Kun ei tiedä, mitä miettiä.

Kyfi5817140

Oman äänensä löytänyt
Heippa... Kirjotan nyt koska en saa mielelleni rauhaa. Odotan siis vauvaa 8. Viikolla kihlatun kanssa. Kaikki muuten mennyt hyvin mutta mies alkanut puhumaan todella paljon edellisestä avioliitostaan. Väittää vihaavansa ex-puolisoaan mutta puhuu kuitenkin melko kaipaavaan sävyyn menneestä exänsä kanssa. Heillä melkein 11.v avioliitto takana ja 2 yhteistä lasta... Muuten asia ei häiritsisi mutta pelkään jääväni loppujen lopuksi 2 pienen lapsen kanssa yksin(itsellä 2 vuotta yksinhuoltajuutta takana yhden lapsen kanssa). Kertokaa mitä tehdä.
Mies kysyttäessä väittää vain vihaavansa kyseistä ihmistä..
 
Onpa kimurantti tilanne. Ymmärrän että sinua pelottaa eikä tuollainen puhe tunnu mukavalta. :sad001 Kenties miestä jännittää uusi vauva tai vauva tuo mieleen hyvät ajat entisen ja lasten kanssa. Niitäkin varmasti ollut, mutta se ei silti välttämättä tarkoita sitä että vanha suola olisi alkanut janottaa.

Mielestäni sinun kannattaa yrittää vielä puhua asiasta. Yritä kysyä niin että se ei vaikuta syyllistävältä. Yleensä hyvä lähtökohta on aloittaa siitä miltä itsestä tuntuu. Ei siis tyylillä "Sinä puhut hänestä kaipaavaan sävyyn" vaan "Minusta tuntuu ikävältä kun puhut hänestä tuohon sävyyn. Kuulostaa mielestäni vähän siltä kuin kaipaisit häntä ja pelkään menettäväni sinut." Ei ehkä parhaat mahdolliset esimerkit, mutta ehkä niistä ymmärtää pointin.

Tsemppiä! Toivottavasti pelkosi ei toteudu, yksin huoltajuus voi varmasti olla rankkaa. Onnea raskaudesta joka tapauksessa.
 
Kiitos paljon... Itse en asiaa edes ole uskaltanut ottaa puheeksi... Miehen äiti otti koska huomasi itse samaa... Lisäksi elämä makuuhuoneen puolella näyttäisi tekevän kuolemaa
 
Voisitko kokeilla kertoa omista ajatuksista ja peloistasi miehelle? Itse varmasti tunnet miehesi parhaiten, niin yritä ottaa asia hienovaraisesti esille, esim sanot suoraan että "hei mä tiedän että tää voi kuulostaa hölmöltä, mutta mua vähän mietityttää nää asiat...." jne.

Voihan olla myös että nyt kun teille on lapsi tulossa niin se nostaa ne vanhat tunteet pintaan kuinka edellisen kanssa on yhdessä lapsia odotettu jne. Ehkä mies ei ymmärrä että sinulle se voi hieman särähtää korviin ja tuntua ikävältä, miehet on miehiä :D

Mutta tsemppiä kovasti anyways :Heartred
 
Niinhän voi olla... Kyllähän mieskin sanoi mulle edellisestä parisuhteestani kun alkuun tekemisistä tuli kaikki muistot mieleen... En tiedä onko sitten vain katkera kun ex-puolisonsa petti häntä n. 6 vuoden ajan...
 
Olen sitä mieltä että raskautesi on vain nostanut miehen mieleen ex vaimon raskaudet ja siksi muistelee vanhoja hetkiä. Ei mielestäni tarkoita sitä että vanha suola olisi alkanut janottaa :)mutta uskon että tuntuu tosi kurjalta ja aiheuttaa epävarmuutta kun mies tuollaisia muistelee :sad001
 
Takaisin
Top