Kuukautiset keskenmenon jälkeen

Mulla keskenmenoa edelsi 4kk ilman menkkoja jonka takia ravasin tk:ssa ja samalla kysyin raskautumisen mahiksista ja lääkäri sanoi, että ilman menkkoja ei voi tulla raskaaksi. No Kappas tulinki raskaaksi. En tosin tiedä missä vaiheessa. Ja yhä odottelin menkkoja ja sain terolutit jotka aloitin jouluviikolla, ja saman aikaan tuli oireet ja pistin ne terolutie piikkiin. No sit tuli tunne, että vit** jos oonki raskaana vaik ei pitäny olla mahdollista lääkärin mukaan ilman menkkoja mikä kuullosti aika oudolta. No mikä mie oon väittämään muuta ku lääkäri sanoo, että ei oo mahista. No kuitenki testasin ja paksun oltii ja tosi onnellisia mahdottomuudesta! No kävin varhaisultrassa jossa km 6+1 munapussi rv10. Kk päästä täst pääsin kaavintaan 29.1. Ja vuotoa 12 päivää ja ekat menkat 2.3. Eli ajallaan tuli siitä kaavinnasta. Oireina oli pahoinvointia pari päivää ennen menkkoja mikä oli iha uutta mulle. Ja ovis sit 16.3. Ja tänää tosi hailu viiva dpo10.. Saa nähä nyt mitä täst tulee. Toivottavasti vauva :)
 
Täällä alkoi vihdoin ekat kuukautiset keskenmenon jälkeen! 46 päivää siihen keskenmenokiertoon sitten kaiken kaikkiaan meni. Itse keskenmenovuotoa tuli ensin ekan päivän runsaan vuodon jälkeen 4 päivää tiputtelua, sitten kolme päivää taukoa ja sitten taas 5 päivää vuoti kuin hanasta. Nyt jännätäänkin sitten, että minkälaiset nämä ekat menkat tulee olemaan. Ainakaan toistaiseksi ei ole ollut kuin hetkittäisiä menkkakramppeja ja pientä tuoretta vuotoa, mutta ei vielä sen kummempaa. Toivottavasti pysyis suht normaalina.
 
Moi, sain keskenmenon toissapäivänä rv 5+4 ja vuotoa luonnollisesti yhä on. Mulle lääkäri sano että saa yrittää vasta ku ekat menkat on olleet. Miksköhän? Ilmeisesti moni ei tee niin, ku näitä juttuja lukee. Enkä kyl malttais itsekään. Onko siin sit uuden keskenmenon riski isompi jos heti tähän perään yrittää?
 
Pahoittelut keskenmenosta Bettyboop :sad001

Mulle ainakin gyne sanoi, että tuo on vähän niin kuin vanha tapa, että pitäis odottaa ne yhdet menkat välissä. Johtuen siis siitä, että ennen ei ollut esim. ultraäänitutkimuksia millä nykyään näkee helposti millä raskausviikoilla ollaan menossa. Ihan siis laskennalliselta kannalta yleensä neuvotaan odottamaan ne yhdet kuukautiset. Mulle gyne ainakin antoi luvan yrittää heti kun jälkitarkastuksessa ultrassa selvisi, että kohtu on täysin tyhjentynyt. En usko, että uuden keskenmenon riski on suurempi, jos yrittää heti. Jos kroppa ei ole vielä valmis, niin tuskin uutta raskautta alulle saakaan. Tsemppiä!
 
Pahoittelut! ^Mullekin tuli "lupa" heti yrittää neuvolasta ja gyneltä. Yrittäisin heti jos henkisesti tuntuu että on valmis...
 
Hei, mie kävin 2.12 ensimmäisessä ultrassa ja siellä todettiin että sikiö oli kuollut 3 viikkoa aiemmin. Tyhjennyslääkkeet jne. Ennen joulua kävin verikokeissa ja lupasivat soittaa 23.12 jos niissä näkyy edelleen hcg:tä. Soittoa ei kuulunut, eikä kuulu kyllä menkkojakaan.

Nyt kulunut 54päivää siitä kun otin tyhjennyslääkkeet ja alan hieman stressaamaan missä ne menkat viipyy. Omakannasta yritin katsoa tuloksia. Eivät ole merkinneet tuloksia sinne, mutta siellä näkyy että naisten poli on tehnyt käyntimerkinnän 23.12.

Aamulla ajattelin tehdä testin. Mietin vain onko muilla kestänyt näin kauan ennenkuin menkat on alkanu keskenmenon jälkeen.

Edit: Tyhjennysvuoto tuli siis pian lääkkeiden jälkeen ja kesti reilu viikon.
 
No positiivista se testi näytti.
Soitin äitiyspolille, selitin tilanteen ja kysyin et oliko siinä verikokeessa sittenkin hcg esiintymiä. Ilmeisesti oli jotain.
Nyt ei tiedetä onko tää miun + nyt edelleen siitä keskenmenosta vai oonko uudelleen paksuna.
Huomenna aamulla verikokeisiin ja ne laitto miulle lähetteen naistentautien polille. Kutsu tulee kuulemma ens tai sitä seuraavalla viikolla postissa.
Hirveessä epätietoisuudessa taas, että joutuuko täs viel kaavinnan kokemaan vai mitä hittoo tapahtuu.
 
Vieläkään en saanut varmuutta.
Ennen joulua hcg oli 270 ja viime viikolla 75.
Huomenna taas verikokeisiin ja keskiviikkona saisin tietää tuloksia. Jos arvo on moninkertainen viime viikkoon nähden oon todennäköisesti paksuna...jos näyttää ihan mitä sattuu niin ultraan ja varmaan kaavintaan.
Ärsyttävää tämmönen odottaminen :banghead:
 
Mulla tuli kaavinnan jälkeen kuukauden päästä menkat, sen jälkeen oli 58 päivän väli ja sen jälkeen 30 ja sit 28 ja tän kierron jälkeen tärppäs.
 
Mistä tunnistaa että ois keskenmeno tulossa? Tuleeko jotain oireita ennen sitä vai tapahtuuko yhtäkkiä?
 
Mistä tunnistaa että ois keskenmeno tulossa? Tuleeko jotain oireita ennen sitä vai tapahtuuko yhtäkkiä?

Hei Magia, ensimmäisen keskenmenon tullessa sain kovia vatsakipuja ja voimakasta vuotoa, joiden takia hakeuduin lääkäriin.

Nyt tapahtunutta keskenmenoa en edes huomannut. Ei ollut mitään oireita. Sen todettiin vasta niskaturvotusultrassa. Jälkeenpäin tajusin että aamupahoinvointi oli loppunut keskenmenon aikoihin.

Onko siulla mitä oireita?
 
Hei Magia, ensimmäisen keskenmenon tullessa sain kovia vatsakipuja ja voimakasta vuotoa, joiden takia hakeuduin lääkäriin.

Nyt tapahtunutta keskenmenoa en edes huomannut. Ei ollut mitään oireita. Sen todettiin vasta niskaturvotusultrassa. Jälkeenpäin tajusin että aamupahoinvointi oli loppunut keskenmenon aikoihin.

Onko siulla mitä oireita?

Mulla ei oo ollu oikeen mitään selkeitä raskausoireira koko aikana ja pelkään että menee kesken. Ainahan on se mahdollisuus. Maanantaina ja tänään ollu sellasta outoa vatsakipua, mutta veikkaan että se tulee suolistosta.. :/ sellaista kovaa pistelyä
 
Lääkäri soitti tänään ja sanoi hcg arvon olevan nyt 80. Motään muuta ei osannut oikein sanoa. Laittoi lähetteen uusiin vetikokeisiin ENSI VIIKOLLE. VMP!
Varasin juuri yksityiseltä ajan tälle illalle, kun julkinen puoli osaa muuta kuin vitkutella ja laittaa lähetettä samoihin kokeisiin.
 
Takaisin
Top