Kumpi halusi lopettaa imetyksen?

Keskustelun 'Imetys ja vauvan ruokailu' aloitti Vargynja, 2 loka 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Eli kumman "aloitteesta" teillä on lopetettu imetys? Vieroititko vauvan tissiltä, eikö tissi kelvannut enää vai kävikö niin ettei maitoa enää tullut?

Meillä meni vähän sekä että. Päätin lopettaa asteittain päivätissittelyn työhönpaluun lähestyessä. Toisaalta osa imetyskerroista oli jo sellaisia että lapsi imi hetken ja halusi pois niin ei tainnut hänkään enää kaivata. Iltamaidosta hän itse yhtenä iltana kieltäytyi ja aamuyöllä tapahtuneesta imetyksestä hän alkoi nukkua yli niin että mentiin hänen herätessä suoraan aamupuurolle.
  2. elaffy Ei muuta elämää Syysmammat 2017 Kesäkuunmammat 2015

Meillä tuplat vähensivät jossain vaiheessa tissillä käymistä itsekseen ja lopulla imetys oli pieni pusu aamuisin, joten päätin sitten itse lopettaa senkin. Ei ollut enää mitään tekemistä imetyksen kanssa.. :D Tuplat olivat 1v2kk.

Nuorin alkaa lähennellä samaa ikää pikkuhiljaa, mutta ei ole mitään merkkejä lopetuksesta. Imetän niin pitkään kuin lapsi haluaa ja itsestä tuntuu hyvälle.
  3. Zeni Moderaattori Staff Member Tammimammat 2017

Ekan ja Tokan kanssa lopetin mun tahdosta. 10kk imetin molempia. Kolmas lopetti ollessaan vain n. 3 kuukautta vanha :sad001 Rintaraivarit meni mahdottomiksi ja neiti alkoi kieltäytyä rinnasta kun pullosta tuli niin paljon helpommin. Pumppasin vielä muutaman kuukauden, mutta se kävi raskaaksi etenkin öisin kun aloin odottaa Nelosta. Nelosta imetin 1v2-3kk, hän lopetti itsekseen kun kai heruminen hidastui uuden raskauden myötä niin paljon. Vitosta imetän edelleen 1-2krt/vrk, hän on nyt 1v8kk. Äidintahdistettiin imetystä kesän aikana, kun alkoi rinnalla olo olla jatkuvaa enkä olisi saanut edes paitaa pukea päälle :grin Taroitus on jatkaa näin ainakin siihen asti, että kuopus täyttää 2 (who:n suositus), mutta houkuttelisi imettää pitkään perjantaihin asti, että olisi meilläkin oma velho :joyful:
  4. Enni Rakastunut foorumiin

Minun tahdosta. Lapsi ramppasi tissillä jatkuvasti ja kaikista eniten kodin ulkopuolella. 1/10 kerrasta oli syömistä ja loput lohtua, turvaa, huvia tms. Jos touhu olisi pysynyt järkevänä, olisin varmasti imettänyt 2 v asti, joka alunperin oli aikomuksena.

Jaa tämä sivu