Kuinka hemmotella itseäsi raskauden aikana?

Kauris87

Oman äänensä löytänyt
Hei ja huomenta

Jäin juuri äitiyslomalle tai siis eilen oli viimeinen työpäivä. Olen viikolla 35+0 ja haluaisin hiuksilleni vielä tehdä jotain kivaa. Normaalisti olen värjäyttänyt ja leikkauttanut hiukseni. Ja kiva olisi vielä hemmotella vaikkapa parturi käynnillä. Mitä mieltä olette asiasta? Kannattaako jättää välistä vai kuinka? Jos haluatte seurata minua instassa niin löytyy nimimerkki virvekuvaja. Mutta ei ole pakko. Ja saa myös sanoa, jos ei olisi saanut mitään tällaista laittaa esille, esim. tuo insta juttu mukavaa päivää kaikille
 
Minä kävin vastaavassa tilanteessa hierojalla useammankin kerran, koska kroppaan sattui huonon nukkuma-asennon takia. Ja kävin myös jalkahoidossa ja käsihoidossa, vaikka en tuollaista muuten ole harrastanut.
 
Minulla ei ole ollut vielä mitään isompia kipuja juuri missään. Töissäkin meni viimeiset 2,5 viikkoa hyvin ja työ on hyvin fyysistä kuitenkin.
 
Insta on vähän siinä rajalla. Mainostuskieltoa se ehkä hieman rikkoo, eihän blogejakaan saa mainostaa yleisesti viesteistä (niille on omat ketjunsa), mutta näistä ei ole tehty vielä yleistä linjausta. Olkoot siis, kunhan instatilimainoksia ei ruveta viljelemään joka paikkaan. :)

Hierojalla käynti on kyllä mukavaa. Hiusten värjäämisestä raskaana ollaan yleisesti montaa mieltä. Itse en värjäisi, mutta esimerkiksi raidat ei liene yhtä haitallisia.
 
Värjäystä en harrastaisi raskaana, kemikaaleja tulee muutenkin kaikkialta :) Voihan sitä hemmotella itseään jollain muulla tavalla, esim juuri kylvyissä jne. jotka eivät ole kiellettyjen listalla :)
 
Oon raidoittanut hiuksia kerran vuodessa, mutta nyt jätin sen kokonaan (yleensä värjään syksyllä). Toisaalta hyvä että tässä pääsee nyt raidoistakin eroon ja saa oman värin kunnolla esiin! Ehkä en raidoita jatkossa lainkaan.
Itse oon tykännyt raskausajan hieronnoista (spa-hieronta, joka on tarkoitettu raskaana oleville). Olleet ihan superrentouttavia. Aion käydä niissä vielä ainakin pari kertaa. Olen käynyt sellaisessa, jossa samassa myös kasvohoito.
 
Itsellä nyt 5 raskaus menossa.
Jokaisessa raskaudessa (paitsi tässä) oon käynyt kampaajalla kerran värjäyttämässä hiuksia.
Jokainen näistä ollut eri kampaaja ja aina varuiksi vielä kysellyt että onko ok värjäillä raskaana.
Eivät mitään estettä raskaudelle ole nähneet.
Hiukset vaan saattaa käyttäytyä kuulemma erilailla hormoneista johtuen.
Itselläni hiukset käyttäytyivät normaalisti raskausajan kampaaja käynneillä. :)
 
Väriaineista osa imeytyy aina ihon kautta verenkiertoon. Jokaisen oma päätös on se värjääkö hiuksiaan, mutta itse en ole hiuksia raskauden aikana värjännyt, enkä aio.. raskauden jälkeen ehtii kyllä. Olisko joku kiva leikkaus piristävä tai omasta mielestäni pienempänä pahana ne raidat? :thumleft jalkahoito ja siihen liittyvä hieronta tuntuvat itsestä aina kyllä ihan luxukselta :hello2
 
Heips! itse kyllä värjäsin tukkani pari viikkoa sitten ja rv 34 on nyt. Suosittelen käyttämään jotain ei niin myrkkyä väriä, sävytteet, suoravärit tai onhan niitä helliä värejä nykyään vaikka kuinka. Eihän se nyt vaikuta suuntaan eikä toiseen jos kerran raskauden aikana värjää, hiukset voi tosin mennä todella huonoon kuntoon värjäyksestä kiitos hormoonien :D
 
Minä sain raskausaikana joululahjaksi jalkahoidon. Se oli ihan kiva, kun ei itse ylettänyt varpaiden kynsiä leikata ja jalkoja pakotti seisominen. En ole muulloin käynyt jalkahoidossa.

Hierojalla olen käynyt vuosia, myös raskaana, se oli myös mukavaa.

Hiuksia en ole ikinä värjännyt, enkä käynyt parturissa kuin kahdesti raskausaikana. Istuminen parturin tuolissa oli tuskaa, joten se ei ole kovin hemmottelevaa :dead:
 
Minä olen myös värjännyt suoravärillä jossa ei hapetetta nyt raskausaikana kampaamossa ja raidoittanut hiuksia ihan alkuraskaudessa.
Muutoin hemmotellut itseäni kasvohoidossa.
 
Kävin kaksi päivää sitten raskausajan hieronnassa, voin suositella kaikille! nukuin seuraavan yön kuin tukki, ei vaivannut issias, liitoskivut, turvotus ja päänsärky! :)
Jos haluaa todellista hemmottelua niin sinne kannattaa mennä :)
 
Takaisin
Top