Kun lapsi ei ole kotona?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Eli mitä teette silloin kun lapsi on vaikka isovanhemmilla hoidossa?

Jos meidän poika on mummolassa yökylässä tulee yleensä nukuttua pitkään. :Heartred Muutoin sitten ei välttämättä tehdä mitään mikä poikkeaisi hirveästi siitä mitä tehdään kun lapsi on mennyt nukkumaan illalla. Aikaa on toki enemmän tehdä sitä. Eli vietetään liikaa aikaa koneella, ollaan lähekkäin, saatetaan tehdä palapeliä jne. Toisinaan saatetaan lähteä kaupungille tai ulos syömään, mutta yleensä otetaan levon ja rentoutumisen kannalta kotona. :)
 
Meillä ei ole lapsi vielä ollut hoidossa kertaakaan missään, nyt vasta 10 kk ikäinen. Eli en tiedä mitä tehtäisiin, minä varmaan ainakin nukkuisin mielelläni. Iltaisinkaan ei olla koskaan tehty mitään, minä menen lapsen kanssa samaan aikaan nukkumaan eri huoneeseen ja mies käy hetkeä myöhemmin omaan petiinsä.
 
Nukun, lepään ja tuijotan netflixii:D jos hotsittaa niin teen pakkaseen liha/kala/kana pullia/pihvejä, kaalikääryleet tms aikaa vievää ruokaa... eipä tarvii ”sortua” eineksiin...
se on niin harvinaista että kaikki muksut pois niin kyllä yritän olla ihan jouten kun muuten se ei onnistu:)
 
Olen ollut tähän menessä vain yhden yön erossa lähes parivuotiaasta lapsestani, ja silloinkin se johtui siitä, että olin sen yön itse sairaalassa toimenpiteen vuoksi. Eli en ole ollut kotona yötä ilman lasta vielä kertaakaan näiden parin vuoden aikana. :grin

Ennen töihin paluuta lapsi oli tarhassa tutustumassa päivällä ja minä olin yksin kotona ensimmäistä kertaa lapsen syntymän jälkeen, ja silloin siivosin koko käytettävissä olevan ajan. Sai taas pestyä lattian jääkaapin ja hellan alta, ja kaikki muukin tuli jynssättyä.
 
Enpä ole minäkään koskaan ollut yhtään yötä erossa kaikista lapsista yhtä aikaa. :) Varmaan aika samoja juttuja tuulisi tehtyä kuin lastenkin kanssa/ lasten mentyä nukkumaan normaalistikin. Yöllä ei tarvitsisi heräillä ja aamulla ei olisi kiire ylös.. :) Hetki ehkä vielä menee, että tällainen ihme tapahtuisi, kun nuorin on vasta 4kk.
 
Varmasti mentäisiin ulos syömään miehen kanssa tai tehtäisiin kotona jotain superhyvää ruokaa, käytäisiin saunassa ja oltaisiin vaan. Nukuttais ja oltaisiin lähekkäin :Heartred meillä on lapset olleet viimeksi hoidossa 1/15 yön yli ja sen jälkeen on syntynyt kaksi lisää. Kahden keskiskistä aikaa ilman yhtään lasta oli viimeksi vuosi sitten tammikuussa kun istuttiin autossa matkalla synnyttämään kuopusta.
 
Nukutaan pidempään aamulla :)

Leffa, urheillaan yhdessä, syödään ulkona, syödään tulisempaa ruokaa, kavereiden järjestemät juhlat. Mutta aika harvinaista tämä on, enemmän tehdään koko perhe yhdessä asioita tai sitten (etenkin toi urheilu) vuorotellaan.
 
Meillä tämmöstä aikaa ei vielä ookkaan paitsi tavallaan taaperon päikkäriaika.. Joskus laitetaan ruokaa/syödään yhdessä tai useimmiten kumpikin haluaa puuhastella omia juttujaan tai nukkua päikkäreitä itekki
 
Meillä ei tällä hetkellä juuri ole sellaista aikaa että olisimme aikuisten kesken kotona. Perheen pienimmät ovat olleet hoidossa pari kertaa, mutta silloin meillä on ollut joku meno, kuten hautajaiset, ja kerran käytiin syömässä. No, yhden kerran lapset menivät mummilaan siksi aikaa että saatiin siivottua vieraita varten. Silloin käytettiin parikymmentä minuuttia siivousajasta intiimipuuhiin. :grin
 
Mennään syömään, pelataan yhdessä, nähdään kavereita, käydään kaljalla, mennään ostoksille, lenkkeillään, ajellaan, pötkötellään yhdessä jne. Mua ainakin karmaisee ajatus, ettei olisi yhteistä aikaa ollenkaan. En pysyisi järjissäni! Onneksi on vain yksi lapsi ja hänkin vuoroviikoin isällään, niin onnistuu parisuhdeaikakin.
 
Hengaan, elän hetkessä kuunnellen omia fiiliksiäni. Teen JUST SITÄ mitä mieli tekee, en sitä mitä "pitää tehdä" tms. Eli rentoudun omilla ehdoillani niin hyvin kuin mahdollista. :happy:

Mies menee ja touhuaa samalla lailla kuin normaalitikin. Ei niin kaipaa "just hanging"-aikaa.
Yhdessä käydään syömässä, ehkä ostoksilla, katsotaan leffaa tms. Mutta ei oteta siitäkään paineita. Sekin riittää, että ollaan vaan ja saadaan löysätä hermoja.

Ei tarvi pitkää taukoa kun alkaa jo kaivata lapsia kotiin. :Heartred
 
Takaisin
Top