Kuulumiset

Millier

Sanavalmis juttuseppä
Aloitin nyt tällaisen ketjun, kun täällä ei kovin tiheää porukka käy niin ei tarvitse joka kuukaudelle uutta aloittaa :rolleyes:

Mitä kuuluu? Miten on kesä sujunut? Monesti olen miettinyt, että mitä mahtaa kuulua niille jotka vielä raskausaikana tänne paljon kirjoittelivat? Ketäs niitä nyt oli.. Isabella, Maikkie, Vippex ainakin tuli mieleen.. :rolleyes:

Meillä on opittu jo konttaamaan, seisomaan tukea vasten sekä kävelemään tuettuna. Hiukan hassu ja omaperäinen tyyli tytöllä kontatessa ja ryömiessä kyllä on, mut pääasia, että eteenpäin mennään :grinHoitopaikassa aloitetaan kolmen viikon päästä ja ensi viikonlopuksi tyttö menee ekaa kertaa yöksi hoitoon. Siis koko viikonlopuksi. Mua hirvittää, mut tiedän, että on kuitenkin hyvässä hoidossa ja saadaan miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa :) Synttäritkin lähestyy. Osalla on varmaan jo ollutkin? Minkälaiset juhlat oli? Mitä oli tarjolla? Mä kun en oo ikinä lapsille synttäreitä järjestänyt, niin en oikein tiedä millaiset kekkerit sitä pitäisi..

Oon jo kyllä tästä maininnutkin, mutta meillähän lähti pikku kakkosen yritys käyntiin tuossa toukokuun lopulla. Viime kierrossa tuli kemiallinen raskaus ja tässä kierrossa on toiveet korkeella. Toivottavasti meidän neidistä tulee isosisko ensi talvena :happy:

Minä käyn täällä aina silloin tällöin katselemassa onko tullut mitään uutta. Olisi kiva lukea muidenkin kuulumisia :)
 
Laitetaampa tännekkin terveiset. Meillä tyttö kasvanut hurjasti ja kävelee ihan itse. Yöt nukutaan vihdoin hyvin, ilman syöttöjä. Synttäreitä juhlitaan ensiviikonlopulla ja ihan pienet juhlat pidetään. Kakkukahvit on ja lisäksi pientä suolaista. Kohta tyttö aloittaa perhepäivähoidossa ja minä itsekin lähden kouluun. Perheessä ollut tässä suruaika kun tytön setä kuoli yllättäen.
Ei mitään ihmeellistä, perus arkea päivästä toiseen.. :D kesää tässä vieläkin odotellaan.. Vielä olisi eläintarhareissu ja joku kaupunkireissu käytävä ennen loman loppua.
 
Meillä reipas poika, yhdeksän hammasta ja ihan hirmuisesti juttua (josta äiti ei paljon ymmärrä) ryömii, konttaa kiipeilee, nousee seisomaan ja tapailee kävelyä tukea vasten. Kotona olen vielä lokakuun loppuun, mies luultavasti ainakin osan talvesta lomautettuna, eli pitää silloin ainakin loput isyyslomat. Hoitoon poika menee siis luultavasti vasta ensi vuonna.

Synttäreitä suunniteltu sen verran et päivää mietitty ja alesta ostin hauskoja kertakäyttöastioita, kun ei meillä ole kakkulautasia muuten kaikille vieraille. Kutsutaan siis kummit, mummit ja omat sisarukset perheineen.

Toisesta lapsesta haaveillaan, mut vielä mietinnän asteella.
 
Enpä oo tänne kirjotellu pitkää aikaa, mutta käyny kyllä ahkerasti seuraamassa. :) meilläkin poika kasvanu hurjasti ja pitkän aikaa on jo kontattu ja noustu seisomaan. Nyt on kävelemistä harjoteltu tukea vasten hitaasti mutta varmasti. Poitsu ei selvästi pidä kiirettä kävelemisen suhteen ja ehkä hyvä niin. :)

Mehän annettiin pikku kakkoselle lupa jo heti synnytyksen jälkeen ja loppukeväästä sitten tärppäski. Laskettu aika uudella tulokkaalla on toukokuun lopussa. Ikäeroa pienille tulee noin 1 v5kk. :)

Poitsu on edelleen aikamoinen tissiposki, mutta nyt kun maidon tulo on alkanu uuden raskauden takii hiipumaan, ollaa päästy toista vähä vierottamaanki. Tutti hyljättii reilu kuukausi sitten kokonaan ja mä olenkin ollu sitten lohdutus pahimpaan surkuun.

Töissä oli sovittu että oon hoitovapaalla ensivuoden maaliskuun alkuun ja oonki hoitovapaan ohella tehny töitä noin 10h/viikko. Sinänsä tehny iha hyvää käydä vähän töissä, mutta ei liikaa onneks. :) uusi äippäloma alkaa joulukuun puolessa välissä, mutta käytän sitä ennen vanhat lomat pois kun niitä on kertyny 9 viikkoa, joista 7 on jäljellä nyt kesäloman jälkeen.

Mutta eipä meille muuten mitää kummempia kuulu. :) mitäs muille?
 
Tuliko sulle virhe tekstiin Rsnn? Olisko se laskettu aika kuitenkin TAMMIKUUN lopussa eikä toukokuun lopussa? :wink
 
Juu, näppäily/ajatusvirhe. Ajattelin varmaa samanaikasesti toukokuuta kun sillon tein sen plussatestin, mutta siis la on siis tammikuussa. :)
 
Täällä tassutellan kävellä itse jo aika hienosti. vauhtia riittää ja huonekalutkin siirtyy välillä paikoiltaan kun tyttö niitä työntelee! :grin Hampaita on vasta 3:s tulossa. Tutti käytössä vain nukkuessa, muuten sitä ei ole tarvittu. Syntymäpäivät ovat reilun kuukauden kuluttua ja kauhea stressi niistä jo nyt. :confused: Pikkukakkosta ei ole tilattu eikä tilauksessa ainakaan kahteen vuoteen. tässä yhdessä terminaattorissa on ihan tarpeeksi minulle työtä ja vahtimista! :wink

Täytyy kyllä nostaa hattua Teille äideille ketkä jaksatte/ nautitte olosta kotona lapsen kanssa. Itse en todellakaan jaksa olla kotona joka päivä lapsen ehdoilla. Tosin meitä minunlaisia äitejä on kaveriporukassakin aika harvassa ja ns. vertaistukea tähän omaan tilanteeseen on hankala löytää kenen kanssa voisi puhua samassa "tilanteessa" olevien kanssa, tuntuu että taidan olla ainut äiti joka kaipaa omaa aikaa enemmän. :shifty: Meilläkin on kotona menossa remontti tai oikeastaan kaksi ja kun on oma talo ja iso piha niin hommaa riittää. Oikeastaan viimeiset kaksi vuotta on tehty remonttia ja ei loppua näy. Siksi me aloitettiinkin päiväkodissa kesäkuussa ja hienosti on mennyt, tyttö viihtyy siellä tosi hyvin ja äitikin on onnellinen omasta ajasta muutaman kerran viikossa. :happy:
 
Eipä ole tullut käytyä täällä pitkään aikaan, eikä näköjään kovin moni muukaan elokuisista :grin

Mitäs teille muille kuuluu?

Meillä oli eilen ensimmäinen hammashoitajan käynti ja tällä hetkellä on suussa 12hammasta. :happy: Syöminen alkaa jo luonnistua aika hyvin neidiltä itseltäänkin lusikalla, tosin sotkuista hommaa mutta lusikka menee jo hienosti suuhun ja suurin osa ruokaakin siinä samalla.

Tällä hetkellä meidän mitat ovat 9.5kg ja 73cm. Ja näköjään keväällä ostamani toppapuku kokoa 80 menee loistavasti varmaan koko talven ajan jos ei suurta kasvupyrähdystä tule. Mihin en kyllä oikein usko. Meillä on täällä oikee mini emäntä huushollissa! Tavarat siirtelee paikkaa ja voimaa on kuin pienessä kylässä. Hauska seurata kuinka tyttö kasvaa ja oppii koko ajan kaikkea uutta! :happy:

Pottahommia ei olla vielä edes kokeiltu kun ei tunnu olevan mielenkiintoa siihen muuta kun leikkimielessä kuljettaessa pottaa edestakaisin jos sen käsiinsä saa. Tutista ajateltiin vieroittaa talven aikana kun muutenkin seon käytössä vaan nukkuessa. Pehmoleluja alkaa olla muutamia mitkä ovat mieleen ja niitä rutistellaan, eli jospa niistä tulisi sitten tukea ja turvaa kun tutti jää pois.

Tytön huonekin alkaa valmistua pikku hiljaa kun isä jäi lomalle ja jospa me saataisiin jo se oma huone käyttöön vuoden lopulla. :hello2
Mä varmaan en kyllä osaa nukkua kun tyttö ei enää nuku samassa huoneessa, mutta odotan kyllä sitä että saadaan oma makkari takaisin ja vähän väljemmät tilat huoneisiin kun yhden huoneen tavarat on jaettu joka puolelle huushollia. Niin ja saadaan lisää kaappitilaa kun saa komerot sitten toiseenkin makkariin. Tavaraa tuntuu nimittäin olevan ja tulevan koko ajan lisää.

Kohta se alkaa joulukin lähestyä ja tänä jouluna onkin jo varmaan kiva availla itse paketteja ja ihmetellä kaikkia koristeita. Tällä hetkellä suuri ihmetyksen aihe on leivinuuninlämmitys kun lasiluukusta näkyy se maaginen tuli! Onneksi luukku on sen verran korkealla ettei kädet sinne ihan heti yltä. :wink

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille mammoille ja talven odotusta. se onkin sitten taas yksi ihmettelyn aihe kun tulee valkoinen maa! :rolleyes::grin
 
Onpa teillä hanski_ jo paljon hampaita! :)

Täällä pojalla on hampaita kahdeksan, poskihampaita vaan odotellaan.
Rauhallista hetkeä täällä ei oikeastaan ole - korkeintaan pojan päikkäriaikaan. :D Muuten juostaan ympäri asuntoa piilottaen kaikki käteen osuvat esineet mitä mielikuvituksellisimpiin paikkoihin, välillä kiipeillään sohvilla ja matalilla pöydillä tai juostaan äitiä karkuun. :D

Pottailusta poika kyllä tykkää, jos saa lukea samalla. Menestys on vaihtelevaa, mutta eipä meillä mikään kiirekään ole päästä vaipoista eroon. :)

Syöminen on meillä "minä itte"- meiningillä tapahtuvaa, hyvinä päivinä poikaa saa jopa syöttää toisella lusikalla yhtä aikaa ilman raivareita. Muutoin poika syö joko lusikalla, haarukalla tai käsin. Viimeisin on nopeinta, mutta myös sotkuisinta. :D

Sanavarasto on laaja, mutta halu käyttää niitä sanoja ei. Kotioloissa poika kyllä käyttää useampia sanoja, mutta kyläpaikoissa ei oikeastaan.

Lempijuttuja tällä hetkellä on koirat (hauvva), lemmikkipupu (pop), amerikkalaiset autot (vauuu) ja leikkipuistot. :D
 
Voi olipa mukava lukea teidän kuulumisia :)

Meillä on tällä hetkellä 6 hammasta ja lisää tulee tasaiseen tahtiin. Hammaslääkärissäkin käytiin eikä neiti oikein tykännyt kun täti yritti suuhun katsoa..

Kävellään jo melkein koko ajan. Välillä vain vauhti on niin kova, että kompastutaan omiin jalkoihin. Karkuun tykkää juosta, etenkin silloin kun äiti on just ottanut vaipan pois :D Kiipeily on kans kivaa. Meidän piti tv-taso purkaa kun tyttö oli siinä jatkuvasti ja parit hienot kuhmutkin sai..

Kovastihan tyttö jutteleekin, mutta vanhemmat eivät vain ymmärrä mitä neiti sepostaa :grin "Äiti" "Isi" ja "Heippa" on sanat mitä eniten käytetään.. Kovin on iloinen ja sosiaalinen tyttö. Tulee kaikkien kanssa hyvin toimeen eikä vierasta ketään :) Pottaa ei olla vielä meilläkään kokeiltu eikä kai tässä mikään kiire olekaan..

Äitiä vähän jännittää miten tyttö suhtautuu keväällä tulevaan vauvaan kun on niin äitin tyttö.. Aika sen näyttää :rolleyes:
 
Kiva tosiaan lukea kuulumisia :)

Meiltä löytyy hampaita tällä hetkellä 8. Niitä on tehty todella hartaasti yksi kerrallaan, kera veren ja kyynelten. Meillä on kanssa tytöllä jatkuvasti kova meno päällä - oppi kävelemään vähän reilu 1-vuotiaana, mutta nyt painaa jo juosten menemään. Osaa myös hienosti hiipi äihan varpaan kärjillä ja kiiveta vaikka minne :D

Puhetta riittää myös jatkuvana pulinana, mutta sanoja tulee vasta ihan muutamia: äiti, joo, kato, täällä, pois...ja nyt uusimpana myös EI. Vierastus alkaa olla taakse jäänyttä elämää, mutta vieläkin välillä ihan täysin jäätyy paikoilleen, varsinkin jos on paljon vieraita ihmisiä ympärillä. Mut aina vähän lyhemmän ajan jännittää vieraiden seurassa ja kun siitä tokenee, niin neitiä ei pitele enää mikään.

Iltasin kun alkaa väsyttää, niin pitää kiertää ympäti taloa tekemässä kaikkea mahdollista kiellettyä ja nauraa räkäsesti päälle, jos yritetään miehen kanssa kieltää. Syäminen sujuu lusikalla (haarukka on vielä vähän statisti) ja osaa hienosti juoda ihan lasista - tosin maidon kanssa on nokkamuki edelleen usein käytössä. Yöt on meillä edelleen tosi katkonaisia ja aamusin heräillään tällä hetkellä viiden aikaan...nukkuminen on siis edelleen meidän suurin komptastuskivi. Mutta minkäs teet, kun toinn ei ilmeisesti vaan tarvia unta :D
 
Nyt kun istun, valvon ja odottelen, voi päivittää kuulumisia tänne.
Hampaita pojalla suussa 12, kulmahampaita pukkaa kaikkia suunnilleen yhtä aikaa ja se kiukuttaa, tulis vaan jo läpi niin pahimmat kitinät helpottais. Ja järsiminen, kaikkea voi purra, onneksi ihmisten pureminen saatu suunnilleen kitkettyä pois.
Meillä ei vieläkään kävellä ja on käyty äidin huolen takia fyssarilla. Ei mitään vikaa ja ehkä parempikin että ottaa varovaisesti, niin vältytään enemmiltä kumpsuilta. Kuitenkin kovasti kiipeillään ja onneksi myös alas osaa tulla sohvalta ja sängystä ja tuolilta ja ja ja. Telkkari on aika päiviä sitten siirretty tv-tasolta kirjoituspöydälle ja alle metrin korkeudessa on vain sallittuja asioita, pistorasioissa tulpat, puuhellan luukku on suunnilleen saanut olla rauhassa sen jälkeen kun eka kerran koski kuumaan... mutta tulta on kiva ihailla sekä saunassa että leivinuunissa, kun on lasiluukut.

Toisinaan lapsi nukkuu jo 8-10h putkeen, äidillä vaan vaikeuksia nukkua, mutta ehkä se siitä, kun meillä taas pian roolit vaihtuu ja mulla alkaa työarki isin jäädessä lapsen kanssa kotiin muutamaksi kuukaudeksi.
 
Me käytiin 1v hammaslääkärillä ja hän suositteli, että 1,5v pitäis tuttipullot olla jo historiaa.. Tuntuu vaan melkeinpä mahdottomalta kun tyttö vieläkin herää useampana yönä viikossa yösyötölle. Nokkamuki on kyllä käytössä aina ruokailun yhteydessä, mut toisinaan tyttö ei nukahda ilman tuttipullollista maitoa..
 
Meill' on ensimminen aika hammaslääkärille vasta 2v.
Jos tuo 1,5v pitäs olla tuttipullot pois, niin öööh, tuleepa kiire :D meillä lapsi ei malta ruoda aterioilla riittävästi ja nukahtaa vain pullon kanssa, joten välijuomat tulee nokkamukista tai tuttipullosta, tuttipullosta onnistuu paremmin. Juo siis vähintään 4krt/vrk pullosta. Mutta vähemmänhän siitä tulee lupsuttamista kuin jos ois tutti käytössä? Kaverin 2v lupsuttaa tuttia monta tuntia päivälläkin...

Mut ruualla juodaan lasista. Oisko se nokkamuki sit parempi? Vai pillimuki?
 
Takaisin
Top