Kuinka monta etunimeä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuinka monta etunimeä olette ajatelleet antaa/olette antaneet? Me mietittiin ennen vauvan syntymää että voisi antaa kolme lyhyttä. No eipä annettu kuin kaksi pitkää. :D En kyllä valita sillä alunperin olin itse ajatellut että kaksi riittää ja joka tapauksessa lapsella on juuri itselleen sopiva nimi. :Heartred Itselläni on kaksi, miehellä kolme etunimeä. Kohta saakin jo antaa neljä etunimeä, jos nyt olen pysynyt lakimuutosten perässä.
 
Maksimimäärä etunimiä tietysti, kun niissä tuo rajoite on. Jos ei olisi rajoitusta, jäisi varmaan kahteen etunimeen, mutta tosiaan kun rajoitus on olemassa, otetaan nimiä koko rahan edestä. :grin

Esikoisella on 3 etunimeä.
 
Lapsella on 3 etunimeä. Halusin jostain syystä antaa 3, itselläni on "vain" kaksi. Lapsen 1. ja 3. nimi olisivat sopineet ihan yhtä hyvin ilman 2. nimeäkin, eli ei ole mikään ns. täytenimi. Aion antaa kaikille lapsilleni saman määrän nimiä.
 
Itse synnyttämilläni on kaikilla kolme nimeä, bonustyttärellä kaksi. Kolmesta nimestä etummainen on lapsen "oma" nimi ja kaksi seuraavaa tulevat suvusta. :)
 
Kaksi etunimeä; lyhyt ja pidempi. Ei meinattu keksiä ensimmäistäkään nimeä lain vaatimassa ajassa, saati sitten kolmea. :hilarious:
 
Alun perin ajattelin että kolme: kutsumanimi ja sitten yksi nimi suvusta kummaltakin puolelta. Miehen puolen kaikki järkevät nimet olivat jo käytössä (meidän lapset oli lapsenlapset nro 8 ja 10) ja toisaalta sukunimi tuli miehen puolelta. Päädyttiin sitten kahteen nimeen joista toinen nimi tulee kaukaa haetusti minun suvusta ja kutsumanimi on ns oma nimi. Miehen mielestä kun kutsumanimen lisäksi ei muita nimiä tarvita niin en sitten lähtenyt hänen puoleltaan sopivia etsimään. :)
 
Mulla ja miehellä on molemmilla 3 etunimeä, mutta tykätään enemmän kahden nimen yhdistelmistä. Joten meidän pojalla on 2 nimeä ja niin todennäköisesti tulevillakin muksuilla. :)
 
Ekalla ja tokalla kaks ja minusta se kaks on ihan riittävästi.
Viimesellä eli kolmosella kolme nimeä miehen tahdosta.
 
Kolme nimeä on molemmilla :smug:
Tytöllä sama toinen nimi kuin itselläni+nimi johon ihastuin jo ennen raskautta. Pojalla on samat toiset nimet kuin isällään.
 
Nyt saisi tosiaan antaa neljä nimeä, ja vähän olen leikitellyt ajatuksella, että kuopukselle annettaisiin vielä yksi nimi. Mammani kuoli pari viikkoa sitten, ja sen jälkeen on harmittanut, ettei hänen nimensä ole jäänyt sukuun. Mietin siis, josko sen antaisi neljänneksi nimeksi kuopukselle.
 
Tytöllä on kaksi etunimeä. Sekä minulla että miehellä on myös, niin ei kolme olisi tuntunut luontevalta.
 
Mulla on kolme etunimeä, miehellä vain yksi, joten kompromissina lapselle annettiin kaksi. Mä myöskin koen että kolme nimeä on turhan monta, niin oikein hyvä näin.
 
Molemmilla kaksi ja se on ihan riittävästi. Periaatteessa yksikin riittää, mitäpä niitä väkisin keksimään.
 
Takaisin
Top