Kuka päättää kaapin paikan?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Teettekö te päätökset yhdessä vai päättääkö toinen asioista enemmän?

Me yritetään tehdä päätökset yhdessä keskustellen. Ainahan se ei onnistu ihan niinkuin pitäisi, mutta kumpikaan ei halua tarkoituksella yksin määrätä. :)
 
Meillä minä olen monessa asiassa se, joka päättää. Tykkään häärätä ja onneksi mies antaa niin tehdä. Jos hän johonkin asiaan sanoo kuitenkin painavan sanan, mennään sen mukaan.

Isommista asioista pyritään kyllä aina keskustelemaan kuitenkin yhdessä.
 
Yhdessä päätetään, mutta mies on usein sitä mieltä että minulla on taipumus jyrätä tahtoni läpi jos jotain haluan. Ei liene vallan väärässä. Olen yrittänyt rohkaista panemaan ahkerammin hanttiin jos on eri mieltä, mutta etenkin riitatilanteissa nostaa tämän luonteenpiirteeni esiin (sekä listaa ne asiat joita olen jyrännyt läpi ja joiden lopputulokseen hän ei olekaan tyytyväinen...) Mutta siis kyllä pääosin yhdessä neuvotellaan ja keskustellaan ihan kaikesta :)
 
Yhdessä koitetaan päättää suurimmaksi osaksi, toki molemmat tekevät omiakin päätöksiä. Taitaa minullakin olla vähän sitä vikaa, että painan päälle oman ratkaisuni kanssa, ja sitten monesti mies vaan myöntyy, vaikka olisikin hiukan eri mieltä :bag: Yritän kuitenkin aina perustella asiat hyvin, mutta jos miehellä on parempi perustelu, niin ei minulla ole ongelmaa myöntyä hänen ehdotuksiinsa.

Neuvottelut riippuvat aika paljon asiasta ja myös siitä, liittyykö päätökseen raha. Esim. taloon liittyvistä päätöksistä neuvotellaan kyllä, mutta minulla on se viimeinen sana, koska talo on minun ja minä maksan kaikki asumiskulut, ja myös remontit, jos sellaisia tehdään. Minä kun olen se, joka on töissä, ja sitä myöden tuon enemmän rahaa talouteen.
 
Yhdessä päätetään, mutta itse olen sellainen ideoija ja innostaja. Kaikkeen on mies lähtenyt mukaan, mutta kissaan ei suostu. :rolleyes:
 
Takaisin
Top