Kuningatarhyytelö / royal jelly / gelee royale

Toiveilija90, tosi lupaavalta vaikuttaa jo nuo oireet :) Mullakin ollut molemmissa raskauksissa ensimmäinen oire just kipeät nännit. Mä alotin taas tähän ensimmäiseen clomikiertoon kans nuo royal geleet, kun niiden kanssa on ollut aina ihan mielettömän selkeet ovisoireet ja limatkin ollut runsaat. Toivottavasti siis ei nyt clomien takia limakalvot ohene, kun otan tueksi Royal geleetä :)
 
Oi kiva kuulla, Alina16 :smiley-bounce012

Nyt siis menossa dpo 8, mut nännikipu lähteny jo dpo 6 :sad001 välillä menkkajuilintaa. Hmm... Sunnuntaina sain roskishaamun, tänään testasin eri testillä puhtaan negan, mutta oon kyl liian aikasin testaamassa, tiedän :woot: Seuraavaksi pitää testata viimeistään lauantaina, kun sitten olis bileet tiedossa.
 
Amparo, mulla käynnistyi kierto ekaa kertaa synnytyksen jälkeen (noin vuosi), kun aloitin gelee-kuurin. Pari viikkoa niitä muistaakseni ehdin napsia. Tosin syynä saattoi kyllä olla myös imetyksen väheneminen sekä aika, mutta tuskinpa kapseleista haittaakaan oli :)
 
Mulla on nyt ekaa kiertoa gelee menossa. aloitin syömään niitä kp1.
Ovulaatio tuli selkeämpänä ja noin 5vrk aikaisemmin kun edellisessä kierrossa. luteaalivaihe siis ainaki pitenee, Jes! :)
 
Kiva kuulla, Toiveissa :)
Mulla nyt yk 2. Ekalla kerralla ovis oli noin kp 16 tienoilla. Tällä kierrolla kuitenkin rupesin testaamaan ovista jo kp 12, niin näytti silloin jo vahvaa viivaa! Kp 13 oli kuitenkin jo negatiivinen. :pompus: oon ihan ymmälläni, että missattiinko nyt paras päivä tulla raskaaksi (peitot kyl heilu kp 8 ja 12). Ja sitten siitä, että onko tosiaan totta että ovis aina vaan aikaistuu näistä geleistä? No oon nyt kuitenkin joka aamu ja joskus iltakin testaillut ovista ja niin hassulta kun se kuulostaakin, niin tänä iltana viiva on taas vahvistumaan päin :woot:
 
Mullakin oli selkee plussa pe iltana ja nega oli jo la aamupäivällä.. oletin et se hormonihuippu oli nopea ja meni siis äkkiä ohi. nyt tänää tuli vasta kauheet oviskivut :eek: meillä talleteltiin la aamuna ja su aamuna... mietin et pitääkö se tänäänki sit varalta jos oikeesti meniki noin kauan munasolun irtoamiseeen.....
 
Kannattaa ehdottomasti, ihan varmuuden vuoks talletuksii tehdä! Mekin tänään, kun mies pääsee töistä :happy: ja tänään aamusti tuli voimakas plussa viiva tikkuun. Ihmettelen kyllä, et mitä se perjantainen plussa oikeen oli.... ehkä se testi oli vaan mönkään menny.

Onnee yritykseen! :) toivotaan että molemmilla tärppäis. Sais vielä tän vuode puolella ilosii uutisia :joyful:
 
Mulla on rakkuloita munasarjoissa ja kohta vuoden olen ollut ilman ehkäsyrengasta. Kuukautiset tullut vain muutaman kerran kunnolla ehkäsyn jäämisen jälkeen ja muutaman kerran jotain pientä vuotoa. Eilen kävin ostamassa gelee royaleja ja toivomuksena, että menkat alkaisi kunnolla ja samoin ovulaatio tulisi... Onko kellään muulla samanlaista tilannetta, että on monirakkulaiset munasarjat ja menkkoja tosi harvakseltaan?
 
Ensimmäinen kierto geleen kanssa takana enkä nyt ihan vakuuttunut.. Normaalisti tunnen ovulaation tosi selvästi, nyt ei mitään koko kierrossa enkä tikkujenkaan avulla sitä saanut kiinni. Lisäksi kierto oli 5 päivää pidempi kuin normaalisti. Nyt kp8 menossa toista kiertoa, katsotaan miten käy. Jätän nuo kyllä pois jos ovista ei taaskaan kuulu.
 
Täältä nostelen tätä ketjua :) Ajattelin hankkia gelet tähän kiertoon js kiinnostaisi minkälaisia kokemuksia teiltä löytyy edellellisten lisäksi. Ovatko edesauttaneet ovista ja raskautumista?
 
Reilun vuoden yrityksellä tärppäs ja poika syntyi nyt huhtikuussa. Mulla ei aluksi tullut ollenkaan kierroissa ovulaatiota ja muutenkin oli pitkä kierto. Geleellä sain kierron 28pv ja selkeen ovulaation aikaiseksi. Yksin ei geleen syönti silti raskaaksi tulemiseen riittänyt, vaan lisäksi söin lugesteronia kiinnittymisen tukemiseksi siinä kierrossa jossa sitten raskauduin. Myös foolihappo ja vehnänalkioöljy oli käytössä.
Joku kysyi että saako syödä raskaana niin netissä lukee, että saa käyttää raskauden aikana ja itse söin geleetä rv 8 asti ja sitten vaihdoin normaalit raskaus multitabsit ja kalaöljyt tilalle.
 
No niin purkki ostettu taas. Viimeksi tärppäsi gelee kierrosta, toivotaan parasta :)

Edit. Tärppi tuli tästäkin gelee kierrosta. Toivottavasti pysyy matkassa :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Vähän päivittelen omaa kokemusta gelee royalen osalta. Taustaa sen verran, että Nuvaring jätetty 3/2017 ja sen jälkeen kaksi säännöllistä kiertoa, joissa sain viivat ovistesteihin. Toukokuussa otin geleet käyttöön, ajatuksena ottaa 2 kapselia ovikseen asti, mutta ovista en saanut tikutettua kp 30+ mennessä jolloin jätin geleet kokonaan kyseisessä kierrossa. Tuo kierto mulla venyi sit melkein 90 päivään, teroluteilla käynnistettiin uusi kierto :confused: No, tuossa uudessa kierrossa otin yhden gelee kapselin silloin tällöin ja aloitin oviksen tikuttamisen kp 9, mutta siitä huolimatta ei ovisplussaa kp 20 mennessä, jolloin aloitin taas terolutit. Joten en nyt omalla kohdallani ollut kyllä vakuuttunut tuosta gelee royalesta, jotenkin koen että se vaan sekoitti mun kierron... Koska nyt meneillään olevassa kierrossa en ole ottanut yhtään gelee kapselia ja sain selvän ovisplussan kp 15. Joten olipa geleestä johtuvaa tai ei, niin mulle ei niitä ainakaan enää käyttöön tule. Piste. :grin
 
Päivitystä kierron puolivälistä: Ovis oli tosi selkeä ja kipuja oli useampana päivänä oviksen aikoihin. En tikuttanut ku se tuntuu luovan vaa lisää tressiä. Tuntuu ettei tärpännyt mutta tiiä sitte. :woot::bored:
 
Päivitystä taas. Eilen alkoi menkat eli ei toivottua tulosta tässä kierrossa. Oireita oli jonkinverran, liekö joku yrittänyt tarttua matkaan. Koin kuitenkin oviksen selkeämpänä, kierto pysyi säännöllisenä ja pms oireet eivät olleet hirveät. Jatketaan näillä ja toivotaan et pian tärppää...
 
Takaisin
Top