Kuuluuko sikiön sydän äänet jo?

Lenox

Jostain jotain jo tietävä
Hei, laitoin tälläisen uuden puheen aiheen,

eli milloin teillä on kuulunut sikiönne sydän äänet?

Itelläni ei vielä ekassa neuvola lääkärissä (rv10+0) kuulunu äänet...
 
Moikka

Nyt on kuultu jo muutama kerta, mutta aika pitkälle meidän kohdalla meni. Eli viikkoja oli 16+4. Ehtihän siinä täristä jo, kun ei neuvolalääkärin vastaanotolla kuulunut vielä kun viikkoja oli joku 12, vaikka edellisellä viikolla oli np-ultra ja kaikki hyvin. Joten ei kannata huolestua, vaikka se vaikeaa tietysti meillä odottavilla äideillä onkin [:)] Meidän neuvolan laitteet ovat sellaiset, että eivät ennen viikkoa 12 yleensä edes yritä kuunnella.
 
Mulle on sanottu joskus ekaa odottaessa jo, että viikolla 12 pitäis alkaa kuulumaan vatsanpeitteiden läpi. Kaksosia odottaessa (vuonna -95) taisi olla 12+jotain kun kuului. Laitteet on varmaan vähän parantuneet mutta enpä olis huolissani kun sulla on noin vähän viikkoja.

Viimeinen
 
Mie kuulin sydän äänet 8+6 kun kävin lääkärin luona. Ja ihmettelin sitä kun miusta poitsua odottaessani niitä ei edes tässä vaiheessa kuunneltu. (Tai muistan väärin)
 
Viikkoja oli tasan 10, kun pienen sydän äänet kuuluivat. Ensin en kyl meinannu kuulla mut kun keskitty ni tajus et aikamoinen jumpsutus siellä kävi. :)
 
Meillä ei ekassa neuvolassa vkolla 10 kuunneltu edes sydänääniä, olin ihan pettynyt. Mutta ekassa ultrassa sitten 12 vklla näkyi sydän ja tykytys ihanasti.
Nyt meillä on neuvola 2 vkon päästä ja kysyin jo etukäteen että kuunnellaanhan sydänäänet, ja nyt ne sitten kuunnellaan. En malta taas odottaa sitä.
 
Enkä malta odottaa että masu alkais näkyä.
Mulla ei vielä näy mitään. Näkyykö muilla?
 
Ja meillä mies on mukana kaikissa, neuvolassa ja ultrassa jos vain pääsee ja tekee kaikkensa päästäkseen.
 
Hyviä vointeja [:D] ja paranemista flunssaisille!
 
mulla kuuluu sydänäänet jo viikolla 8+1 ja alko jo sillon näkyä pientä mahan kasvua... mutta johtuupi varmaan siitä et olen muutenkin hyvin pienikokoinen [:)]
 
Tilasin itselleni kotidopplerin ja sain sillä eilen äänet kuulumaan, rv 11+5. Vaikka hieman kirpaisi sen hankinta hintansa puolesta niin saan sillä mielenrauhan enkä enää malttanut odottaa ensi viikon np-ultraa joten tilasin sellaisen. Mieskin oli eilen ihan innoissaan kun sai kuunnellla pikkuisen sydänääniä...tulee hänellekin tämä raskaus hieman todellisemmaksi näin[;)]
 
Mulla on maha paisunut jo aika lailla, tiukkoja paitoja ei voi enää pitää.. Mutta eipä se haittaa, ihanaa vaan [:)] Ja kun en aio asiaa enää mitenkään salailla, äitikin heti eilen np-ultran jälkeen soitti omalle äidilleen [:D] Malttamattomia kun ollaan [;)]
 
täällä maha kasvaa kans ihan mieletöntä vauhtii ei meinaa itsekkään enää perässä pysyy[:)]ja viikkoja on kuitenki vast 16+2 :)
 
Mulla kuulu ekan kerran noi sydänäänet rv 10, vaikka neuvola täti sano mulle ettei välttämättä näin aikasin kuulu [:)]. Mutta hyvin kuulu ja ei meinannu meijän toukka paikallaan millään pysyä kun karkas alta monta kertaa [:D]. Nyt on menossa rv 22+1
 
Takaisin
Top