Kun ei mitään tee mieli...

Eilen tein iltapalaksi läjän lettuja :) En yleensä syö kuin 1-2, mutta nyt meni vaniljajätskin ja mansikoiden kanssa ihan reilu määrä :)
 
Tää on jotenkin nyt vähän raskasta, kun yhdellä hetkellä just joku yksi asia menisi alas, mut seuraavana päivänä se jo oksettaa
 
Mulla kävi kans ekassa raskaudessa niin että tehtiin miehen kanssa pulled porkia ja siitä hampurilaisia ja seuraavana päivinä lounasaikaan otin vuoan jääkaapista, nostin folioo sivuun ja totesin ettei todellakaan tänään. :D Sitten tuli kiire kauppaan koska oli jo nälkä ja huono olo..
 
Joo ei auta ostaa varastoon mitään sen takia, et just tekis mieli jotain tiettyä :/ vaihtelee joo tosi paljon! Nii ja ainut mitä voisin syödä koko ajan olis hesen hampparit, mut se nyt ei oo mahdollista xD

Tänään teki mieli ruisleipää ja se tuntuki ihan taivaalliselta, vaik muina päivinä se on ollu ehdoton nou nou.. Ei oikee tee mieli mitään mistä vois ees epäillä, et olis vaikea tai epämiellyttävä oksennettava
 
Ai vitsi, hesen hamppari olisi juuri nyt aivan täydellinen! :hungry:
 
Mies toi tänään burger kingistä whopperit :grin sitä ennen olin oksentanut mahan täysin tyhjäks ja samalla sain nenäröörien nuohouksen kaupan päälle urgh.. Onneks sentään whopperi pysy sisällä! Arvasin, et roskaruoka pysyy hah
 
Ei tee mitään mieli :yuck: tai ehkä porkkanoita just nyt. Vaikeeta kun ei oikein maistu mikään, tai se joka maistuu tänään ei varmasti maistu huomenna. Eilen söin kolmesti einestä kun ei vaan kotiruoka maistu. Vielä viikko sitten olin linja että vain kotiruokaa kiitos. Lisäksi aiemmin join päivittäin kokista, nyt se ei maistu ollenkaan. Onneksi en isommin kärsi väsymyksestä kun päivittäinen kofeiiniannoskin jää saamatta.
Jospa tää parin viikon sisällä helpottaa

10+5
 
Oli tosi tylsää tänään isänpäiväbuffetissa, kun puolia ruuista et saanut syödä, ja toinen puoli taas ei maistu :sad001. Päädyin tyydyttämään kaloritarpeen valtavalla palasella kermakakkua, ja oli muuten ihan tolkuttoman hyvää :joyful:.
 
Mulla joka raskaudessa ihan sama juttu että edellisen päivän ruokaa en voi edes ajatella seuraavana. Yritänkin tehdä vaan sen verran ettei jää muuta kun max miehelle evääksi vaikka.
Kaurapuuro on ihan herkkua taas kerran :D Mitään ruokaa eikä leipää tee mieli syödä, mutta kun on nälkä. Tomaatit ja appelsiinitkin nyt jo vähän tökkii kun niitä söin viime viikolla varmaan kuukauden annoksen. Tottakai nyt tekis mieli graavilohta kun se ei oo suositeltavaa.
Ja kuinka voi yhtä aikaa olla täysi olo ja nälkä. Vaikka ei olis syönyt tunteihin...ohhooh.
 
Mulla joka raskaudessa ihan sama juttu että edellisen päivän ruokaa en voi edes ajatella seuraavana. Yritänkin tehdä vaan sen verran ettei jää muuta kun max miehelle evääksi vaikka.
Kaurapuuro on ihan herkkua taas kerran :D Mitään ruokaa eikä leipää tee mieli syödä, mutta kun on nälkä. Tomaatit ja appelsiinitkin nyt jo vähän tökkii kun niitä söin viime viikolla varmaan kuukauden annoksen. Tottakai nyt tekis mieli graavilohta kun se ei oo suositeltavaa.
Mulla ihan samat vaivat! Graavilohta teki ihan hirveästi minunkin mieli, joten sitäpä söin. Nam. :happy: Oon ottanut linjan, että tuoretta (on ollut hyvä tuuri, että myös itse pyydystettyä) ja graavattua kalaa voin välillä vähän syödä. Näin siis muissakin raskauksissa.

Noutopöytään tai sushille en välttis lähtis.
 
Täälläki eilinen isänpäivälounas oli hankala ku puoliakaa ei tehny mieli syyä ja jos sit jotai erehty ottaa ni tuli äkkiä huono olo.. :S salaatti meni ja tomaatit + sitruunatee jälkkäriks...
 
Ei uppoa liha, ei kana, ei kala. Ei mikään vähääkään tuhdimpi. Ei myöskään noi mahdariiinit sitrukset mitä täällä joillekin maistuu. Ei himota hedelmät.. joku paistettu pihvi on pahimmasta päästä..
Ehkä joku jauhelihakeitto vois upota.. yks pv tein herkkusienipastaa..sen sain menneen alas.. riisifrutti on kans kova :wink
 
Hei riisifrutti on tosiaan kova! Olinkin jo unohtanut sen herkun. Esikoisen raskausaikana söin päivittäin alkuraskaudessa, sillä oli ainoa mikä upposi aamulla :). Eli siis kaupan kautta kotiin!
 
Ymmärtääkö teidän puolisot kuinka hyvin näitä ruoka"vammoja"?
Meillä mies vaikuttaa toisinaan hieman turhautuneelta kun se yrittää ruokakaupassa tentata mitä haluaisin syödä seuravaana päivänä enkä mä oikein osaa vastata :hilarious:

Riisiä en muuten ole pystynyt syömään lainkaan koko raskausaikana. Haisee aivan törkeen pahalle! :hungover:
 
Meillä mies ei yhtään ymmärrä vaikka kuinka olen yrittänyt selittää :D
 
Mä oon ihan koukussa nyt niihin, onko ne "hetki" valmiit tuoreet salaattiannokset. Pienestä sitä kotiäiti ilon repii irti kun aamulenkillä taaperon kanssa hakee kaupasta päivän salaatin ja taaperolle ruoan. Iltapäivällä teen lämpimän ruoan koko perheelle.

Kyllä mun mies ymmärtää mun ruoka"ongelmat" :)
Ja voi hemmetti. Mua vaivaa ilta ja yö pahoinvointi. Saatikka eilen kun mies tuli suihkunraikkaana nukkuu, oli vähän laittanu dödöä ja voi jestas kuin se kävi mun nenään ja meinas oksu tulla :0 tosikiva.
 
Mulla pahoinvointi taas paheni, ja kylläpä on tarkkaa mitä saa kurkustansa alas.. Kokoajan pohtii että mitä saisi syötyä, ja se mikä eilen upposi, ei luultavastikään uppoa enää tänään.. Omena on perusvarma, sen saa aina alas, mitään rasvaista ei tee mieli.
 
Oon miettinyt noita valmissalaatteja että uskaltaako niitä syödä. Kanasalaattia oon aiemmin vetäny mut onko noissa miten iso listeriavaara jos kanaa ei lämmitä ja salaattikin on siinä purkissaan kuitenki pidempään?!

Tosin tällä hetkellä salaatti ei ees uppoa. Lähinnä ongelmitta menee paahtoleipä ja maustamaton jugurtti marjojen kanssa.

Mies välillä tuskailee kun kysyy mitä tuodaan kaupasta ja yleisin vastaus on keltasta jaffaa kun ei muuta tee juurikaan mieli. Tosin miehellä on itellään viime päivinä ollu niin erikoisia ruoka-aine yhdistelmiä että oon kuittaillu sille että kumpihan tässä olikaan raskaana :D
 
Takaisin
Top