Kuulumisia ja jutustelua

loora84

Keskustelun kolmiottelija
Toukokuunmammat 2015
Marrasmammat 2017
Oliskohan tämmönen hyvä ketju kun tulee näille huhtikuisille pikkusisaruksia. Niin vois pölistä monista eri jutuista... :)

Eli tulkaahan kertomaan mitä kuuluu teille,huhtikuisille ja heidän sisaruksille yms....
 
Tää on tosi hyvä :)
Ois kyllä kiva kuulla mitä kaikille kuuluu :)
 
Jokos sulla on ollu mami-83 ultra? :) ja miten oot muuten voinu?
 
Moikka,

Ollut vähän masentuneet fiilikset tässä syksyllä niin ei oo tullut vastattua.
Tosiaan 2,5 kuukautta sitten todettiin tuulimunaraskaus ja kokoajan yritys on päällä ja toive toisesta lapsesta...no kaippa se sit ajallaan sieltä tulee :)

Mites teillä on arki alkanut sujumaan? Onko kahden kanssa vaikeeta?

Käykääs muutkin kirjoitteleenkuulumisia jos täällä joku käy :)
 
mami. Pahoittelut... :sad001 Jos nyt oikein ymmärsin sun tosta kuvakkeesta niin teillä olisi nyt pikkuinen matkassa.. :) Onnittelut uudesta plussasata.. :) Tuuhan kertomaan kuulumiset.

Hyvin meillä on mennyt näiden kahen kanssa vaikka tosi kiiruista kyllä on kun nuorempi on niin mun perään eikä oikein kukaan muu kelpaa.. Pikkunen on nyt 7kk ja tulee tässäkuussa 8kk.. Ryömii ja kierii eteenpäin.. Nostaa ittensä konttaus asentoon ja heijaa ees taas muttei mee eteenpäin vie kontaten..Alotan esikoisen kanssa nyt musiikkileikkikoulun tammikuussa kun haluan saada yhteistä aikaa enemmän esikoisen kanssa..

Töihin palaan maaliskuun alussa tehden kylläkin vaan 2-3 työpäivää viikossa..
 
Meillekin on huhtikuiselle syntynyt pikkuveli viime kesäkuussa :) . En tainnut silloin esikoisen kanssa kauheasti tänne edes kirjoitella, lueskelin kyllä silloin tällöin. Ikävä että tää on tosi paljon hiljentynyt. Pikkuveljen ryhmässä oon nyt tykänny kirjotellakin enempi kun siellä on se salainen puoli.

Juuri nyt arki kahden kanssa on aika väsyttävää varsinkin kun miehellä iltatöitä.. niin se molempien nukutus. . Tällä pienemmällä on jostain syystä tosi vaikeeta nukahtaa ja yöllä herätään vielä usein 3 kertaa.. Ja tuo isompi joka on aina nukkunut ysiin, onkin alkanu heräilee jo ennen seiskaa.. zzzz, tää mamma on vähän väsynyt. Mutta ehkä se tästä, ainakin toivon kun saadaan kiinteitä enemmän mukaan kuvioihin niin toivottavasti päästäis noissa yöheräämisissä vähempään ja ettei nukuttaminen ois tällasta taistelua. 6 kk mentiin siis täysimetyksellä ja nyt on maisteltu kiinteitä 1,5 viikkoa..
Haluisin itekin jotain harrastusta näiden kanssa miettiä, nyt on käyty vaan perhekahvilassa. . Mut sit taas molemmilleko yhtä aikaa vai erikseen.. Ja sit jos erikseen niin missä toinen on sen aikaa.. Ja sit ku miehellä vuorotyö niin hankala miettiä mitään säännöllistä harrastusta esim.perheuinti ois kiva mutten pysty yksin siellä kahden kanssa käymään.. tulee jotenkin huono omatunto siitäkin kun esikoinen pääs aikanaan muskariin ja vauvauintiin ja tämä pikkuveli nyt vaan perhekahvilaan :sad001 .
Töihin en oo vielä palaamassa. Jään hoitovapaalle ainakin siihen asti että pienempi on 2 v :) .
 
Juu nyt oon taas raskaana...toivottavasti tää nyt jaksais loppuun asti :)

Kiva kuulla loora84 et teillä menee hyvin.

Mua just jänskättää tuo nukuttaminen ku mies on reissutyössä nii on paljon pois kotoa niin sit on pakko yksin saada hoidettua kaikki...kaippa siihen sit tottuu :)
 
Tupuna. Onnittelut pikkuisesta.. :) ja kiva kun tulit tänne kirjoittelemaan kuulumisia. Meiän 7kk syö 5-6 sose ruokaa päivässä ja sit rintamaitoa lisäks.. Nukkui ekan kaks kuukautta hyvin sit 3kk-6kk nukkui huonosti ja nyt on parantunu hiukan..

Mami. Ihanaa ja pidän peukut ylhäällä et pikkunen pysyy loppuun saakka matkassa.. :)

Tuosta nukutuksesta niin mä nukutan samaan aikaan meiän sänkyyn molemmat ja sit nostan pojat omiin sänkyyn kun ovat nukahtaneet. Se toimii ainakin meillä.
 
Heippa! Meilläkin on täällä saatu esikoiselle pikkusisko nyt joulukuussa :Heartred Vauvalle tulee tällä viikolla 6vkoa ikää :) Hyvin on lähteny arki kahden kanssa sujumaan, vaikka kyllähän tässä hommaa piisaa!

Esikoisesta on kehittynyt tempperamenttinen, mutta tosi oivaltava ja hyvän mielikuvituksen omaava ipana :) Käy nyt 3-4 päivänä hoidossa kun menis muuten energisyydessään täällä pitkin seiniä :wink Nyt on ollu vähä mustasukkaisuutta ja temppuilua ilmassa, mutta pääosin on innoissaan ja ylpeä pikkusiskostaan :Heartred

Ihanaa mami et teilläkin on tärpännyt uudelleen, toivottavasti pieni pysyy nyt matkassa! :Heartred
 
Poodle. Onnittelut pikkuisesta :) Kiva kuulla muiden kuulumisia....

Esikoinen on tykännyt tosi paljon muskarista jossa ollaan oltu nyt kolme kertaa :) Apua kun mua jännittää töihin paluu maaliskuun alussa vaikka en tee heti ees täyspäiväisesti..
 
Onnea poodle :)

Mä oon kans miettinyt että varmaan pidämme esikoisen kuitenkin tarhassa 2 päivänä viikosta tai jotain sinnepäin ku vauva syntyy. Ihan vaan sen vuoksi että siellä on kavereita ja saa sellaista tekemistä mitä tarvitseekin ja sit tosiaan ku tuo mun mies on sellaisessa työssä et sen täytyy välillä saada nukkua päivällä, niin voi niitä hoitopäiviä laittaa sit sellaisille päiville, niin on hitusen verran rauhallisempaa ehkä :)

Mä vaan ootan ihan hulluna et tulis kesä....kiva ku äippäloma alkaa ennen juhannusta niin saa olla kotona siinä kesällä esikoisen kanssa pitkään :)
 
Siis meidän pikkuset täyttää pian jo 3! Apua mihin tää aika menee.... :)

Mä palasin maaliskuun alussa töihin ja hyvin on lähtenyt ja molemmat pojat olleet nyt isän kans mun työ ajat. Ainoa mikä ei oo lähteny toimimaan on et pikkunen ei huoli tuttipulloa lainkaan ja mä haluaisin jo lopetella imetyksen. Enkä tiedä miten saisin sen loppumaan kun en kyllä kykene tekemään niin et en vaan antais musta se olis liian julmaa..

Esikoinen on tykännyt muskarista ja nyt mietin et mitäs mä sille kesäks keksisin...ehkäpä vois johonkin jalkapallo juttuun laittaa..Ideoita?

Mites mami on voinut?
 
On se kauheeta miten nopeasti tuo aika on mennyt. Vastahan sitä tuli vauvan kanssa synnäriltä kotia :)
Muutenkin tuntuu että tuo lapsi on kasvanut jo niin isoksi.
Poitsu jo odottaa omia synttäreitä ja haluaa ryhmä hau kakun...saas nähdä miten mä sellaisen saan väkerrettyä :)

Tuohon imetysasiaan ei meikäläisestä kyllä ole apua...meillä poitsun kanssa se loppu niin kivuttomasti vuoden iässä.
Kaveri just tuskaili saman asian kanssa mutta pääty sit jatkaan imetystä ku ei just raaskinut toista huuattaa asian takia.

Meillä on täällä kaikki oikein hyvin.
Just oli rakenneultra keskiviikkona ja siellä oli kaikki niinkuin pitääkin ja tyttö sieltä olis tulossa :)

Käytiin poitsun kanssa hakeen pajunoksia ja pitäis alkaa koristeleen niitä kun tuo yks heräis tuolta päikkäreiltä.
Huomenna pääsee sit virpomaan mummuille :)

Miten teillä muilla muuten...nukutaanko vielä päikkärit?
Tuo yks saatt vedellä edelleen sellaset 2-3 tuntia. Itestä tuntuu et se on jotenkin paljon tuon ikäiselle.
 
Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista ja tyttö lupauksesta :) Meillä ei ole nukuttu päikkäreitä yli vuoteen kuin joskus kipeenä ja pidemmillä auto matkoilla. Poika nukkuu öisin 11-13 tuntii et kai se sit riittää...Kai toi päikkärin tarve on hyvinkin yksilöllistä. :)

Meillä oli eilen 3-vuotis neuvola ja hyvin on kasvanu ja osas kaikki tehtävät. :) Enpä olis osannu kuvitella et niitä on noin paljon siis tehtäviä. :D Kuulemma 4-vuotis neuvola on vielä pidempi et kai siinä on sit vie enemmän tehtäviä....
 
Meillä oli kans eilen neuvola ja poitsu oli kyllä niin myrtsillä tuulella ja ei millään aluksi alkanut teklemään niitä tehtäviä, mutta kyllä se sit loppujenlopuksi ne kaikki teki ja hienosti meni, mutta näkötarkastus jäi tekemättä ku poitsu ei suostunut niitä laseja pitämään päässä, niin tulee sit ens viikolla minun mukaan ku on mulla neuvolakäynti, niin kokeillaan uudelleen et jos se vaikka onnistuis vähän paremmin :)

Mää olin aivan järkyttynyt että tuo lapsi on jo oikeasti 102cm pitkä :eek:
Kasvaa kyllä pituutta käyrien yläreunoissa ja sit paino menee taas ihan miinuksella, mutta meinas edelleen et kasvaa kuitenkin sillä omalla käyrällään et ei ole mitään suuria vaihteluita vaikka nyt oli paino lasku suunnassa käyrän mukaan.

Joko teillä muilla kutsuttiin lapsen synttäreille omia kavereita?
Meillä poika halusi välttämättä kutsua kaksi kaveria päiväkodista, niin ne nyt sit tuli vaikka olin kyllä ajatellut et en vielä sellaisia kaverisynttäreitä kyllä ala järjestämään.
Meni kyllä ihan kivasti ja en tosiaan erikseen järjestänyt heille vaan kaikki tuli sit kerralla...olihan se melkoista hulinaa :woot:

Täällä alkais viimeinen kolmannes nyt ja olokin alkaa kyllä oleen sen mukainen eli tuskanen :banghead:
Onneksi sain ajan neuvolalääkärille ku supistelee kokoajan, niin pääsee tsekkaamaan ainakin et eihän tuolla ole mitään muutosta tapahtunut, niin sit voi huokasta edes vähän ja odotella kesää :)
 
Mami-83. Jokos sinne on pieni syntynyt vai vieläkö majailee masussa?
Ai teillä oli jo kavereitakin synttäreillä. :) Meillä oli vaan sukulaissynttärit mut eipä meidän poika oo tarhassa niin sekin vaikuttaa..
 
Vielä täällä masussa majaillaan.
Mun puolesta sais jo tulla ku alkaa oleen melko tuskasta.
Toissa iltana jo luulin et nyt se syntyy ku kellotin parin tunnin ajan supistuksia 5 minuutin välein, mutta sit ne lopahti.
 
Tsemppiä sinne loppu rutistukseen ja onneks ei enää oo kauaa kun pieni saapuu syliin..:Heartred
 
Juu kyllä täältä tuollainen viikon ikäinen tuhisia löytyy sylistä :)

Vauva syntyi 27.7...ihan en syntymäpäivä lahjaksi saanu. Mulla kun on syntymäpäivä 26.7.
Synnytys meni tosi nopeasti ja helposti.
Säännölliset supistukset alkoi klo 20 ja tyttö syntyi klo 22.59.
Kotiuduttiinkin jo kun vauva oli 1,5 vrk ikäinen.

Vauva on aivan ihana ja päivät kuluukin hyvin vain ihastellessa.
Tällä hetkellä kun ei muuta oikein tee kuin syö ja nukkuu.
Esikoinen tykkää vauvasta, mutta selkeästi on taas minua ja miestäni kohtaan aivan mahdoton...joka asiasta tapellaan vastaan.
Mennäänkin tänään ostaan tarroja nii pääse tekeen tarrataulun niin jospa edes jotkin asiat sais toimiin paremmin :)

Mites teillä on kesä sujunut?
Jotenkin tuntuu et alkaa oleen jo syksyä ilmassa kun vaikka aurinko vielä lämmittää niin tuuli alkaa oleen jo aika kylmä ja yöt pimeät.
Toisaalta jo ihan odottaakin syksyn tuloa.
 
Takaisin
Top