Kuukautiset synnytyksen jälkeen.

Kuulostaapa kivalta.. not! Saakohan sen kierukan laittaa ennen menkkoja?
 
eiköpähän sen saa laittaa, saattavat teettää raskaustestin ekana.

Ei mulla vaan oo kuukautiset muuttunu mikskään lasten myötä. Ihan samanmoiset ollut koko ajan..



Mulla ei tuntemuksista huolimatta sitten oo alkanutkaan menkat, mut ihan hyvä vaan!
 
Saattaahan sen unohtaa vuodessa, millaset ne oli :wink Mun mielestä kyl oli runsaammat ja kivuliaammat.
 
Mulle just sanottiin, että olis toivottavaa laittaa menkkojen aikana. Jos tähän ei pystytä niin pitää sinä aamuna tehdä raskaustesti. Särkylääkettäkin pitää ottaa aamulla. Miä meinasin ottaa ton hormonikierukan (ekaa kertaa). Vähän kyl jänskättää tuleeko sitä tiputteluvuotoa kuinka paljon ja pitkään.

Ootteko muut ottamassa kupari vai hormonikierukkaa ja millä perusteilla! Vai jotain ihan muuta esim. kapseli?
 
mulle laitettiin silloin toisen lapsen jälkeen hormonikierukka. ei laitettu menkkojen aikana, kun eivät olleet vielä alkaneet synnytyksen jälkeen. en ottanut särkylääkettä ennen laitatusta, vaikka kaveri niin kehoittikin ja kertoi että laitatus käy kipeää ja monta päivää saa syödä särkylääkettä sen jälkeen.
kierukan laitto vähän nipisti, melkein papakokeen ottaminen tuntuu ilkeämmältä. illalla vähän alamahaa nipisteli, vähän kun olisi menkat alkamassa. seuraavana päivänä vihloi vähän enempi, mutta ei tarvinut särkylääkettä ottaa. vuoto alkoi muutaman päivän päästä ja mulla sitä tuli puoli vuotta. aina pari viikkoa vuotoa ja pari viikkoa väliä. ja muutama kuukausi laitosta lääkäri ultrasi, onko kierukka pysynyt paikoillaan ja kyseli jaksanko tiputteluvuodon kanssa vielä hetken odottaa, että kaikilla viimeistään puolen vuoden jälkeen helpottaa.

kun vuotoilu puolen vuoden jälkeen loppui, toisen puolen vuoden aikana taisi tulla yhdet "menkat", jotka kesti pari päivää. kierukkahan oli mulla siis vain vuoden, kun sitten alettiin tätä kolmatta yrittämään. ja ehdottomasti laitatan kierukan uudestaan, sitten kun taas päätetään että lapset oli tässä... :grin

nyt sitten mennään pillereillä siihen asti, että saa neljäskin tulla... :wink
 
Kävin synnärillä juttelemassa synnytyksestä jääneistä peloista. Hän ehdotti että kierukka olisi minulle (ylipaino+verenpaine) turvallisempi vaihtoehto. Nyt odotellaan papakokeen tuloksia että pääsee laittamaan kierukan. Lopetin pillerit n. Kuukausi sitten. Ensimmäiset menkat oli pienet ja lyhyet. Nyt tunruu että vuodan kuiviin :D nooo kierukkaa odotellessa. Ja täytyy muistaa että kun mekat tulee ei raskaus oo mahdollinen.

Kaikille tiedoksi esikoinen oli todellakin odotettu,haluttu ja rakastettu!!
 
Täällä on niin hiljasta nykyään että teen tikusta asiaa; mulla alko eilen menkat. Ei yhtään kipeät eikä runsaat :) Kierukka edelleen laittamatta.. pitää hoitaa tammikuussa.
 
Täälläkin oli ekat menkat pari viikkoa sitten. Aika niukat ilman kipuja, jes! Olisivat tosin voineet pysyä poissa vielä hetken...
 
Olisipa minullakin siis niukat. Ennen raskautta menkat oli erittäin niukat ja kivuliaat. Kivut ovat jääneet kyllä historiaan, mutta tilalle on tullut todella runsaat menkat. Argh!
 
Mulla ollut jo vaikka kuinka monet, parit ekat tosi niukkoja ja viimeksi vuosin varmaan 6 päivää. Ihmeellinen muutos!
 
Takaisin
Top