Kummin päin sektio leikattiin?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Te joille on tehty sektio: tehtiinkö vaakaviilto vai pystyviilto? Tiedätkö millä perusteella siihen päädyttiin?

Mulle on tehty vaakaviilto. Perusteluja en sen kummemmin tiedä kuin että sitä kai yleensä käytetään jos mahdollista.
 
Mulle tehty kaksi hätäsektiota, toinen vaakaan ja toinen pystyyn. Pystyviilto sektio tehtiin koska silloin ei todellakaan ollut aikaa muuhun, ultrassa vauvalla jo hyvin heikko syke ja istukka täysin irti. Vaakaviilto sektiossa ei ihan niin kiire ja lääkäri vielä sanoi että yritetään tehdä niin että saat vielä pitää bikinejä( olin 19v. ) jopa pysty viilto sektiossa lääkäri pyysi anteeksi ennen leikkausta että joutuu tekemään pystyyn.

Pystyviilto muuten minulla ainankin huomattavasti paljon vähemmän kipeä ja parani nopeammin, sekä tuntopuutoksia ei mahaan tullut.
 
Mulle tehtiin esikoisesta hätäsektio ja viilto pystyyn. Kuulemma oli niin kiire, että sen takia piti tehdä pystyyn. Nyt toisesta lapsesta tulossa ehkä suunnittelu sektio. En tiedä yhtään mistä viillosta se sitten tehtäisiin.
 
Mulle tehtiin esikoisesta hätäsektio ja viilto pystyyn. Kuulemma oli niin kiire, että sen takia piti tehdä pystyyn. Nyt toisesta lapsesta tulossa ehkä suunnittelu sektio. En tiedä yhtään mistä viillosta se sitten tehtäisiin.
Samasta pystyviillosta tehtiin ja samalla siistittiin vanhaa arpea, joka oli levinnyt infektion takia :)
 
Kaksi sektiota, kiireellinen (ei siis hätä) ja suunniteltu. Samasta vaakaviillosta molemmat. Pystyviillosta vauvan saa käsittääkseni nopeammin ulos, mutta se paranee huonommin, ja siksi sitä käytetään vain kaikkein kiireellisimmissä hätätilanteissa.
 
Takaisin
Top