Kuopion alueen marraskuiset odottajat!

tiiinnna

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huhtikuun äidit 2019
Huomasin yllätykseksi, että täällähän on hurjasti KYS:llä synnyttäviä.. Joten tuumasta toimeen ja ryhmän perustukseen. Olen palstalla uusi, olin aiemmin helistimen palstalainen, nyt niin tympääntynyt palstan takkuiluun ja muutoksiin, että luovutin ja tulin tänne :) Positiivinen yllätys.

Kirjoitan nyt hyvin pikapikaa tämän, mutta toivottavasti liitytte listan jatkoksi :) Ihanaa olisi saada tukea ja turvaa näin esikoisen odottajana muista lähialueen odottajista.
 
Tämä ryhmä on mieleeni.. :) Itse olen muuttanut Kuopioon vasta vuosi sitten ja uusia tuttavuuksia on tullut naapureista ja työkavereista, muttei yhtäkään joka odottaisi tai edes olisi pieniä lapsia..  Vertaistuki nuorena odottaja olisi nyt paikallaan! :)
 
Minäkään en ole syntyjäni Kuopiolainen, opiskeluaikoina asuin parisen vuotta ja välillä muualla, nyt sitten töiden mukana ollaan palaamassa Kuopioon..

Miten raskaus on sujunu?

Toivotaan, että useampi seutulainen ottais osaa tähän ryhmään, niin saatais kunnon mammajengi koolle :)
 
Minä myöskin Kuopioon vajaa vuosi sitten muuttanut. Toinen lapsi on tulossa, esikoinen on jo kolmasluokkalainen. Laskettu aika on marraskuun alkupuolella. Kavereita ei juuri täälläpäin vielä ole, töistäkin olen ollut sairaslomalla koko kesän. 
 
Miten teidän odotusajat on menneet?

Itsellä alkuraskaus oli pelossa pyöriskelyä. Ensinnäkin plussasin helmikuussa (edellinen kierto), mutta tämä päätyi kaikkien vaikeuksien jälkeen keskenmenoon jo varhaisilla viikoilla 8+. Sitten päätimme "jatkaa yrittämistä" ilman paineita ja kuinka ollakkaan positiivinen yllätys tuli noin kuuakuden päästä tästä. Alku oli pelottavaa, vuotojen takia juoksin vastaanotolla nelisen kertaa.. Nyt sitten niskaturvotusultran jälkeen osasin vasta hengähtää ja alkaa uskoa siihen, että jopa me voimme onnistua :) Nyt sitten viikkoja kasassa 25+ ja mieli pelon osilta paljon parempi ja huojentuneempi.
Harjoitussupistukset kiusaa silloin tällöin, etenkin pidempien lenkkien yhteydessä ja istumatyö tuo omat haasteensa.

Ensi maanantaina olis luvassa 4D-ultra, ihana päästä kurkistamaan masuun, miten tyttömme on taas kasvanut :)


 
Odotusaika on sujunut täysin erilailla kuin esikoista odottaessa. Silloin ei ollut mitään vaivoja ja nyt tuntuu olevan kaikki :/
Noin puoleen väliin kärsin kaameasta pahoinvoinnista ja väsymyksestä. On närästystä ja suonenvetoja ja kaikkia pieniä vaivoja mitä kuvitella saattaa. Mielialat on miehen iloksi heitelleet ja tuntuu, että nyt kun viimeinen kolmannes alkoi, alkaa taas mieli enemmän heitellä.. Jospa se tästä taas tasaantuu. Lisäksi oon kärsiny ihan kunnon supisteluista jo melko pieniltä viikoilta asti. Niiden takia oon saanut kontrolleissa ravata ja ottaa rennosti. Vauva kuitenkin on hyvin pysynyt kyydissä ja toivotaan että pysyy vielä viikkoja. 

Kuitenkin kaikista vaivoista huolimatta oon niin onnellinen kasvavasta mahasta ja kovenevista potkuista kuin olla voi <3 Pieni aika kuitenkin tää raskaus.

Tsemppiä kaikille odotukseen vaivoineen kaikkineen!
 
Kuulostaapa mukelo kurjalta! Monia ei päästetä kovin helpolla raskausajasta, odottajakaverini on ollut koko raskausajan sairaslomalla, ei pysty tekemään juurikaan mitään. Pahoinvointikin kiusannut koko ajan.Onneksi lopussa odottaa ihanaakin ihanampi nyytti, joka saa unohtamaan paljon kärsityistä kivuista <3 

Hei, jos olette facebookissa tulkaa mukaan talvivauvat 2012 ryhmään.
 
Raskaus on kyllä sujunut pelottavan hyvin! Ei pahoinvointia, tunnemyrskyjä tai mitään muutakaan mistä puhutaan.. Mutta katsotaan nyt, kun masukin on kasvanut jo aika valtaisaksi että koska mä täällä kirjotan selkävaivoista ja suonikohjuista...! ;D

Toivotaan Tiina ja Mukelo, että viimeinen kolmas sujuisi hyvin! Mua jo vähän stressaa kun täytyis vaikka mitä vielä tehdä ja hankkia ennen vauvan syntymää. Me ollaan tosiaan koko kesä vietetty toisessa kaupungissa töiden takia ja kaikki on kotona vielä tekemättä...
Ps. Kannattaa käydä katsoos Kuopionkirppari.fi sivut, sieltä voi tehdä hyviä löytöjä vauvatarvikkeita yms. :)
 
Jospa MarrasOdotus olisit onnekas ja pääsisit vaivoitta :) Mulla taas kohta lääkäri, yritin töissä käydä, mutta supparit tiheni ja tärkeintä kuitenkin vauvan hyvinvointi.

Noista hankinnoista, meillä on jo jonkin verran kasassa, pitäisi vaan vielä järjestellä paikat pinnasängylle ja muille. Jospa viikonlopun aikana saatais jotain aikaiseksi. Oon nähny painajaisia, että pikkunen syntyi eikä meillä ollu mitää valmiina :D Ja näin muuten unta ristiäisistäkin; oli ristiäispäivä ja tokaisin miehelle, että pitäisköhän sitä nimeäkin miettiä :) Eli jonkinmoinen stressi taitaa olla, vaikka mielestäni oon ihan rennosti suhtautunut kaikkeen. Onkos teillä nimiä mietitty?
 
Hei!

Ihanaa, että kuopiolaisia tänne kirjoitellut :)
Itekin vasta puoltoista vuotta Kuopiossa asunut ja kavereista kukaan ei odota tai oo perheellinen. Meillä siis esikoista odotellaan kovasti, laskettu isänpäivänä 11.11. :)

tiiinnna, kerrohan kokemuksia 4D-ultrasta sitten, oon itekin sitä miettinyt :)

mukelo kyseli nimistä, meillä ainakin ollut valmiina jo kauan ja vielä kun varmistui rakenneultrassa sukupuoli niin on tullu jo vauvasta tulevalla nimellä puhuttua, täytyy vaan varoa ettei muiden kuullen lipsauta sitä :D

Miten teillä noin yleensä on mennyt? Jotain vaivoja tietty vähän jo lueteltukin täällä. Itellä nyt alkoi supistuksia olla niin lääkäri passitti lepoon ainakin viikoks eli kuulostellaan tasottuuko tällä. Lisäks vähän sokerit heittelee, et joudun seurailemaan, mutta muuten kaikki todella hyvin :)

Tosi hurjaa, miten nopeesti aika menee! Syksy tulee niin nopeella tahdilla et pian sitä onkin jo marraskuu käsillä ihan oikeesti :)
 
Facebookissa on kaksikin ryhmää Talvivauvat ryhmä, yli 60 jäsentä, sekä Marraskuuvauvojen ryhmä, pienempi ja tiiviimpi ryhmä. Molemmat suljettuja. Eli jos haluatte liittyä laittakaa vaikka minulle viesti niin pyydän ryhmän ylläpitäjää liittämään teidät.
 
Heips, täällä myös yksi marraskuisen odottaja :) Lapsi on minulle ensimmäinen. Onko tämä keskustelu aktiivisempaa facebookissa? Itse en tällä hetkellä kuulu faceen... Mulle saa myös vinkata muista kuopiolaisten mammojen keskusteluista, olis kyllä mukava jakaa ajatuksia kun omassa lähipiirissä ei nyt ole odottajia... Jotenkin tää odotusaika on mennyt ihan muuhun niin en ole vielä tutustunut näihin keskusteluihin :P
Mulla rv 37+1!
 
Takaisin
Top