Kuulumisia :))

Meiän hepulla on TAAS korvatulehus...Tai no, se ensimmäinen ei näemmä parantunutkaan kunnolla, vaan uusiutui.. :(
Jotenka valvomiset jatkuu jatkuu... Eivätkä varmaan lopu, vaikka heppu paraniskin, en jaksais enää elätellä toiveita, blaaaah.. Univelkaa on melkonen saalis..!

Asensin pinniksenkin sivuvaunuksi meiän sängyn kylkeen. Eka yö meni kivasti sillai, mutta viime yö....NOT. Nukuinko ehkä 4h? viime yönä! Ei kiva...

No...kummasti sitä silti jaksaa, jostain on pakko ammentaa voimaa.

Vein muuten kasan tavaroita kirppikselle. Toivottavasti sieltä tulis tuottoa, että ois ees jotain positiivistaki...;)
 
Alissa, meillä myös löyty korvatulehdus tossa vähä yli viikko sitte, just loppu antibiootti kuuri. Saapi nähä menikö ohi, toivottavasti. Toivottavasti parantuis.
Oon muute Susan, jos ihmettelet nimimerkkiä. :)
 
miten mul on voinu mennä toi pinaatti ohi !! kiitos !

meil on syöty raasteena kurkkua ja porkkanaa, sekä ruuan seassa että ihan sellaisenaan. ootteko syöneet jo makaronia tai riisiä ? mun ois tarkotus keitellä tässä lähipäivinä, kattelin kaupoista esimerkkejä 8kk ruuista niin alkaa olee spagettia sun muuta ..

neiti nukkuu jälleen läpi yön ja istuukin jo ! ei itse änkee istumaan mutkun laittaa niin jää kyllä :)

mä oon hankintojen suhteen enempi 'vau miten upee' enkä niinku kai pitäs et 'onko tosta tutkimuksia, onko käytännölliset' jne, nii osaisko joku kertoo että onko noi yhtään mitään tosta jälkimmäisestä, vai vaan hienot ..
http://www.lastentarvike.net/tuote/920/cosatto-tuplamatkarattaat-you-2-owlpussycat
sanoin koko raskausajan etten tiiä lapsista mitään, ja nyt pitäs jo tietää et mitkä on käytännöllisiä ja hyviä kahden kanssa ! :D
 
Katos, en ois Dodomino tunnistanu sua uuen nimimerkin takaa;)
Onko korvat parantunu?
E:n masu tais mennä vähän sekasin tuosta jälkimmäisestä, tujummasta antibioottikuurista. On pörissy yötä päivää teräviä pieruja.. ;D

Mirr, mie oon laittanu silloin tällöin soseen sekaan makaronia, spagettia tai riisiä. Poika tykkää etenkin makaronista ja spagetista hirveesti!!=) Ostin tummaaki makaronia, että tottuis senkin makuun, vaik meillä ei oo sitä kauheesti suosittu. En ite tykkää siitä mausta pahemmin...
Aika ihanan näköset nuo rattaat, joista laitoit linkin! :D Kokemusta ei kyllä oo, etten osaa sanoa niistä mitään...:P

Täällä heppu ryömii eteenpäin jo niinkin, että keskivartalo nousee kokonaan ilmaan, ei vain pylly.:) Näyttää sellaselta mittarimato-menolta! Ja poika jammailee paljon. Istuskelee lattialla ja jamittaa kun jostain kuuluu musiikkia.:D Jotenkuten onnistuu jo seisominenkin tukea vasten, mutta melkeenpä pitää varmistaa vieressä, ettei muksahda nurin, kun huojuu ja hetkuu niin mahottomasti.
Veikkaan, että suht pian ois eka ylähammas puhkeamassa. Minusta ikenestä paistaa toisella puolen hampaan reuna läpi.:))
E sai muuten serkun torstaina!! Tyttö tuli, niin pikkuisen näköinen, vaikka oli ihan reippaan kokoinen tytöksi. Voi herrinjee, onko E:kin ollu niin pieni!!! Nyt se on jo noin "iso". ^^,

HAUSKAA UUTTA VIIKKOA KAIKILLE ÄIDEILLE JA VAUVOILLE (vielä voi sentään ainakin periaatteessa puhua vauvoista..;))!!!!!!
 
Alissa, täytyy ootella sitä 8kk l.neuvolaa. Katotaa sit siel onko parantunu ku sano et n. 4vko päähä kontrolli. Tai jos nyt alkaa vaivaa ni sit aiemmi. Sittehää me ollaanki keretty jo muuttaa sinne. :) Huomasin kans et  paukutteli paljon enempi ku normaalisti antibiootin aikana. 

Noni, nyt on sielläki siis lähetty liikkumaan vauhdilla. :)
Meiän neiti nous tossa pari päivää ennen 7kk seisomaan tukea vasten ja pystyy sitä pitkin käveleenki. :) Kopsautti ittensä jo olohuoneen pöytäänki niin, että luulin jo että koko silmä menee mustaks, mut turvotus laski aika nopee ja pieni mustelma jäi. Meno on kyllä välillä aika hurjaa ku tuo on viel niin mahoton meniä muutenki.

Onnea E:lle serkusta. :)
 
Ohho, onpa M vikkelä oppimaan uutta. VAU!! E just ja just osaa seisoa tukea vasten, mutta pitää varmistaa vieressä, ettei humaha pyllylleen kun huojuttaa niin kauheasti. Vaan no...toisaalta ihan hyvä, ettei oo vielä lähössä kävelemään.emoticon Kauhea vahtiminen jo nyt, kun tuo ryömii!! Välillä rakentelen menoesteitä, ettei poika pääse ei-toivottuja paikkoja tutkimaan ja ettei tarvi kuitenkaan olla koko ajan vieressä kieltämässä.;) Just aamulla sain taas kaivella paperia sen suusta... Ja eilen ei tainnu kaks kertaa riittää, kun kaivoin taas sen suusta polttopuista/polttopuutelineestä irronnutta kuivaa jäkälää.emoticon

Joo, siitä se kolhiminen lähtee. E ei pahasti oo vielä kopsinu mihkään, pari kertaa johonki pikkasen rouhassu. Meillä on onneksi "luonnostaan" vähän mitään teräviä kulmia, huomasin kun aloin tarkastella asunnon turvallisuutta.. Ja sit jos poika onnistuu kolhimaan itteään tai kaatuu tms. eikä ala heti itkeä, (pikemminkin kattoo mua ihmeissään, että "pitäiskö mun itkeä" :D) niin yritän olla kuin mitään ei ois tapahtunu tai nostan pojan syliin ja sanon rauhallisesti ja kannustavasti, että "ei haittaa, ei käyny pahasti". Et en rupea kauhistelemaan kimeällä äänellä "oho, mitä sulle nyt kävi!", ko helposti lapsi sit oppii vähän säikyksi ja alkaa itkeä pienimmistäki kolhuista. Tai ainaki oon sivusta seurannu sukulaislasten touhuja tässä iässä ja olen tullut tällaiseen johtopäätökseen.. :) Ni parempi ko koittaa opettaa tyyliin "ei haittaa, ei satu kun ei tuu verta" emoticon

Meki tarkistutetaan korvat lääkärineuvolassa sitten, jos nyt ei uuttta tulehusta pukkaa. Sattuu se sopivaan saumaan.. :) Oi jänskää kyllä päästä näkemään miten poika on kasvanu ko edellisestä neuvolasta tulee kuites yli 1,5kk!

Tässä vaiheessa alkaa muuten tulla näitä mitkä-vaatteet-sopii-kysymyksiä eteen. E on mäyräkoiramallia = pitkä selkä, lyhyet jalat. Sillä on nyt käytössä 80 unihaalari ja SEKIN jo melkein kinnaa haaroista!:O Lahkeet sit roikkuu ja jalkaterät on iiiihan liian isot.:DD Mut 74 ei taho enää mahtua, kun se kinnaa pepusta jo niin paljon, vaikka siinä ois lahkeet ja hihat ihan ok..

Oi, mun tuli nyt niiiin ikävä synnyttämistä kun taas tässä samalla pällään Vauva-ohjelmaa...... :) Tahtootahtootahtoo.....!!!!<3
Ja tuossa ohjelman alkupuolella ärsytti, kun ukko viritti synnytysaltaan ulos synnytystä varten ja kun äiti sanoi, että "en halua allasta ulos" ni ukko tokas ihmeissään "But baby, it´s beautiful out there". VOI IDIOOTTI!!! Ei kai kukaan halua synnyttää ulkona vaikka ois kuinka kaunis ilma!!! Miehet ei sit kyllä tajua mistään mitään... emoticon

Eilen sain ekan kerran sylitellä E:n serkkua. Hyvänen aika, sehän oli kevyt kuin vessapaperirulla!!emoticon Vaikka olikin liki samankokoinen kuin E syntyessään. Hassua... Ei sitä vaan muista, että omaki vauva on ollu niin pieni, nyyh.
 
Heippa pitkästä aikaa tänne vaunkin puolelle! :) Kiva kuulla teistäkin, jotka ette oo olleet / enää ette oo naamakirjan ryhmässä. :) Meillä J kasvaa hyvin ja ryömii kovaa vauhtia joka paikkaan. Konttausasennossa hytkyttelee paikallaan, muttei oo vielä hoksinu et silleekin vois liikkua. :D Istuu tomerana ittekseen, muttei osaa vielä ite istuma-asentoon mennä. Sama homma seisomisen kanssa, ei vielä nouse ite, mutta jos asettelee sen seisomaan tukea vasten nii jovain pönötetään siinä vaikka kuinka kauan. =)

Ruoasta tulikin mieleen, että pitäis taas itekki tehä soseita ja yrittää saaha J niitä syömään. Se kun tuntuu olevan ehkä maailman rantuin vauva. :o Ei oo kelvanun tähän saakka oikein mikään omatekemä ja kaupanki soseet alkaa vissiin sillä jo tökkimään. Huoh. Kauheaa suostuttelua koko syömishomma.

Niin ja muuten... =) Meille myös on tulossa pikkusisarus, mikäli kaikki menee hyvin. ;) <3 Vasta 9. viikko menossa, joten matka on vielä pitkä. ;D
 
Paljon onnea ninni!!!!!! emoticon Ihanaa, saatte pikkusisaruksen!!:)) Mullakin polttelis kovin ajatus kevätvauvasta......:DD
Johan sulla on melkein neljännes takanapäin, aattelepa siltä kantilta. Hih;))

Mie tein tänään E:lle omena-boysenmarja-täysjyväsosetta. Siitä tuli just passelia!:) Ekaks heppu hieman irvisti, oli vissiin äitin kans eri mieltä siitä, tarviiko sose hedelmäsokeria vai ei...;) (eli en laittanu). Mutta uppos se sitten ihan hyvin.:)
Ja uuen parsakaalisatsin höyrytin, tällä kertaa jätin soseen jo rakeisemmaksi.
Kaupasta ostin eilen jo valmiiksi 8kk soseita, joissa on jo kökköjä mukana. Apua, mun vauva on jo niin iso, että se saa alkaa syödä "kökköruokaa"!!!
Josaki ruokavalionlaajennuskaaviossa (tai olla Vantaan kaupungin) oli suositus, että 8kk alkaen vaihettais tissittely ruokailun päätteeksi (paitsi aamulla jo ennen puuroa). HUI sitäki!!! Apuva, jos vuojen ikään asti imettäis ni eihän tässä ois enää kö 4kk!

No mutta lähen syöttämään tuota heppu-huoletonta.:)
 
Kylläpä niit korvatulehduksia nyt pukkaa jokaselle, paranemista pikkupotilaille!

mirr: mä oon huomannu et se riippuu niin vauvasta ja äidistä ja perheestä ja kaikesta, et mikä on kenellekin käytännöllistä. Monesta jutusta on muut sanonu et on ihan turha ja meillä on taas ollu ihan hirmu tärkee ja toisin päin. Mut nuo rattaat on IHANAT! :)

Soseista semmonen, et Piltillä ainakin on semmosia 5kk soseita mis on makaronia ja oisko ollu Bonalla kans 5kk alkaen kana-riisisosetta. Mut mä en oo vielä tehnyt ainakaan pakastimeen pasta-kasvis tms. soseita.

Voi hiiskatti miten paljon teijän muitten pötkylät jo liikkuu. Meillä vaan kieritään ja peruutetaan. Jälkimmäinen on semmonen laji mikä tapahtuu vähän vahingossa, jäpikkä ei oo tajunnu et silleen pääsis etenemään, peruuttaa vaan pois lelujen luota ja alkaa huutaa :( Peppu nousee ylös ja käsillä nostaa yläkropan niin ylös et napakin irtoo lattiasta ihan kunnolla, mut vielä ei oo noita kahta temppua saanu yhdistettyä. Kovasti odottelen et jättääkö tuo ryömimisen kokonaan väliin ja siirtyy suoraan konttaukseen. Seisominen ei suju, kun laittaa jalat maahan, poika alkaa kikattaa ja hyppiä. Mut sitte kun malttaa hetken olla aloillaan ni kyllä ne jalat kantaa, pitää ittensä ihan suorana yms mut ei siis seiso vielä.

Ja koskas meillä ei vielä seistä eikä liikuta kauheesti ni ei oo mitään ihmeempiä kolhasuja tullu. Nyt tosin on siläkulmassa mustelma, kun M kopsautti semmosen kilisevät koiralelun kanssa itteään päähän.

Mun vauvani on jo niin iso, et se on jättäny yhdet päikkärit pois! Ennen oli aamu-, päivä- ja iltapäiväpäikyt, nyt noi viimiset on jääny pois. Eka ne siirty klo 16:sta puolisen tuntia kerrallaan eteenpäin ja sitte ku ne oli parina päivänä alkanu vasta klo 18, ni sit ne jäi kokonaan pois. Mikä tietty tarkottaa äidille vähemmän aikaa siivota yms (ja sen huomaa).

Meil on siirrytty jo suurimmaks osaks bodyosastolla kokoon 80, ihan parit 74 mahtuu vielä. Hihat tulee yleensä ekana lyhkäsiks, nyt on vähän tasottunu sen puolesta (eli kädet ja kroppa alkaa olla samaa paria). Housuissa menee vielä 68, tosin meillä on vaan semmosia pöksyjä joissa on aika pitkät resorit vyötäröllä ja lahkeissa, en tiä onko niitä otettu miten paljon huomioon siinä kokomerkinnässä. Just tilasin poitsulle kesävaatetta netistä, tosin ainakin H&M:llä näkyi melkein kaikki shortsit olevan loppu :( mut nyt on ainakin kalastajanlakki, aurinkolasit ja pelastuliivit, ni päästään seilaamaan (harvoin sitä veneessä mitään kesähepeneitä voikaan käyttää) :)

Jahas, "äiti, mua ei enää väsytä, mä rupeen nyt potkii itkuhälytintä ja kiskomaan hyttysverkkoa!"
 
onnea ninni ! :)

meidän lähipiiriin syntyi eilen tyttö, mie itkeskelin jo valmiiks melkee koko päivän kun oli tiistain käynnistetty ni aattelin et pakko jo ke syntyy.. aattelin vaa miten upeeta on saaha pieni vauva syliin. alissa sanoi että on ikävä synnyttämistä, sama täällä !! ootan niin innolla kunnon potkuja, nyt viikko 16 menossa ja pientä hipsuttelua tuntunnu jo hetkisen, kohta mä pääsen laittaa sairaalasta viestiä että nyt se synty !!

mä teen tässä taas listaa mitä pitää kaupasta ostaa neitin ruokia varten, vkl sosetalkoot tulossa. aattelin et riisii ja makaronii en kyl pakasta, vaa keitän jääkaappii aina parin pv satsit niitä ja sekotan sit ruokaan. lihat ja kalat aion kyl nyt pakastaa vihannestenkans jo valmiiks, eikä erikseen, tuli viimeks tehtyy niin isoja minigrippejä lihoille etten ehi käyttää niitä kun aattelen jo et ne on seissy jääkaapis monta päivää.
ja tosta 'kökköruuasta', pitäs kai alkaa jättää niitä lumppeja sinne mutkun toi neiti on niin hieno kurkku ett maissikin jos jää huonosti soseutetuks ni kauhee kakominen ;<

joko teille on tullu kutsut hampilääkäriin pienille ? meillä ens ma :)
 
Meil on hammaslääkäri 19.päivä. Ja nyt on sentäs jotain esitelläki suuhygienistille, alhaalla on kaks hammasta ja äsken huomasin, että totta tosiaan tulee hammas ylös, kun yön aikana ilmaantui reikä ikeneen ja sieltä hammas pilkistää!!:) Josko se toinenkin ylähammas tupsahtais sieltä ennen hammaslääkäriä...

Miekään en pakasta riisiä tai makaronia, vaan sekotan "tuoreeltaan" soseen sekaan. :) On ollu mielessä kokeilla seuraavaksi couscousia, hmmmm..

Iiksjaiks, oon teille masukkaille hitusen mustis, kun teille on pienet nyytit tulossa....!!^^, Iiiih, ois kyllä makia ajatus saaha pikkuruinen vauveli E:n kaveriksi.<3 Vaikka työtähän se teettäis tuplaten ja varmaan kiroaisin alkuvaikeuksissa, että MIKSIMIKSI, mutta äidit on tehty jaksamaan ja kyllä se siitä iloksi muuttuu.;)

Me lähetään tänään juhlistamaan kaverin valmistujaisia! =)
 
Härrrrregyyd, pariin päivään en kerkii koneelle ja täällä on sillä aikaa pamahdettu paksuks ja kaikkee :D

ONNEA ALISSA!!! emoticon

Mä oon tota ukkeliani koittanu suostutella et jos tekastais pikkukakkonen mut ei. Kun ollaan alkuvuodesta puhuttu et juhannuksesta aletaan yrittää ni ei siitä nyt sitte voi millään lipsuu edes parilla viikolla-kuukaudella. Ärrinmurrin. Tosin, kävipä tossa silleen hassusti, et 20.5. alkoi kk:set ja 30.5. kun hommailtiin ni jälkeenpäin miekkonen huomas et oli toi sukelluspuku menny rikki... Mut tuskinpa siitä mitään seuraa. Sillon oli siis kp 11/35 jos kierto on sama kun edellinen. Sitä ennen kierto oli 45. Ja kun se olis niin toivottu "vahinko" ni en jaksa uskoa et niin oikeesti kävis :(
Joop, täälläon pikkumies alkanu taas heräilee öisin useemmin n. 2-3 ekan kerran ja siitä sitte 2 tunnin välein. Tosin, viime yönä, kun se nukku klo 20-04.30, ni enkös minä odotellu nukkumattia klo 3.30 asti. Kierin ja pyörin sängyssä ja nousin ylös ja tein kaikki jipot, mut uni ei tullu. Ja sitte kun se tuli, ni tunnin päästä M heräs syömään ja siitä tunnin päästä se heräs muuten vaan, ei enää väsyttäny. 5.30 siis. Meikä siis nukku 2 tuntia. Kyllä on pirtee olo, huhheijaa.
 
Kiitos Nipsu!! :):)
Täällä on koitettu pitää pahoinvointi kurissa. Se onnistuukin, kun syö käytännössä katsoen KOKO ajan. Vähintään 1,5h välein täytyy jotaki popsia, että pysyy verensokerit tarpeeksi ylhäällä. Tilasin pahoinvointirannekkeetki, mutta niistä nyt ei ota selvää, että toimiiko ne (veikkaan ennemmin, että ei niinkuin on luvattu....). Masu on niin turvoksissa, että sokeakin näkee, että tämä on raskaana.:DD Vielä ei oo kerrottu sukulaisille tai noin muuten yleisesti. Josko ens viikolla. Tiistaina on neuvolalääkäri, sillon ultrataan ja katotaan kuinka pitkällä mennään. Oma veikkaus on 8+ viikoilla, tällöin ois LA tammikuun 20.-> Mutta saa nähä, voihan mun arvaus heittää kumpaan suuntaan vaan. Mut jos oireet menis samaa tahtia kuin edellisessä raskaudessa niin sit tuo 8-10rvk ois ihan totuudenmukaista. Jännittää..... :)

Hassua aatella, että meille tosiaan tulee pieni tuhisija taloon taas!!! Varmasti tulee olemaan haasteellista, etenkin aluksi. Mutta koitan olla sitä aattelematta. Se on väliaikaista, kyllä se siittä sitten ajan kans helpottaa.. :) Ihanaa, kohta on sit taas valtava masunen, hih<3

Mitäpä arvon äideille kuuluupi?? =)
 
Noista pahoinvointirannekkeista, mun yks tuttu suositteli niitä kovasti, toimivat kuulemma ihan oikeesti. Mä en testannut, kun ei ollu mitään ihan ylivoimasta se mun pahoinvointini... (Niin se aika kultaa muistot! Nimim. söin viikon vain riisipuuroa, mansikkakeittoa ja spagettia, koska ne oli niin helppo oksentaa...)

Tuntuuko odottaminen nyt yhtä jännältä kuin viimeks? Ekan kanssa kun kaikki on uutta ja ihmeellistä, ni tuntuuko olo nyt samanlaiselta "jännältä"? Varmaa ainakin vähän varmempi olo, kun tietää mitä suunnilleen on odotettavissa?

Voi ihanuus, mulla oli maanantaina sylissä kuukauden ikäinen vaavva :) Mut kauheeta miten sitä voi unohtaa sen vauva-ajan. Olin ihan öönä et "miten tää nostetaan, pidänkö mä tätä nyt hyvin, miten voi vaihtaa asentoa?" Ihan samat mitä sillon kun oli sairaalassa tuon oman nyytin kanssa <3


Täältä ei kuulu ihan noin ihania uutisia... :( Käytiin tänään pikkumiehen kanssa lääkärissä, kolmas ab-kuuri 1,5kk sisällä!!! Ensin siis tuli se eka korvatulehdus, joka vaikutti lähtevän hyvin kuurilla. Sitte, tasan kuukauden päästä (viime pe) käytiin uudestaan lääkärillä. Poika oli hiukan ravistellut päätään, mitä se teki sillon ekan tulehduksenkin aikaan, mut muuten ei ollu mitään oireita. No, korvapa olikin punoittava ja saatiin toinen ab-kuuri. Kun se loppu tällä viikolla ke-aamulla, niin eikös seuraavan yön aikana menny nenä ihan tukkoon ja kauhee räkätauti päälle. Torstain aikana oli vähän kuumettakin, mut sitte to-pe-yö oli ihan kauhee. Pikkupotilas heräili tunnin välein ihan kirkumaan :'( Nostin hänet syliin ja nyyhkytti siinä sitten hetken ja nukahti uudestaan. Kun laskin takas, sänkyyn ni sama homma tunnin päästä. Näin siis, vaikka olin antanu kipulääkettä illalla. Ajattelin et jotenkin se korva sit vaan sattuu makuuasennossa niin paljon, että herää siihen välillä, joten asettelin tyynyä ja peittoa vuodesohvalle niin että nukuin siinä istuen, poika sylissä puolistuvassa asennossa. Ja tänään sitte käytiin taas lääkärissä, molemmat korvat tulehtuneet. Lääkäri mainitsi jo putkituksen... Katsotaan nyt, saatiin eri ab kuin viime kerroilla, josko se olis sen verran tujumpi että pysyis tuhellukset pidempään poissa.

Mut loppuun vielä jotain positiivista: mulla kasvaa hiukset!!! Niitä siis lähti ihan JÄRJETTÖMÄSTI täs parin kuukauden ajan, mut nyt tuntuu rauhottuneen. Nyt vaan on hiukset ihan pörröset koko ajan kun pitkien hiusten joukossa on paljon semmosia sentin-parin-kolmen pitusia uusia hiuksia. Tää kaljuuntumisen loppuminen liittyy varmaan jotenkin tohon imetykseen, koska viimisen parin kk:n ajan olen vähentäny imetystä ja siirtyny tuttipulloon, nyt imetän vaan yöllä sen yhten kerran mitä poika syö. Mut siis musta ei tulekaan kaljua, jihuuuu! :D Eikä kylppärin lattiakaivo tukkeudu enää viikossa, jipii!
 
Moikka.
Mäki oon niin täysin vaan tuolla FB:n puolella et tulin nyt lueskelemaan teidän kuulumisia ku sinne aina välillä jotain uutisia tulee.
Onnittelut uusista raskauksista! Meillä se on ajankohtanen ehkä sitten ens vuoden puolella ku haluan päästä käväsemään edes töissä ilman uutta raskausmahaa ja saapa mies olla hoitovapaalla kotona... (tammikuun loppuun on ja mä meen 15.8 töihin)

Meillä pikku ukko on nyt 7,5kk ja opetteli 6kk ikäsenä etenemään ku mittarimato, sitte konttamaan 6,5 kk iässä ja nyt menee jo kunnon turbovaihde päällä konttamalla ja ehtii joka paikkaan. Nyt harjottelee kovasti tukea vasten nousua... äidin mielestä se on niin pelottavan näköstä. :D
Koska lähen 2kk kuluttua töihin oon lopettamassa imetyksen kokonaan. Nyt saa aamusin enää tissiä... mut pääasiassa enää sillon ku tissit on niin kipeet et ne pitää saada tyhjiksi. Tällanen tunne tulee enää joka toinen päivä.
Meillä yöt on melko levottomia, mut öisin ei saa mitään ruokaa/juomaa. Me käännetään ukon kylkeä ja uudelleen unille. Nykyään tuttiki on kelvannu joten on edessä sitte siitä vierotus kuitenki vaikka ekat 5-6kk meni ilman tuttia.. weird thing! :D
Päivisin syödään 5x ja melkeen kaikkea ollaan maisteltu. Ei mitään allergioita. Oon yrittäny alotella sormiruokailuja ja pikku mies tykkääkin ite syödä kurkkua, porkkanaa, maissinaksuja, kovaa leipää... mustikoita oon laittanu sulatettuina pakastimesta suoraan pikku ukon suuhun ja alun puistattelujen jälkeen tykkää syödä.

Sairaana on ollu 2x ja molemmilla kerroilla vaan flunssa ilman kuumetta.

Nyt on ihanaa ku on kesä ja ei tarvi pukee enää niitä kauheita vaatekerroksia! Kunnon kesämies meillä ku tykkää tutkia tuolla nurmikolla kaikenlaista.

Terkut kaikille ja hyvät juhannukset täältä savon suunnalta. :)
 
Kiva kuulla sieltäkin suunnalta kuulumisia Karjakat! :) ...vielä kun muistaisin nimen/kasvot nimimerkin takaa...emoticon Oliks teiän poika K? Vai muistanko nyt väärin....:P

Nipsu, mulla lähtee tukka päästä edelleen! 4kk on jo lähteny, sais jo loppua....!!! Mut josko se tästä, kun on uus raskauski menossa... Tosin imetän edelleen, et lieneekö sillä vaikutusta asiaan..?
Toivottavasti teillä nyt parannutaan, nuo korvatulehukset ei tod oo kivoja.:( Meillä se toinen, tujumpi kuuri auttoi onneksi. Toissapäivänä lääkäri katto neuvolassa pojan korvat ja olivat ok.

Pojan 8kk mitat muuten on 9,8kg ja 72,5cm.:) 2kk:ssa oli tullu painoa vain 400g. Mie olin varma, että 10kg on menny rikki jo aikaa sitte (siksi kiirehdittiin sitä istuimen ostamistaki), mutta yllätyin, että ollaankin edelleen alle. Niin se tuo liikkuminen verottaa...;)

Hurjaa, miten toi meiän heppuli kiipeilee. Löysin sen äskö meiän olkkarin pöyän alatason päältä!emoticon Sieltä se tuli muksahtaen alas sitte, ei kyllä ollu moksiskaan. Ja ei ku heti uuestaan... Ja siis korkealtakin täytyy tottakai tulla ite alas. Kädet vaan lattiaa vasten ja hiiohoi. Nyt se yrittää kiivetä sitterin päälle... Oppi siis eilen nousemaan seisomaan eikä sitä pidättele enää mikään, apuva!
Ja mitä ahtaampi kolo, sitä väkisemmin sinne pitää tunkea ittesä. Pöytien alle pitää päästä ja aina ahtaimmasta rakosesta ryömiä eteenpäin tai jos on esteitä tiellä niin mieluusti niiden yli, niitä ei siis voi millään yrittääkään kiertää...

Nii tästä uuesta raskaudesta. Ei tätä osaa enää jännittää, ainakaan vielä.:) Ei tunnu jotenkin ees niin todelliselta, ehkä se johtuu siitä, että nyt ei ehi keskittyä itteensä juur lainkaan, vaan pitää mennä tuon pikkusen perässä all the time.;) Sillai en osaa enää ees aatella tulevia viikkojakaan ku ekassa raskaudessa, siis kun sillo tuli Vau-kalenterista luettua jo viikkoja etukäteen mitä milloinkin tapahtuu. Nyt ei sillai tuu sitäkään aateltua. Fiiliksellä vaan mennään. Mut ehkä sitte ko masu alkaa kasvaa ni sit tulee aateltua enempi, ehkä...?
Hitsi, miten nopeasti nää oppii uutta! Eihän tässä pysy perässä millään...!

Nii tästä uuesta raskaudesta. Ei tätä osaa jännittää. Ei tunnu oikein ees todelliselta, ehkäpä siksi kun ei ehi keskittyä itteensä juur lainkaan, vaan täytyy juossa tuon pikkusen perässä.;) Ekassa raskaudessa tuli viikkoja etukäteen luettua Vau-kalenterista mitä milloinki tapahtuu, mutta nyt ei osaa ees sillai aatella. Ehkä sitte kun masu alkaa kasvaa ni sit tulee aateltua enempi...:)
 
Kyllä sä Alissa hyvin muistit. K-äiti & K-poika täällä kirjotteli. :)

Iteki oon miettiny jo haikailevasti et seuraavat raskaudet ei varmasti oo samalla tavalla sykähdyttäviä ku ei voi vaan keskittyä siihen mahaan. :D Mut tietty kaikki ihan pikkuset on ihania.. Seki pelottaa et ku tykkään niin paljo liikkua et miten se onnistuu kun lapsia on kaks. Siis päivän aikana ku mies on töissä..... no mä taas mietin turhaa ku toinen lapsi ei oo ees tulossa. ;)

Meilläki ipana saa ittensä jumiin joka paikkaan ja viime aikoina on huvittavaa, että on ilmeisesti löytyny se jonkinlainen pelko tehä jotain myös... ei uskalla irrottaa otetta jos on hilannu ittensä ylös jotain pitkin.. pelkää et kaatuu?? Jos noin on niin ihan on tervetullu tunne ku tuntuu et pitää kaikkea vaarallista mennä kokeilemaan. :)

Eilen ostettiin pyörään istuin ja kypärä. Oli jätkä hassun näkönen ku konttas kypärä päässä menemään.. ;) Vielä pitäis reilu kk odotella ja sitte jos pikku reissuja alettais kokeilemaan. (eli kun tulee se 9kk täyteen)
 
Jee, mie muistin! :D

Meillä on havaittavissa muuten tuo sama, vähän arastellaan jo joitain paikkoja. Esim. olkkarin pöyän alatason päälle kiivetään, mutta enää ei meinata uskaltaa tulla sieltä alas.;D
Mut aika rohkeesti silti kiipeilee minne sattuu.

Tänään anoppi hoksas kysyä kun pizzalla käytiin, että ootanko vauvaa. Eipä siinä osannu ku hymyillä....:)) hih... Ihan iloinenhan se tuntui olevan, vaikka olin jo kauhulla aatellu, että onko sen reaktio ois ollu hieman toisenlainen (itsellään kun on neljä lasta ja jaksaa välillä huomautella, että lasten kanssa ei oo helppoa...;). Noh, nytpä tämä tieto tästä sitten julkistuu...:D
 
No nyt selvis LA ja viikot. Eli viikkoja lienis kasassa 9+5. :) La ois täten mun laskujen mukaan 23.1. Lääkäri tosin merkkas, että 28.1. mutta ei se kyllä laskureiden mukaan pidä paikkansa... Mutta näillä mennää sitte. Kiva, että ollaan kohta jo 11.vk:lla!! :D
 
Alissa: Voih, sä pääsit sitten jo näkemään se teidän katkaravun :)

Me oltiin juhannus poissa kotoa ja poika nukku niiiin hyvin. Heräs öisin vaan kerran ja nukahti heti kun laitoin peiton takas päälle. Ja kun meni klo 21 nukkuu, ni heräs 9.30!!! Semmosta ei oo tapahtunu I-K-I-N-Ä! Eí siis edes syönyt yöllä. No, nyt sitten kotona kaveri on taas heräilly pari kertaa yössä. Vitsit, miten väsyttävältä se nyt tuntuu, vaikka ekan puol vuotta herättiin joka yö kahden tunnin välein.

M on alkanut nyt nousta kontalleen, etenkin unissaan. Se on niin hauska näky kun kaveri on sängyssä mahallaan peppu pystyssä valmiina lähtöön :) Kontallaan hetkuu ja ketkuu aikansa ja lässähtää sitte takas mahalleen eikä pääse eteenpäin. Mut vastapainoks on löytyny pinsettiote ja istuminen ja seisominen. Istumaan sen voi jättää ihan yksikseenkin, osaa kupsahataa tosi pehmeästi alas mut seisominen ei oo niin omatoimista. Mut siis paremmin ku ennen kuitenkin.
 
Takaisin
Top