Kuntoilu ja ruokailu synnytyksen jälkeen

Sokerihammas! Koko ajan pitäisi saada herkkuja. Koko ajan mielessä että pitäisi syödä terveellisesti kun imetän. Joku boosti tähän alkuun olisi kyllä hyvä. Eka tavoite varmaan olis tää sokerin välttely. Löytyykö muita sokeririippuvaisia :) sitte ku ruokavalio on kunnossa on varmaan jo aika miettii lihaksiston herättelyä
 
Mä oon jonkun verran syönyt edelleen suklaata ja pullaa, kakkua jne menny päivittäin :rolleyes: toki muuten syön terveellisesti tai ainakin monipuolisesti nyt kun imetän. Hedelmiä ja vihanneksia ja maitotuotteita yrittäny lisätä ruokavalioon. Varsinkin kun mulla on koko ajan ihan tappava nälkä niin täytyy kattoo mitä syö kun sitä ruokaa menee niin paljon. Syön siis ihan järkyttäviä määriä ja usein. Mies joutu aamul lähtee kauppaa ku.olin syöny jääkaapin tyhjäks :sorry: mulle imetys tekee sen, esikon kans sama.

Kuntoilu tulee alkuun oleen koiralenkkejä ja ehkä vaunulenkkejä tuplien kans. Alakerras on pingispöytä, jossa naapurien kaa pelataan. Alakerras varmaan salilla aattelin kans käydä ja tammikuus olis tarkotus jumppaan palata kaverin kans. Ja eniten ootan juoksulenkkejä, mut ne on vasta sitten keväämmällä kun kunto on parempi ja lumet sulanut
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ipi
Parkkeeraan tähän. Alkuun tippu se seittemän-kaheksan kiloa, mut maito väheni myös kun "laihduttelin" että sellaset saa toistaiseksi jäädä. Mulla kauhee omenamehu himo, menee pari litraa päivässä. Kauheeta. :wacky:
 
Hep, imetys tosiaan tekee sen että on nälkä kokoajan. Sit klo 12-14välinen väsymys ja nälkä johtaa itellä sitten syömään niitä herkkuja.

Mulla ahven, mieliherkku on itetehty omenahillo voikkarin päällä
 
Jees. Päivittäin menisi suklaata tai herkkuja jos niitä olisi - ja useimmiten jotain löytyy. Maitoa tekee mieli kuten raskaanakin, vaikka normaalisti en sitä juo. Muutenkin on koko ajan nälkä.

Liikkuminen on jäänyt vaunulenkkeihin esikoisen kanssa eli ei kovin pitkälle päästä. Kun vauva vähän kasvaa on tarkoitus mennä johonkin vauvajumppaan ja tammikuussa olisi haaveena aloittaa pitkästä aikaa ratsastus, se on ehkä paras harrastus keskikropan palautumista ajatellen. Katsotaan miten nämä suunnitelmat toteutuu... :)

Painoa tippui nopeasti, viikko synnytyksestä 1kg alle lähtöpainon eli joku 9 kg yhteensä ja siitä 2 vk oli lähtenyt 2-3kg lisää. Jos tämä maltillinen painonlasku jatkuisi vielä vajaat 10kg niin kiva olisi.

Viime kerrasta viisastuneena: nyt kun oppii syömään hirveitä määriä niin viimeistään kiinteiden tullessa kuvioihin pitää oppia syömään vähemmän ja etenkin kun imetys loppuu. Siitä meinaan tuli mun 10 ekstrakiloa, esikoisestakin raskauskilot lähti saman tien.
 
Ketju minulle:D en kuollakseni ymmärrä miten voi olla mahdollista että synnärille ei jäänyt yhtään mitään?!:eek: siis oikeasti... kaikki kilot mitä tuli jäi kiinni kroppaan:sad001 eli olis pudotettavaa +16kg et pääsis edes siihen samaan kilomäärään kun ennen raskautta. Herkut on tullut päivittäiseksi (kiitos mummot kun leivoitte pullaa/kuivakakkua meidän pakkaseen) ja liikkumaan en oo vielä päässy. Hyötyliikunta tulee kyllä olemaan päivittäistä jahka vaunuttelemaan päästään ja kotona on pieni ”punttis” (kahvakuula,kuminauhoja, hyppynaru, rappusia, kehon paino ja lapset) joten kardiota ja voimaharjoittelua pitäis taas aloittaa. Ahdistaa tää kroppa ihan hulluna, kaikki vaatteet kiristää ja olo on vaikea!
Lisä motivaatiota haen siitä sterilisaatioista kun siihen nukutetaan niin onhan se turvallisempaa kun painoa ei ole liikaa...
 
Mulla kans on koko ajan nälkä ja herkut maistuu aivan liian hyvin. Koko ajan oon vetämässä karkkia nassuuni! Pitäis yrittää vähentää tai kohta on hampaat täynnä reikiä. Mulla paino on tippunut 2 kg alle lähtöpainon ja täytyy yrittää syödä nyt reilusti tavallista enemmän, sillä tarvetta tai varaa ei olisi laihduttaa. En muistanutkaan, kuinka paljon tuo imettäminen kuluttaa.

Liikunta on lähinnä satunnaisia vaunulenkkejä ja koiran ulkoiluttamista. Kovasti odotan, että pääsen aloittamaan taas uimisen. Joogankin ajattelin aloitella vasta, kun jälkivuoto on loppunut.
 
Mites te, joilla myös sektio, saitteko jotain ohjeita liikunnan suhteen? Mä muistan vain, että ei vatsalihasliikkeitä (ei kyllä tulis mieleenkään nyt edes yrittää..) Mutta mikä siis on turvallista liikuntaa, ja koska?
 
Marijanna, mulla on maanantaina jälkitarkastus niin saan ehkä toivottavasti tietoa asiasta. Kuus viikkoa on haavan paranemisaika niin sinä aikana ei varmaan kävelyä kummallisempaa. Mä olin suunnitellut et meen jo pelaa säbää tässä kuussa mut en kyllä varmaan pysty ja käsittääkseni se on muutenkin sellasta liikuntaa mitä ei sais tehdä vielä kuukausiin..
Mä vihaan kävelemistä ja uimista uimahallissa niin vähän on ollu hiljasta tää liikkuminen :grin
 
Mä olen kyllä syönyt hyvällä omalla tunnolla herkkuja, kun raskausaikana joutui niitä rajottamaan :hilarious: oon varmaan kohta painavampi kuin raskauden lopulla, jos jatkan tähän malliin :grin tämän viikon annan itselleni vielä luvan herkutella ja sitten pitänee ottaa itseään niskasta kiinni. Nimim. 2 kinder buenoa jo tänään syönyt
 
Imme saman luvan oon mennyt itselleni kans antaman:/ kaipa se pitäis kohtuus löytää tähänkin...
 
Muuten onko tietoa onko chian siemenet (tai siemenet ylipäätään) imettäessä keilto listalla? Järkyttävä chia vanukas mieli... vois tehdä illaks jos on Ok:wink
 
Mä koitan malttaa raskaamman liikunnan aloittamisen kanssa suosiolla. Nyt lähinnä kävelyä. Jälkitarkastuksen jälkeen voisi aloitella kevyesti salilla jos kaikki on ok.

Täällä kans herkutellaan aika paljon, ja tällä viikolla oon koittanut rajoittaa ja syönyt paremmin. Vaikkakin itsellä perusruokavalio on jo niin kunnossa että lisäherkuttelut siinä.ei paljoa haittaa. Varsinkin nyt kun imettää:)
 
Mun ei jostain syystä oo tehnyt juurikaan herkkuja mieli synnytyksen jälkeen. Enemmän vaan nälkä koko ajan ja sen takia tullut syötyä aika paljon kunnon ruokaa. Meillä vaa'asta patterit loppu joten painosta ei mitään tietoa, mutta siitä en juurikaan jaksa stressata. Tää ensimmäinen viikko ollut aika rauhallinen liikunnan suhteen kun koiratkin oli vielä hoidossa mutta nyt pikkuhiljaa pakko alkaa lenkkeillä taas. Mietin myös et jos jonkun vauva jumpan tai pikateksen aloittaisi niin sais vähän kadonneita keskivartalon lihaksia takasin ennen kun salitreenin aloittaa...
 
Täällä kans kauhee makeanhimo koko ajan ja herkkuja menee illan maraton imetysten aikana, pitäs keksii jotaki muuta tilalle. Painoa jäi +7,5kg tiputettavaks. Must tuntuu et mul imetys pitää yllä noit kiloja eikä anna kropan laihtua.
 
Kävin puntaril tänää ja 4kg olis lähtöpainoon ja 15kg sais lähtee ni päästäis painoon ennen lapsia. Eli eka vähennetään sokeri, sitten toivotaan lähtevän tuo 4kg pois (lähtispä imettämäl)... mut eipä esikoisenkaan aikaan lähteny paino alun jälkeen tippuu, et se siitä muka että imetys laihduttaa. Ei tätä mammaa...
 
Mulla tulee huomenna kolme viikkoa synnytyksestä ja painoa on lähtenyt kymmenisen kiloa. Vielä olis pudotettavaa lähtöpainoon 6kg ja painoon ennen lapsia 12kg... Herkkuja on mennyt aivan posketon määrä, siis oikeasti, saatan syödä suklaalevyn tai kaksi pussia karkkia päivässä :rolleyes: Onneksi kesä ei ihan kolkuttele vielä ovella :grin
 
Takaisin
Top