Kumpi hoitaa sairasta lasta

Kumpi vanhemmista hoitaa useammin sairasta lasta kotona?


  • Kaikki äänestäjät
    65

kukkanen81

Oman äänensä löytänyt
Kiinnostaa tietää, kaatuuko sairastuneen lapsen hoito yleensä äidin harteille, ja toisaalta hoitaako äiti lasta mieluummin kuin antaa puolisolle vastuun?
 
Kyllä meillä hoitaa molemmat. Jos kumpikin ollaan töissä ja lapset sairastuu, niin meillä mies on sitten töistä pois ja on lasten kanssa. Ja kyllä mä ihan mielelläni annan miehen hoitaa lapsia, yhtälailla ne on sen, kun munkin ja vastuussa niistä. Yhdessä lapset on tehty, niin yhdessä myös hoidetaan!
 
Mä hoidan ehkä vähän enemmän mutta mieskin on ollut välillä kotona ettei kaikki poissaolot kasaannu mulle. Meillä on onneksi myös isovanhemmat apuna.
 
Perhekohtainen asia on, niin kuin kaikki muukin lastenhoidossa. Tasapuolisesti pitäisi molempien hoitaa, että ei vain toisen aina tarvitse olla töistä pois ja rasitteena myös työnantajalle.
 
Katsotaan yleensä molempien työaikataulut ja se jää, jolla ei ole pakollista läsnäoloa tai työmatkaa. Ollaan myös jaettu poissaolopäivä, että toinen on kotona sairaan kanssa aamupäivän ja toinen iltapäivän. Meillä menee aika tasan nuo hommat, joskin mies useimmiten jää, kun pystyy tekemään etätöitä ja osallistumaan neuvotteluihin skypessä.
 
Mun kontolle jää olla pois töistä jos ja kun lapsi sairastaa. Mies tekee meillä enemmän töitä ja on sitä mieltä että meidän koko talous kaatuu jos hän jää kotiin.
 
Meillä minä hoidan enemmän, olenhan toistaiseksi muutenkin kotona. Töissä käydessä meni aika 60-40 mun hoitaessa vähän enemmän, kun mulle oli helpompi saada tuuraaja.
 
Meillä molemmat saa hoitaa vuorotellen. Mutta sitten kun palaan töihin, voisin kuvitella että minä hoidan vähä enemmän. Ei sen takia että olen äiti vaan työn luonteen takia. Voin pitää etäpäivän, joten voin omasta mielestäni kullä hoitaa enemmän. Mielestäni on kuitenkin reilua että kummankaan työnantajalle ei tule kohtuuttoman paljon työntekijän poissoloja lapsen sairastelun takia.
 
Meillä mies reissuhommissa,joten mun vastuulla lastenhoito nyt kokonaan mut myös töissä ollessa. Ja mää teen kodinhoitotuen ohella töitä, joten mies ei edes saisi/ voisi olla pois.
 
Minä tai mummi. Mies on yrittäjä.
Olen töissä miehen firmassa mut mun työt joustaa, miehen ei.
 
Muokattu viimeksi:
Minä hoidan ja olen aina hoitanut taikka sitten isovanhemmat.mielummin jään itse pois kuin annan isovanhemmille hoitoon mutta paristi ollu pakko tilanne viedä sinne
 
Minä luonnollisesti hoidan, koska olen kotona lasten kanssa. Jos olisin töissä, niin sit varmaan vähän katsottais kumman tilanne antais paremmin periks jäädä kotiin. Ja ainahan sitten myös toinen aikuisista voi sairastua ja siinä kohtaa varmaan se sairastaja on lasten kanssa kotona.
 
Meillä mies reissuhommissa,joten mun vastuulla lastenhoito nyt kokonaan mut myös töissä ollessa. Ja mää teen kodinhoitotuen ohella töitä, joten mies ei edes saisi/ voisi olla pois.

En ymmärtänyt tätä, mies ei saisi olla pois miksi? Eikös kotihoidontuki kerro ainoastaan siitä että lapsella ei ole hoitopaikkaa olemassa:think005 ja tietenkään ei toinen saa olla pois töistä jos toinen vanhempi on kotona (oli se täyspäiväisesti tai ihan vapaapäivä työpäivien välissä..) :)
 
Takaisin
Top