaan nuo "menkat" sekä negatiiviset testien tulokset. Onko kellään muulla alkanu raskaus samalla tavalla???
 
Oliko menkkasi myöhässä? Ja missä vaiheessa olet tehnyt nämä raskaustestit?
Testit voivat näyttää negatiivista, jos olet tehnyt ne liian varhaisessa vaiheessa, jolloin raskaushormonia ei ole kehittynyt vielä tarpeeksi.
Raskauden alussa voi esiintyä ns. kiinnittymisvuotoa, mikä on yleensä paljon niukempaa kuin kuukautisvuoto.

Tsemppiä jokatapauksessa sinne! :)
 
Menkat ei ollu myöhässä vaan tulivat ihan ajallaan. Ekan testin tein heti menkkojen jälkeen, koska "menkkamaiset" kivut alavatsassa jatkuivat edelleen. Toisen eli labratestin tein viikon menkkojen alkamisesta. Voiko labratesti erehtyä jos todellakin hormonia ei ole vielä tullut tarpeeksi?? Kohta on kulunu kaks viikkoa näidtä niukista menkoista ja kunhan reissusta kotiudutaan niin teen testin. Edellisen lapsen kohdalla menkat oli kaks viikkoa myöhässä ennenkuin testi näytti todella haaleeta plussaa.
 
Kyllä testit voi näyttää negatiivista, jos raskaushormonia ei oo kehittynyt tarpeeksi, silloin täytyy vaan odottaa vielä muutamia päiviä, ja kokeilla sitten uudestaan. Onko sulla ilmenny mitään muita oireita, kun tuo menkkamainen jomotus?
Joskus raskauden alussa voi myös tulla ns. valemenkat.
 
Lievää kuvotusta on ollu ja väsymystä. Sit on semmosta paineen tunnetta "tuolla alhaalla". Niinku joku painais tuolta sisältä. Rinnat ei oo ollu arat tai mitään. Seuraavat menkat pitäis tulla 14.1.
 
Melko yleinen raskausoire tuntuu olevan rintojen kipeytyminen... Seuraile vähän oloasi, ja kaikkia tuntemuksiasi.
Ite luulin kans ennen tämän toisen plussausta, että olisin raskaana, mutta olin ilmeisesti kuvitellut itselleni kaikki oireet.. Näinkin voi joskus käydä :D
 
Samaa oon itekin miettiny, et jos tosi kovasti toivoo ni kai sitä sit sikiäis vaikka pyhästä hengestä! ?? Mut todellinen paine ja nipistykset alavatsassa, paha olo aamupäivisin ja väsymys viittais kyllä ihan oikeaan raskauteen. Mut toivossa on hyvä elää! ??
 
Minulla vähän samankaltainen tilanne. Kuukautiset ovat olleet todella säännölliset monta kk, ihan päivälleen. Kuitenkin viimeisimmässä kierrossa alkoivat 2 päivää etuajassa. Vuotoa oli suurin piirtein saman verran kuin normimenkoissa mutta ne alkoivat ja loppuivat poikkeukellisesti ilman ruskeaa tuhrua mitä minulla aina on. Punainen vuoto kesti ehkä jopa päivän pari pidempään kuin normaalisti ja oli jotenkin hailakampaa. Klönttejä kyllä tuli pariin otteeseen alkupuolella. Minulla ei myöskään ole välivuotoa ikinä mutta vk ennen oletettuja menkkoja tuli hieman rusehtavaa joka sai epäilykseni heräämään. Tein tänään testin töiden jälkeen mutta negaahan se näytti..teen toisen aamupissasta uudelleen. Vatsaa on juilinut varsinkin nyt parina päivänä, alavatsassa keskellä tuntuu sellainen paine ja välillä juilii molemmin puolin. Tuntuu myös että kaikki hajut aistii todella selvään. Minua myös panettaa ilman että mitään edes tapahtuisi sillä puolella, mitä ei normaalisti havaitse kuin ovulaation aikaan :) Olen juossut pari päivää vessassa jatkuvaan, töissäkin noin tunnin välein, normaalisti korkeintaan 3 kertaa päivän aikana. Enkä edes ole juonut nestettä normaalia enempää. Voi olla että kuvittelen muut oireet ja vatsaoireet johtuvat ärtyneestä paksusuolesta..voiko olla että se hormonipitoisuus ei vielä näkyisi tässä vaiheessa? Nyt normaalikierron mukaan kp 32/28.
 
Mohveli: seuraile tilannetta, ja mahdollisia muita oireita :) kyllä se keho sitten jotenkin ilmoittaa, jos on todella tärpännyt :)

Unicorn: menkkasi ovat siis nyt myöhässä kiertopäivistäsi päätellen? Raskaustesti kannattaa aina tehdä aamuisin, että testi näyttäisi varmemman tuloksen. Noilla kiertopäivillä voisit hyvinkin olla raskaana, jos menkkasi ovat muuten olleet hyvin säännölliset. Raskaushormoni kun alkaa lisääntymään päivä päivältä kuukautisten odotetusta alkamispäivästä. Ja rusehtava vuoto ennen menkkojesi odotettua alkamispäivää, on voinut hyvin olla kiinnittymisvuotoa.
Tsemppiä kovasti myös sinne, ja tulehan kertomaan miten kävi!! :)

Ennen kun itse plussasin tästä toisesta, menkkani olivat myös hyvin säännölliset. Viimeisimmät alkoivat kuitenkin kiertopäivinä 26/30 ruskeana vuotona, ja kestivätkin yhtä pitkään kun kuukautisvuoto yleensäkin. Itsellä ei tosin tässä raskaudessa tullut sitä kiinnittymisvuotoa, kun taas esikoisesta tuli. Oireet nostivat päätään jo pari viikkoa ennen plussaamista, joten osasin tätä vähän odottaakin. :)
 
Lilminni: kuukautiset tulivat siis pari päivää etuajassa, alkoivat viime lauantaina. Eli eivät ole olleet myöhässä, päinvastoin. Ajattelin että voisivat olla valekuukautiset. Tein raskaustestin tänä aamuna ja negaa näytti :( Tuntuu että tissitkin ovat ehkä "lössähtäneet".

Seksiä tekee edelleen mieli ja mietinkin olisiko ovulaatio siirtynyt viime kierrosta ja tulossa nyt heti  menkkojen jälkeen..minulla oli poskiontelotulehdus ja söin antibioottikuurin, se on voinut vaikuttaa asiaan yhdessä "joulustressin" kanssa..vatsaa juilii, varsinkin vasemmalle puolelle ja mietin että tämäkin voi kieliä ovulaatiosta eikä raskaudesta. En tosin ymmärrä miksi juilii myös keskelle alavatsaa jos kyse on siitä. Toivon ettei ole kyse ainakaan mistään tulehduksesta :O Valkovuoto on aika lailla kosteusvoidemaista, hieman kellertävää ja nipukka on kyllä kova. Kyllähän tässä vainoharhaiseksi alkaa tulla tästä liiasta tarkkailusta :D

Oliko sinulla Lilminni nuo aikaisemmin alkaneet valekuukautiset koko ajan pelkästään rusehtavaa?
 
No onpas pulmallinen tilanne.. Ei noista oireiluista nyt ota oikeen selvää, että mitä siellä sun kehossa oikeen tapahtuu :D
Jos vauva on teillä kovinkin toivottu, niin ottakaa avuksi ovulaatiotestit :) ne ainakin kertoo oikeen ovuloinnin ajankohdan :)

Mulla se vuoto oli siis lähes kokonaan ruskeeta, yhtenä päivänä taisi vaan tulla veristä ja aavistuksen klönttimäistä vuotoo, ja sekin ihan siinä viimesinä päivinä.
 
Mullakin oli todennäköisesti nämä valemenkat tai no niin ainakin uskon... Kestivät vaan tosiaan kolmisen päivää, alussa ja lopussa yks ruskee päivä ja välissä yks punainen. Yleensä menkat kestää ainakin sen 5 pvä ja ruskehtavaa vuotoa puolin ja toisin tulee useamman päivän ajan. Huomenaamuna teen taas testin... Pelottaa aivan mitä se näyttää... Toive on niin kova vaikka mitään hullua kiirettä asialla ei edes ole! Oireet on vaan niin selkeet et ihmettelen kovasti jos ei näytä plussaa. Viime yönä heräsin aamuyöstä vessaan ni melkein sai alkaa vessanpönttöä halailemaan ku niin oli paha olo. Eipä sillä et tuon ensimmäisen kanssa testi näytti myös tosi pitkään negaa vaikka menkat oli jo pari viikkoa myöhässä. Toivotaan siis parasta! ??
 
Aamuinen testi näytti negaa... ?? Mut mieheni sanoja lainatakseni, ehtiihän tässä vielä. Nyt ei muuta ku uutta matoa koukkuun! Jospa vaikka tällä kierrolla tärppäis. Päätinkin, et lopetan miettimisen ja stressaamisen tällä asialla. Seuraavan testin teen vasta sitten kun menkat on myöhässä. Nyt pitää vaan seurailla näitä vatsan nipistelyitä ja jos jatkuvat pitempään ni pitää käydä lekurilla. Kiitos LilMinni myötäelämisestä! ??
 
No voi harmi :/
mutta niinhän se on, että kannattaa suunnata ajatuksensa johonkin ihan muuhun, jos todella haluaa raskautua.. Jos asiaa miettii jatkuvasti, niin sillon ei ainakaan tärppää.
Jos elämäntilanteessa vaan on jotain muuta, mihin kohdistaa ajatuksensa, niin kenties vaikka plussaisit tästä seuraavasta kierrosta :)
 
Moikka.

Arvelin tulla kertomaan tilannepäivitystä. Minulla siis oli viimeksi ihan oikeat menkat ja taitaa taas olla seuraavat tuloillaan :/ Sorruin pari viikkoa sitten johonkin sellaiseen mitä olen yrittänyt välttää aina. Tilasin netistä vauvanvaatteita vaikka olen pyhästi vannonut ja taikauskoisena tähän asti ajatellut, että en osta enkä tee vaatteita ennen kun testi joskus todella näyttää plussaa. Pitänee jemmata nuo nyt jonnekin kaapin perukoille ja yrittää unohtaa koko asia. Yritän suunnata ajatukset johonkin muuhun jos vaikka joskus tärppäisi sitten.
 
Raskauden todennäköisyys kasvaa, kun ei ajattele asiaa.. Jos asiaa miettii jatkuvasti, niin se stressi ja murehtiminen vaikeuttaa hedelmöittymistä.

Kun lakkaa miettimästä asiaa, niin se stressikin loppuu, ja raskaus voi alkaa hyvinkin pian. Paras keino on olla jotain muuta ajateltavaa, mihin sitten keskittää ajatuksensa.

Itsellä tärppäsi heti, kun oli jotain muuta, mikä vei kaiken sen huomion :)

Plussatuulia nyt kovasti sinne!! :)
 
Edellisestä kerrasta on reilu puol vuotta aikaa ja nostan jälleen keskustelun esiin. MInulla on kk olleet päivälleen säännölliset, eilen olisi pitänyt alkaa mutta vielä ei ole kuulunut muuta kuin ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Eilen ruskeaa ja kirkasta vuotoa sekaisin, tänään rusehtavaa valkovuotoa. Haluaisinkin nyt tiedustella onko teillä ollut lähestulkoon normaalia menkkoja vastaavia jomotuksia? Minulla tänään jomotellut vähän selkää ja vatsaa, vatsaa lähinnä vasemmalle puolen ja keskelle. Tunne on jomotusta ja painontunnetta keskivatsalla. Vessassa olen juossut pissillä tavallista enemmän mutta niin näköjään olen tehnyt viimeksikin kun raskautta epäilin :) Koko ajan odottaa milloin hölähtää housuun. Eilen illalla ja tänä aamuna huomasin että avattu sardiinipurkki ällötti hajullaan tosi pahasti. Mutta tupakanhaju taas ei ällötä ollenkaan. Seurailen tilannetta mutta kyllähän ne menkat sieltä varmaan on tulossa, vähän jälkijunassa vain :sad001
 
Takaisin
Top