Kuinka monta kertaa olet muuttanut?

Towanda

Asioista perillä oleva
Mietin tässä, että kun taas saa ruveta pakkaamaan kamojaan - vaikka vasta elokuussa muutettiin - että vieläköhän tämän joutuu monta kertaa tekemään. Vannon aina, etten enää ikinä muuta, mutta tilanteet muuttuvat ja kaipaan itsekin välillä vaihtelua.

Tämä on nyt lapsuudenkodista lähdön jälkeen 11. muutto, eikä jää viimeiseksi. Se hyvä puoli tässä on, että homma alkaa jo sujua rutiinilla. :joyful:

Kuinka monta kertaa te olette muuttaneet ja miten suhtaudutte muuttoon? Tuottaako se kovasti stressiä? Mikä siinä on kaikkein pahinta, mikä kivointa?
 
Tää taitaa olla 18 kotini. Nykyään inhoan muuttamista ja kun esikoinen syntyi niin ei olla 8 vuoden aikana muutettu kuin pakosta 2 kertaa. Nuorempana olin tosi levoton sielu ja saatoin pysyä yhdessä asunnossa muutaman kuukauden enkä ollut edes ehtinyt purkamaan tavaroita.
 
Mä oon vissiin nyt viimeisen 10 vuoden aikana muuttanut 4 kertaa. 10 vuotta sitten asuin siis vielä vanhemmillani. En oikein välitä muuttamisesta. Hirveä homma ja minua stressaa kaikista eniten se joka paikan siivoaminen, koska olen aika tarkka. Siihen vaan ei tahtoisi useinkaan olla tarpeeksi aikaa. Sit se on myös stressitekijä kun usein saa uuden asunnon avaimet vasta samana päivänä kun pitää luovuttaa edellisen asunnon avaimet.

Myös edellisestä muutosta on vielä tosi huono maku suussa. Kukaan ei ollut tarkastanut meidän uuden asunnon kuntoa ja se oli ihan tärkyinen. Lattialla oli kävelty vuosikaudet kengät jalassa ja kaikki seinät ja kaapit ja jokapaikka ihan rasvan peitossa ja haju sen mukainen. Lähdin viikoksi lapsen kanssa evakkoon että mies ehti siivota ja laittaa asuntoa
 
26 kertaa :wideyed: äkkiä laskettuna, eli muutaman kerran on tullut muutettua.
Täällä muuttaminen on kyllä suhteellisen helppoa, muuttofirma tulee, pakkaa, kantaa, kasaa ja purkaa itse ei tarvitse tehdä välttämättä mitään. Suomessa muuttaminen on yhtä tuskaa ja en pidä siitä lainkaan, tosin edellisessä asunnossa asuinkin 10 vuotta ja jos tänne ei olis tullut lähtöä tuskin olisin muuttanut mihinkään.

Täällä tulee varmasti muutettua vielä kerta jos toinenkin kun asutaan vuokralla. Nyt jo suunnitelmissa muutto kunhan löydetään sellainen asunto mikä täyttää kriteerit. ( täällä on suhteellisen vaikeaa löytää asunto keskusta alueelta joka ei olisi homeessa :banghead: )
 
Koko elämäni aikana olen muuttanut 11 kertaa. Lapsena tykkäsin kovasti, mutta aikuisena en enää yhtään!
Pahinta muuttamisessa on pakkausmateriaalien hankinta, itse pakkaaminen, huonekalujen roudaaminen paikasta a. paikkaan b., siivoaminen ja purkaminen :yuck:
Parasta taas se että pääsee uuteen paikkaan.
 
Kymmenen muuttoa takana. En tykkää muuttamisesta enkä kaipaa vaihtelua. Tämä asunto on valittu niin, että tässä pärjää vanhanakin. Viimeisessä muutossa oli muuttofirma. Suosittelen.
 
Lapsena 3 kertaa ja aikuisena 4. Viimeisin muutto 1,5v sitten. Voin sanoa että ei enää pitkään aikaan tee mieli sen jälkeen!
 
Kymmenen muuttoa takana. En tykkää muuttamisesta enkä kaipaa vaihtelua. Tämä asunto on valittu niin, että tässä pärjää vanhanakin. Viimeisessä muutossa oli muuttofirma. Suosittelen.

Muuttofirma kyllä pelastaa niin paljon, otetaan sellainen nyt kolmannen kerran. Tässä iässä alkaa jo olla sen verran tavaraa, ettei kehtaa pyytää ketään kantamaan ilmaiseksi. Kuorma-auton vuokraaminen ja diesel maksavat jo yksin ihan hirveästi.

Kaksi kertaa olen myös ottanut muuttosiivouksen, siinä on toinen valtava stressi pois itseltä. Pitänee tehdä niin tälläkin kertaa, koska muutto on toiselle puolelle maata, eikä todellakaan palata enää jynssäämään vanhaa asuntoa.
 
Taitaa olla 12. koti tämä nykyinen. Elämäni ensimmäiset 18 vuotta asuin samassa osoitteessa, ja nyt olen myös asunut samassa paikassa viimeiset 7,5 vuotta. Siinä välissä oli 7 vuotta, joiden aikana muutin jatkuvasti. :) En tykkää muuttamisesta yhtään, siis siitä kaikesta hommasta mitä se vaatii. Olen juuri se ihminen, jonka uudessa kodissa on pahvilaatikoita vielä vuoden päästäkin, kun en vain saa aikaiseksi niitä purkaa. Todennäköisesti me muutetaan parin vuoden sisällä isompaan taloon, mutta se sijaitsee aivan naapurissa, joten ihan kaikkea ei tarvitse pakata niin perusteellisesti kuin jos tavarat pitäisi kuskata johonkin kauemmas. Hyvä puoli muutossa on se, että silloin on hyvä aika luopua kaikesta turhasta - paitsi jos on niin kuin mieheni, joka ei raaski luopua mistään. :rolleyes:
 
Olen muuttanut lapsena neljä kertaa ja aikuisena kolme kertaa. Näistä muutoista kaksi tapahtui kun olin kolme vuotias ja ne on ne selvimmät muistot siitä iästä. Yksi muutto teini-iässä oli ikävä kun muutettiin toiselle paikkakunnalle kauas kavereista. Viimeisin muutto oli siitä kamala että mies oli juuri leikattu ja sain tehdä melkein kaiken yksin taaperon kanssa. :sad001 Aikaa oli sentään reilusti. Tiedettiin hyvissä ajoin että muutto on edessä ja meillä oli sekä vanhan että uuden kämpän avaimet kädessä kuukauden ennen kuin piti palauttaa vanhan. Näillä muistoilla en pidä lainkaan muuttamisesta. Se on kamalan työlästä ja stressaavaa.
 
Ennen täysi-ikäisyyttäni perheemme muutti kerran. Opiskellessa asuin opiskelupaikkakunnalla viikot, mutta koska oli oppilaitoksen asuntola, en varsinaisesti kutsuisi muuttamiseksi. Aikuisiällä olen asunut viidessä eri osoitteessa, joista kaksi viimeisintä samassa talossa. Oli helpoin muutto ikinä! Muutimme seinän taakse isompaan asuntoon ja sohva oli ainoa huonekalu/ tavara, joka piti kantaa ulkokautta, koska ei mahtunut pienemmästä asunnosta ulos kapean eteiskäytävän takia. :D
 
Lapsena äidin kanssa viisi kertaa, joista ensimmäistä en muista. Muutin kotoa 16v. Kotoa lähdettyäni olen muuttanut kahdeksan kertaa. Yhteensä 13. Muuttoja tulee varmasti vielä ainakin 1-2 lisää. Ensi vuonna on ainakin yksi edessä. Muutto on iso stressi, muutin nyt viimeksi tammi-helmikuun vaihteessa ja oli inhottavaa. Talvella muutto on ihan kamalaa. Mutta rutiinillahan se sujuu, jollain kierolla tavalla tykkään pakkaamisesta. Toisaalta sitten taas en tykkää. Olisi kiva kyllä tuntea joku paikka pidemmän aikaa kodiksi.
 
9 kertaa joista 5 kertaa aikuisena! Inhoan muuttamista... nyt tarviis muuttaa taas isompaan ja pelkkä ajatus muuttamisen mahdollisuudesta puistattaa:/
 
9 kertaa enkä aio enää ikinä muuttaa ellei ole ihan pakko tai tule lottovoitto :D Silloinkin harkitsen mielummin vanhan purkamista ja uudelleen rakentamista :D Niin ihanalla paikalla asutaan nyt.
 
Ekat 15v asuin kotosalla porukoitten kanssa ja eka muutto tuli siinä kun lähdin opiskelemaan. Nyt on liki kolmekymppisenä yhdeksän muuttoa takana.

Suurin osa muutoista tapahtu opiskelu aikoina solukämpistä toiseen ja välillä kesäks kotiin porukoille. Sit yhteen kämppään tuli remppa ja jouduin lähtee sitä pakoon. Sit asuin hetken itsekseen ja sitten tarjoutu mahdollisuus asuu kaverin kanssa ja pistää asumiskuluja puokkiin et sai säästettyä häihin rahaa. Ja miehen luo muutin vasta häiden jälkeen ja yhdessä sit muutettiin tähän nykyseen kotiin.

Jos kaikki menee hyvin niin tässä asutaan niin kauan kun vain mahdollista on :) todennäköisesti meillä on se kaksi muuttoa vielä edessä, mutta sen näyttää vain aika :wink
 
Takaisin
Top