Kuinka pitkään olit synnärillä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Koska tällaiset gallup-henkiset kysymykset on kivoja... Kuinka pitkään olitte sairaalassa vauvan syntymän jälkeen? Itse olin neljä yötä. Sektio ja siitä toipuminen vähän pidensi siellä oleilua.
 
Me oltiin myös neljä yötä. Hidas synnytys alateitse (avotarjonta) ja synnytyksen jälkeen oltiin viel kaks yötä.
 
Ekasta kaksi ja kolmannesta kaksi yötä, tokasta yksi yö. Kolmannen kanssa mentiin vielä 7päivän ikäisenä takasin yhdeksi yöksi valon alle.
 
Ekasta neljä yötä
Tokasta kaksi yötä
Kolmannesta kaksi yötä
Neljännestä itse kirjauduin sairaalasta vuorokauden jälkeen (toki olin vauvan kanssa) mutta vauva oli sairaalassa kolme viikkoa.
 
7 yötä oltiin synnärillä. Vauva syntyi 35+6 hätäsektiolla ja seurailtiin bilirubiiniarvoja.
 
Vauva oli 6 pv.. minä pääsin 4 pv kuluttua.. käytiin kotoa viettämässä päivät vauvan kanssa osastolla. Tutkittiin vaikka mitä kun verenpaine mittaukset oli aluks jännät. Terve tyttö saatiin kotiin! :Heartred
Tyttö syntyi viikolla 38+0
 
Kotiin lähdettiin kun vauva oli 2,5vrk ikäinen, itse ehdin olla sairaalassa yhteensä lähemmäs 6vrk. Jos saan vielä toisen lapsen niin toivon nopeampaa kotiutumista.
 
Kaksosten kanssa olin kuusi yötä. Olisi päästy aiemmin, mutta bilit lähtivät nousuun uudestaan. Syntyivät 36+2. Yhteensä olin 9vrk sairaalassa.

Kolmannen kanssa kotiuduin 2,5vrk iässä. Olisi päästy aiemmin, mutta tyttö syntyi vähän ennen puolta yötä ja piti olla 48h ikää seulontaverikokeissa, joten odotettiin seuraavaan aamuun vielä niitä. Syntyi 40+6.
 
Ekasta oltiin 5vrk, toisen ja kolmannen kanssa 2vrk, neljännestä olin ensin kuukauden, synnytyksen jälkeen 2vrk ja vauva vielä olikohan 4 viikkoa (syntyi 32+6, vedenmeno 29+2). Vitosen kanssa taas 2vrk. Jos vielä yhden saan, niin haluisin synnyttää polikliinisesti.
 
3 yötä oltin sairaalassa, kaksi miehen kera perhehuoneessa ja kolmas sitten vielä normiosastolla. Kolmas yö tuli lähinnä siksi, että vauvalla oli ongelmia imetyksen oppimisen kanssa ja paino laski sen 8% syntymäpainosta niin se piti saada nousuun ennen kotiutusta..
 
I. Viisi yötä, koska maito ei meinannut nousta.
II. Toiveena oli polikliininen synnytys, mutta koska tyttö syntyi illalla, niin kotiinlähtö meni seuraavaan aamuun. Eli yksi yö.
III. Viisi yötä. Ensin seurattiin sokereita töydet 2vrk (eli kolme yötä). Meinattiin päästä jo kotiin, mutta sitten bilit nousi ja jäätiin sinivaloihin.

Kaikki synnytykset alatiesynnytyksiä.
 
Esikoisesta olin kolme yötä, toisesta ja kolmannesta kaks yötä.. :)
Kaikki olivat normaali alatie synnytyksiä.
 
Takaisin
Top