Kuukautiset keskenmenon jälkeen

Onko teillä ollut millaset kivut ensimmäisten menkkojen aikana keskenmenon jälkeen? Mulla pahenee koko ajan.. :S
 
täällä kans ootellaan menkkoja... en nyt oikein tiedä mistä sitä laskis mut 20pv sitten alko km tiputtelu rv 11+4, ja vuoto kesti 2vk, tosin sit kun vihdoin lääkärissä kävin tarkistamassa ni epäili että voinut olla myös tuulimuna tai jotain kun kohtu ei ollu kasvanu ainakaan niihin viikkoihin nähden...mut joka tapauksessa, ootteko mistä lähteny laskemaan ns.km kiertoa?
 
Mä lähdin laskemaan sitä km vuodon ekasta päivästä. Eli 35. päivänä alkoi sitte menkat. Toivotaan että ne sulla pian alkais! :)
 
Ei jestas että alkaa usko loppua että kroppa ikinä palautuisi edes lähelle vanhaa. Mulla alkoi menkat aikalailla neljä viikkoa sen jälkeen kun lääkäri oli poistanut kohdusta sinne jäänyttä tavaraa. Menkat kestivät viitisen päivää, tais olla pari välipäivää jonka jälkeen tuhrua ja hiukka enemmänkin vuotoa joka kuitenkin loppui kuin seinään. Tästä pari päivää ja joku käänsi taas kytkintä ja taas vuodetaan ja kunnolla :arghh: siis koska tämä loppuu, alkaa olemaan jo aivan silkkaa kauhua kaikki vessakäynnit kun aina saa jännätä että mitähän nyt. Saati että kesällä olisi mukava liikkua huoletta vaaleissa vaatteissa ja vaikka uida ilman pelkoa että jos jotain taas tuleekin.
Onko kenelläkään muulla ollut tälläiset erittäin oudot menkat(?) kk:n jälkeen?
 
Mulla alkoi menkat 30pv keskenmenon jälkeen. Kipuja ei ollut juuri lainkaan, mitä normaalisti on ollut paljon. Vuotokin oli suht samaa luokkaa.
 
Minua jännittää niin kovasti se, että jo ennen raskautumista kuukautiset tulivat ja menivät miten halusivat, pisimmillään lähes 5kk välillä. Nyt varaudun siihen, että spontaani vuoto tulee sitten joskus syksyllä..
 
Kkm todettiin juuri ennen pääsiäistä. Mulla alko menkat viimeisestä kaavinnasta 56 päivän päästä ilman mitään kipuja. Seuraavat tulikin jo ajallaan mutta kierukan laiton takia kohtu samalla supisteli, ehkä seuraavat menkat on taas normaalit tai sitten niitä ei edes tule kierukan ansiota. Mulle siis jouduttiin laittaa kierukka, kun on ehdoton raskautumiskielto. Mulla on ensi viikolla sydänleikkaus edessä ja sen ja toipumisajan pitää kierukka olla.
 
Mulla tuli menkat tasan kuukauden päästä siitä kun km-vuoto oli pahimmillaan (eli varmaan tapahtui tyhjentyminen silloin).. Pahimman vuotopäivän jälkeen oli ultra missä näky täysin tyhjä kohtu. Seuraavien menkkojem jälkeen raskauduin ja 7 viikkoo sitten synnytin terveen vauvan :) Voimia kaikille! Ei oo mikään mukava kokemus. Onneksi itse sain kokea "helpon" km:n, fyysisesti ainakin..
 
Mulla menkat alkaneet molempien km jälkeen noin reilun kuukauden kuluttua tyhjennyksestä.Melko runsaat ja hieman menkkajomoja.
 
Onko teillä ei-raskautuneilla palautunut kierto ennalleen keskenmenon jälkeen vai onko ollut aiempaa lyhyempi tai pidempi?

Mulla alkoi keskenmenon vuoto 31.5 jolloin oli RV 10+6. Seuraavana päivänä pääsin neuvolan kautta kunnalliseen ultraan, jossa todettiin tuulimuna. Kunnolla tyhjentyminen alkoi seuraavana päivänä järkyttävien kipujen ja supistelujen kera. Kävin samana päivänä lääkärissä (koska minulle piti alunperin määrätä tyhjennyslääkkeet - mutta nyt niille ei tietenkään ollut enää tarvetta) ja siellä otettiin suurin osa raskausmateriaalista ulos ja kivut hellittävätkin sen jälkeen huomattavasti. Vuoto kesti ensimmäisestä vuotopäivästä viimeiseen vuotopäivään yhteensä 7 päivää.

Keskenmenokierto kesti minulla 33pv. Yleensä kiertoni on ollut jotakuinkin 28-30pv. Ennen näitä menkkoja oli mystistä oksentelua ja pahoinvointia lähes joka päivä - ilmeisesti alitajunta kuvitteli minun olevan raskaana vaikka en ollut raskaana. Oksentelu loppui muutama päivä sen jälkeen kun kuukautiset loppuivat.

Nyt siis hämmentää, että minkäköhän mittainen mun kierto on nyt...? Tänään on kp 32 ja menkkoja ei näy. Oon taas kerran kärsinyt oudosta pahoinvoinnista ja mietin et onko tää taas jotain kuviteltua raskauspahoinvointia, oikean raskauden oireita vai jotain ihan muuta. La-su yönä joskus kahden aikoihin sain yhtäkkiä hirveän huimauskohtauksen kesken seksin. Seksiä jatkettiin kun se oli mennyt ohi. Seksin jälkeen iski voimakas pahoinvointi, jonka myötä oksensin oikein kunnolla. Su-aamuna pahoinvointia oli aamulla ja jouduin käymään vähän kakomassa. Töissä oli ihan hyvä olo noin kahdeksasta kahteentoista. Kahdentoista tienoilla join kahvia, jonka jälkeen alkoi hirveä veikotus ja huono olo. Kertaalleen jouduin käymään kakomassa. Pahoinvointia ja heikotusta kesti noin viiteen asti illalla. Illalla ihan voimat pois ja kauhea väsymys.

Pahoinvointien lisäksi oon joutunut käymään koko ajan pissalla, lämmöt ovat olleet koholla (eilenkin 36.7-36.8 (mun normilämpö on jonkun verran alle 36), väsyttää vuorokauden ajasta ja unenmäärästä riippumatta ja eilen tuntui pientä nipistelyä vasemmalla puolen alavatsaa. Missään vaiheessa ei oo nyt vielä ollut kuukautisiin viittaavia oireita. Rinnat ovat vähän ehkä herkät mutta eivät kuitenkaan kipeät. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa eivät alkuun olleet kipeät mutta myöhemmin olivat niin kipeät, ettei niitä kestänyt edes hipaista. Hajuherkkyyttä on ollut - eilen meinasi yrjö lentää kun haistoin meidän vakiasiakkaasta tulevan lemun ja yksi päivä poikaystävä haisi todella pahalta kun oli juuri polttanut (tupakoin kyllä itsekin, joten yleensä se haju ei ällötä).

Tein RFSU:n digitaalisen raskaustestin eilen ja se näytti negatiivista. Mietin tässä nyt kuitenkin, että mitä jos ovulaatio on ollut aika myöhään ja se ei vielä näy raskaustestissä? Luulin kyllä ovulaation olleen joskus kp 15-17 välillä (muistaakseni) - silloin ainakin oli hyvin sitkeää limaa ja himot olivat katossa! Sen jälkeen on sit ollutkin himot paljon paljon pienemmät, mutta seksiä on kuitenkin harrastettu noin joka toinen päivä, joten kyl raskaus ois mahdollinen vaikka ovulaatio olisikin ollut myöhemmin.

Kauhean pitkä sepustus tuli kyl :D Stressaa vaan kun en yhtään tiedä mistä nää oireet taas on ja kuinka pitkä mun kierto nyt on (milloin olisi se päivä jolloin kuukautisten PITÄISI alkaa)... o_O Jollei menkkoja kuulu niin ajattelin uuden testin tehdä perjantaina - silloin olisi jo kp 36, joten eiköhän silloin pitäisi raskaustestissä jo jotain näkyä??
 
Onko teistä kukaan bongannut tosi selkeästi ovulaatiota km:n jälkeen? Tässä ihmettelen vähän samaa kuin muutkin, jänniä vessakäyntejä. Koskaan ei tiiä mitä tulee, tänä aamuna oisin voinut veikata ovulaatiopäivää..
 
En kokeillut, ihan normaalilla apteekin raskaustestillä testattiin! Odotan vielä viikon ja teen uuden testin jos eivät ole vieläkään alkaneet..

Mulla tuli keskenmeno 9.2 mutta raskaustesti näytti negatiivista. Tuntu kyllä sen jälkeen siltä kun olis synnyttäny
 
Salamanteri, kuulostaa kyllä aikas lailla raskauden oireilta? :) Mulla km:n jälkeen nyt vasta on kenties ollu normi kierto, nyt siis yk 4. Ja kaikenmaailman oireita kyllä ollu joka kierrossa... Eka kierrossa oli tosi selkeät ovisoireet, mutta pari muuta kiertoa oli välissä ettei ole tuntunut ovista. Nyt tää kierto niin oli selkeät oireet ja testasinkin varmuudeksi.
 
Onko muilla tullut outoja välivuotoja km jälkeen? Mulla nyt 3. kierto km jälkeen, ovisplussa tuli n. kp 11 paikkeilla ja voimakasta tuhrua/veristä vuotoa jo dpo 4. Aloitin luget ensin yläkautta dpo 3 ja ei estänyt vuotoa, nyt mennyt 3 iltaa alakautta ja ainakin nyt näyttää rauhoittuneen vähemmäksi. Tosi turhauttavaa, pelkään että hormonitoiminta on ihan sekaisin tai et on jotain muuta häikkää, kuten endoa tms...Aiemmin aikaisintaan dpo 10 alkanut tuhru.
 
Mulla ei tasan koskaan ollut välivuotoja ennen keskenmenoja. Nyt itse menkkavuodot ovat alkaneet tiputtelulla (ennen alkoivat aina heti kunnon vuodolla), lisäksi loppuvat tiputteluun joka saattaa jatkua on-off monta päivää, esim tässä kierrossa viimeinen tiputtelupäivä oli kp 11. Viime kierrossa tuli myös tiputtelua kp 18.

Nyt on meneillään 4. kierto viimeisen keskenmenon jälkeen. Myös ovisoireet ovat tosi epäselviä, ja esim. tissit tuntuvat jatkuvasti aroilta, eli ei kyllä tunnu siltä että olisin vieläkään täysin palautunut keskenmenoista. Ei kai tässä voi kuin odotella ja toivoa parasta.

Aiemmin olen kuitenkin todistettavasti ovuloinut säännöllisesti, koska raskaudet ovat alkaneet niin helposti. Nyt olemme ehkäisseet, joten en tiedä.
 
Ok, kiitos vastauksesta KevätTähti. Ehkä en vielä hätiköi ja odotan mitä seuraava kierto tuo tullessaan. Mulla on km jälkeen tullut selkeät ovisplussat ja edeltävät oireet ajallaan, mutta sen jälkeen ei ole ollut tavanomaiseen tapaan rinnat kipeänä ja turvoksissa. Sitten tuota tiputtelua ja nyt tuhrua jo tosiaan dpo 4.
 
MrsBee mulla oli toisen km jälkeen useamman kierron ajan tiputtelua ja erikoisia vuoteluja,kunnes kerran taisi tulla vielä jotain vanhaa raskausmateriaalia ulos ja tiputtelut loppui kuin seinään.Ja vaikka ei materiaalia enää olisikaan taitaa olla aika yleisiä vuotohäiriöt km jälkeen.Yleensä taitavat kuitenkin tasoittua itsestään ajan kanssa.
 
Tosiaan tuhru loppui oikeastaan kokonaan tuon jälkeen, kun käytin taas lugea alakautta. Meni muutama päivä ja aloin saamaan haamuja raskaustestiin dpo 9 lähtien. Viiva vähitellen vahvistui, muttei viikossakaan tullut mitään leffaviivoja. 3 päivää kun menkat oli myöhässä, sain vielä selvän plussan, mutta samana aamuna alkoi vuoto ja menkat alkoi. Oli siis ilmesesti kemiallinen raskaus. Nyt sitten katsotaan mitä kierto taas tästä eteenpäin :sad001
 
Takaisin
Top