Kumpi jäi vanhempainvapaalle?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Vanhempainvapaallehan voi jäädä kumpi hyvänsä vanhempi. Useimmilla se kotiin jäävä taitaa kyllä olla äiti. Kumpi teillä jäi?

Meillä se olin minä, joskin mieskin oli paljon kotona. Opiskeli yliopistossa ollen vain harvoilla luennoilla läsnä, vähän aikaa oli työttömänä ja loppuajan sitten sairaslomilla.
 
Pidettiin yhdessä about puoliksi, poika syntyi ennenaikaisesti niin siksi vanhempainvapaa oli normaalia pidempi muutenkin.
 
Minä oon jäänyt kotiin, samoin hoitovapaan oon pitänyt minä! Näin taloudellisista syistä...
Mulla on kyllä vakityö mihin palata kun saadaan tää masun vuokraaja 3-vuotiaaksi:)
 
Meillä jaettiin vähän, eli olin kotona lapsen 11 kk ikään (imetys yms) ja mies sitten kaksi kuukautta. Palkan puolesta ei ollut väliä, mutta isäkuukausi haluttiin pitää monestakin syystä (ansiosidonnainen, isä-lapsi-suhde, ainutkertainen tilaisuus (ei saada muita lapsia)..)
 
Minä jäin molemmista lapsista, siitä syystä, että halusin jäädä ehdottomasti kotiin ja miehellä on paljon parempi palkka mitä minulla.
 
Minä. :) tykkään kotoilusta lasten kanssa ja miehellä oli hyväpalkkainen säännöllinen työ. + sopii meiän temperamenteille hyvin tämä järjestely.
Lasten kanssa kotona oloa tuleekin pian 7v täyteen. :grin
 
Minä koska haluan olla kotona pitkään. Mies pitää sen vajaan 1 kk lapsen synnyttyä ja loput isävapaat sitten kun itse palaan töihin - tai mahdollisesti lomailen samaan aikaan. Samaan tapaan mies pitää pitkät lomat vauva-aikaan joten saadaan olla yhdessä kotona koko perhe. Mulla on parempi palkka mutta miehellä paremmat lomat joten tällä tavoin jäädään selkeämmin plussalle. Lapsi menee hoitoon n. 2-vuotiaana, osa-aikaisesti mahdollisesti jo hieman aiemmin.
 
Minä olen parhaillaan vanhempainvapaalla ja sen jälkeen jään hoitovapaalle todennäköisesti siihen asti, että poika täyttää 3 v. Miehellä on nyt tuhannen taalan paikka suorittaa nuorena keskeytetyt opinnot loppuun, siksipä muutamme toiselle paikkakunnalle. Molemmilla odottaa vakityöpaikat kotipaikkakunnalla, ainakin minä palaan sinne iloisin mielin takaisin. :happy: Siihen asti aion tehdä satunnaisesti keikkaa tarpeen mukaan, onneksi on sellainen ammatti, jossa se onnistuu!:thumright
 
Takaisin
Top