Kuukautiset keskenmenon jälkeen

Mulla tulee nyt 7vko keskeytyneestä keskenmenosta ja 5vko kaavinnasta. Noin pari viikkoa sitten oli alavatsassa ja enemmän oikealla puolella nippailukipuja, ajattelin että olisi ovulaatio. Siihen aikaan harrastettiin seksiä mutta ei olla mitenkään erityisesti yritetty uutta raskautta. Oon ollut tosi väsynyt ja päätä on särkenyt eli samoja oireita kun aiemmin mutta muuten ei mitään ja tein jo yhden negatiivisen testinkin. Menkkoja ei vielä ole tullut ja ärsyttää tää odottaminen. Jotain nyt toivois tapahtuvan että tietäis missä mennään! Kovasti toivottais meille uutta alkua :)
 
Täällä 28kp.Ennen kohtukuolemaa ollut kierto 28-33kp.Yleensä ilman lapsettomuushoito kiertoa kierto ollut 28pvä.Ja kun hoito ollut kierossa silloin kierto on ollut 33pvä.Ei näy menkkoja ei mitään oireita.Runsas valkovuoto tänään vain lisääntynyt.
 
Tälläinen testi tuli tänään odottelua jos se kierto onkin sen 33kp.
ImageUploadedByVau Foorumi1489867496.193976.jpg
 
Täällä edelleen odotetaan kuukautisia, jo 13vko tulee keskenmenosta... eikä ole mitään viitteitä siitä että oisin raskaanakaan, testiä en kyllä nyt ole edes tehnyt tuon yhden testin jälkeen. Turhauttavaa tää odottaminen!:confused: Onko teillä muilla mennyt näin pitkään??
 
Lemilia, ootko ollu yhteyksissä lääkärin kanssa?
Oliko lääketyhjennys vai kaavinta?
Kokeile tehä kotitesti ja ota yhteyttä lääkäriin oli tulos kumpi vaan.

Voi olla et oot uudelleen raskaana tai keskenmenossa kohtu ei oo tyhjentyny täysin tai sit siun kroppa vaan palautuu tosi hitaasti.
 
Olen soittanut lääkäriin ja sieltä kehottivat vain odottamaan, kuulemma voi mennä monta kuukautta... Olin lopulta kaavinnassa kun ei lääkkeillä tullut kaikki pois. Kaavinnan jälkeen kyllä ultralla varmistettiin että kaikki olisi saatu pois. Tein tänään raskaustestin joka oli negatiivinen kuten arvasinkin. Olisko kroppa vaan sit niin kovilla tai jotain.. pitänee kohta kyllä oman mielenrauhan turvaamiseksi varata aika lääkärille, jos saisi jollain lääkkeillä/hormonihoidolla vaikka aloitettua kierron. Onkohan kellään tällaisesta kokemusta?
 
Lemilia, luulisin että esim keltarauhashormonilla voisi aloittaa kierron, ei itsellä kokemusta siitä keskenmenon jälkeen mutta nuorempana, kun e-pillereiden lopetuksen jäkeen meni monta vuotta kuukautisten alkamiseen. Ainakin kannattaa kysyä. Ärsyttävää tuo kun pistetään vaan odottelemaan epätietoisena. Toisaalta tietysti kroppa voi tulla raskaaksi uudestaan vasta sitten kun on siihen valmis. Toivottavasti noilla lääkkeillä ei ole vaikutusta asiaan.

Itsellä muutama vuotta sitten varhaisen keskenmenon (5-6rv) jälkeen kierto alkoi aika normaalisti ja muutama kuukausi meni, että tärppäsi uudestaan. Nyt viikko sitten koin uuden keskenmenon vähän rajumpana 11 rv:lla, ja tässä vasta odotellaan oireiden loppumista, mutta mielessä myös että milloin pääsisi yrittämään uudestaan.
 
Olen soittanut lääkäriin ja sieltä kehottivat vain odottamaan, kuulemma voi mennä monta kuukautta... Olin lopulta kaavinnassa kun ei lääkkeillä tullut kaikki pois. Kaavinnan jälkeen kyllä ultralla varmistettiin että kaikki olisi saatu pois. Tein tänään raskaustestin joka oli negatiivinen kuten arvasinkin. Olisko kroppa vaan sit niin kovilla tai jotain.. pitänee kohta kyllä oman mielenrauhan turvaamiseksi varata aika lääkärille, jos saisi jollain lääkkeillä/hormonihoidolla vaikka aloitettua kierron. Onkohan kellään tällaisesta kokemusta?

Onko kuukautiset jo alkaneet? Mulla vähän sama tilanne kuin sinulla. Sain kkm:n johon ei lääkkeet tehonneet ja jouduin myös kaavintaan. Nyt on kaavinnasta reilu 8 viikkoa, tarkalleen 59 päivää, eikä menkkoja näy eikä kuulu. Välillä on jotain tuntemuksia että jotain siellä tapahtuisi, muttei kuitenkaan mitään tapahdu. Tosi turhauttavaa tämä odottaminen.

Oletko henkisesti toipunut keskenmenostasi?
 
Onko kuukautiset jo alkaneet? Mulla vähän sama tilanne kuin sinulla. Sain kkm:n johon ei lääkkeet tehonneet ja jouduin myös kaavintaan. Nyt on kaavinnasta reilu 8 viikkoa, tarkalleen 59 päivää, eikä menkkoja näy eikä kuulu. Välillä on jotain tuntemuksia että jotain siellä tapahtuisi, muttei kuitenkaan mitään tapahdu. Tosi turhauttavaa tämä odottaminen.

Oletko henkisesti toipunut keskenmenostasi?

Mulla kaavinnasta oli jo yli 13 viikkoa ja menkat ei vieläkään alkanu. Mulla oli kanssa kaikenlaisia viitteitä että olisi ollut alkamassa. Turhautumisen määrä oli erittäin suuri enkä jaksanut enää odottaa joten varasin ajan gynelle jossa tehtiin ultra. Lääkäri onneksi totesi että siellä on kaikki ok ja kohtu palautunut normaaliksi. Sain 10 päivän keltarauhashormonikuurin jonka jälkeen meni 2 päivää ja menkat alkoi. Ensin tuli vähän tuhrua pari päivää ja sitten niin runsas vuoto ettei aiemmin ole ollut. Menkat kesti 5 päivää.

Nyt on sitten ensimmäinen kierto ja päivä 23 menossa. Ovulaatiota odotellessa... viime vuoden puolella ennen kuin tulin raskaaksi niin ovulaatio tuli kiertopäivillä 24-25 ja toisen kerran 27-28 josta tulin sit raskaaksi. Eli jos samanlainen kierto on nytkin niin juhannuksena pitänee peuhailla miehen kanssa :D

Henkisesti oon nyt loppukeväästä ollut jo tosi paljon parempaan päin. Välillä tuska tulee pintaan ja epäreilut tunteet. Varsinkin nyt kun meidän lähipiiristä on kuulunut paljon vauvauutisia. Tuntuu tosi inhottavalta kun ei oikein voi olla täysillä onnellinen muiden puolesta kun oma vauvan kaipuu on niin valtava. Ollaan miehen kanssa onneksi voitu puhua asiasta ja yritetään molemmat ajatella positiivisesti että kyllä vielä tulee meidänkin vuoro :Heartred
 
Heippa kaikille ryhmään kuuluville! Ajattelin jakaa oman kokemukseni tähän ryhmään. Mulla ensimmäinen raskaus päättyi spontaaniin km huhtikuussa. Siitä 5vkon päästä alkoi tosi niukka vuoto, meni 23pv ja vain super niukkaa tuhrua (ei tarvinnu edes pikkuhousunsuojaa käyttää!). Tässä vaiheessa ajattelin, että kroppa ei toivu ikinä keskenmenosta, kun ei ala edes kunnon menkat! Ja normaali kierto ennen raskautta 30-31 päivää. Kärsin myös kuivuudesta, vaikka yleensä tulee kierrolle tyypillisesti valkovuotoja eikä normaalisti seksin aikanakaan tartte liukuvoidetta käyttää.

Nyt alkoi vihdoinkin kunnon menkat 27 päivää tosta tuhrusta. Miten sitä voikaan raskautta toivova nainen olla iloinen kk alkamisesta! :D Jospa nyt kroppa olis valmis vastaanottamaan uuden elämän alun! ♡♡ Toivottavasti tästä seuraavat kk eivät alakaan. Tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille!
 
Hei. Mulla kans tuli keskenmeno viikolla 6 ja edes ensimmäiset menkat ei kerennyt tulemaan kun samat oireet taas alkoivat niinkun olisi raskaana mutta tosi nopeaa tein testin joka näytti negatiivistä mutta silti uusia oireita ilmenee joten miten toimia? Koitanko vielä tehdä uuden testin vai olenko yhteydessä lääkäriin?
 
Hei. Mulla kans tuli keskenmeno viikolla 6 ja edes ensimmäiset menkat ei kerennyt tulemaan kun samat oireet taas alkoivat niinkun olisi raskaana mutta tosi nopeaa tein testin joka näytti negatiivistä mutta silti uusia oireita ilmenee joten miten toimia? Koitanko vielä tehdä uuden testin vai olenko yhteydessä lääkäriin?

Mullakin oli km jälkeinen kierto tällainen. Oli tosi selvät raskausoireet ja testi silti nega. Ajattelin että se oli varhainen kemiallinen tai sitten vaan kroppa sekoili. Jos testi näyttää negaa, niin ei kai siinä oikein muuta tehdä kuin odotella kuukautisia.
 
Takaisin
Top