Kuinka aikaisin tunsit ensimmäiset liikkeet?

Onpa mieletöntä Ullmaij että tunnet jo noin selvästi liikkeet! Minä olen nyt viikoilla 12+2 ja olen edelleen ihmetellyt kun ihan alhaalla alavatsalla tuntuu välillä sellaista outoa nykimistä tai sellaista, en oikein tiedä miten sitä kuvailisi. En ole tällaisia tuntenut koskaan muuten kuin raskaana ja suolen liikkeet ynnä muut vatsan möyrimiset ja lihasten nykimiset tuntuu erilaiselta.

Jotenkin en vaan osaa yhtään uskoa että tässä vaiheessa voisi tuntua mitään :wideyed::hilarious: alan epäillä kohta omaa mielenterveyttäni!

Eilenkin kesken työpäivän aikani koneella istuttuani se yhtäkkiä tuntui ja se tuntuu jotenkin niin syvällä tuolla että vatsan päältä ei tunnu mitään liikettä tai lihaksen nykimistä.
 
Nyt ultran jälkeen olen kyllä melko varma että tunnen jo tämän heveltäjän liikkeitä :wideyed:
 
Nyt tunnen vauvan liikkeet jo ihan hyvin, vilkas kaveri on ja paljon hereillä ❤️ Helpottaa oloa niin paljon kun voi tuntea että siellä kaikki hyvin!
 
Mä tunsin tänään ehkä jotain mukellusta mahassa, kun makoilin vatsallani ja vauveli saattoi siinä vähän litistyä :shy:
 
Mäkin olen ollut tuntevani liikkeitä jo noin viikon verran, viikkoja nyt 13+. Ultrassa tosiaan oli kyllä vilkas kaveri (paitsi toki nukkuessaan) ja istukkakin takaseinämässä. Esikoisen liikkeet tosin tunsin vasta viikolla 18+
 
Mää tunnen liikkeet parhaiten kädellä vatsan päältä. Siis sen huomaa selvästi missä kohtaa kaveri on. Ja kun siihen laittaa käden niin tuntuu potkut ihan selvästi. Jännä että ne noin päin menee ja hullu kait en ole kun mies tuntee ne myös. Tunnen niitä myös muuten mutta tuo on selvin tuntemus. Ja sitten kun siellä vaihdetaan paikkaa/asentoa niin tuntuu ihme venytystä nahassa. Siis ihan selviä potkuja Ok tuntunut jo jonku viikon/pari mutta tuo "mönkiminen" alkoi tuntua jo 12+...

Ullmaij rv 15+6
 
Tänään mies tunsi kädellään vatsan päältä mun "suoliston muljahduksia", joten ilmeisesti liikkeet tuntuu jo täälläkin mutta en vaan taaskaan oo tajunnu asiaa :hilarious:
 
Tänään mies tunsi kädellään vatsan päältä mun "suoliston muljahduksia", joten ilmeisesti liikkeet tuntuu jo täälläkin mutta en vaan taaskaan oo tajunnu asiaa :hilarious:

Se on jännä että ne tuntuu helpommin kuin ne he toiset potkut joita jo kertaalleen "revityn" vatsanahan siis sen ihonalaisen tuntevan kerroksen reseptorit ei rekisteröi vielä. Silloin tunnen liikkeen muittenkin sun siellä saadaan jostain ns. Sokerisesta ruoasta hepuli... Eli menee voltteja ja pomppii joka suuntaan. Välillä on selvästi selkä mun vatsaa vasten niin en kummoisia liikkeitä tunne,uutta kun taas kääntyy niin tuntuu.

Sinne se mieluiten kaivautuu vasemmalle alanurkkaan, mutta nyt löytyi aamulla eri paikasta, eli ei taida enää mahtua sinne kunnolla... No jättääpä mum vasemman munasarjan rauhaan... Tuntuu kuin käyttäisi sitä stressilelusaan ja suristelis ja potkis... No lie etkö se kipu siitä mutta mulla on todella herkkä alavatsa.

Ullmaij rv 16+0
 
Itsekin täällä malttamattomana odottelen että alkaa nuo liikkeet tuntua! Esikoinen kyseessä joten tiedän että voi mennä vielä useampi viikko.. te jotka liikkeet tunnette/on aiempia raskauksia ni kertokaa noviisille! Tunnistitko liikkeet helposti "vauvan liikkeiksi"? Tai kun liikkeitä alkoi tuntua niin tiesitkö heti mistä on kyse? Nimimerkillä luulen varmaan suolen toiminnaksi ekat viikot :angelic::rolleyes:
 
Samaa pohdiskelen kuin Papays19, esikoinen tulossa joten uusi juttu nää liikehdinnät :) mulla on nyt RV 13+5 ja muutamana aamuna kun oon herännyt ja nukkunut siis tyyliin toisella kyljellä koko yön niin kun pyörähdän selälleni nii oon tuntenut joko oikeella puolella tai vasemmalla puolella pienen kovan möykyn alavatsassa. Mitään potkuja tai sipaisuja ei mun mielestä oo ollut mut se möykky on tuntunut sillä puolella kylkeä millä oon nukkunut. Oon tosi hoikka rakenteinen niin mietin et mahtaisko se vauveli siellä köllötellä? :Heartred
 
Esikoista odottaessa en kyllä tajunnut niitä "perhosensiiven hipaisuja" vauvan liikkeiksi, koska ainakin mulla suoli myllertää muutenkin ja vatsassa tuntuu koko ajan jotain :hilarious: Vasta kun mieskin tunsi vatsan päältä kädellään vauvan ihan kunnon potkun (vko 19) niin tajusin että mistä on kyse. Nyt en tiedä, että tunnenko oikeesti niitä liikkeitä vai pistänkö vauvan piikkiin vatsan toiminnan, kun esikoisen kanssa meni just päinvastoin.

Mä oon muuten kans huomennut, että jos makaa pitkään toisella kyljellä, niin vauva jotenkin valahtaa sille puolelle, ja sitten kun menee selinmakuulle niin maha jää hetkeksi aikaa hassun muotoiseksi :rolleyes:
 
Mä taisin tänään tuntea ekat liikkeet. Tuntui ihan perhosen siiven heilutuksille ja pienen hetken. Mutta ei ollut suolen toimintaa, tunnistin heti eron. Kai sen on pakko olla sitten vauva, kun ei tuolla muun pitäisi olla elossa. :D Tänään siis viikkoja 14+6.
 
Äsken syönnin jälkeen tuntui niinkuin elohiiri vatsassa. Oliskohan ne ollu potkuja? Tänään 16+0 ja eka vauva
 
Aika varmasti tunsin ite ekoja liikkeitä eilen, kun samat tuntui tänäänkin, kun ruuan jälkeen olin hetken selällään ja kuullostelin! Ne tuntui venytyksiltä enemmänki ku potkuilta:happy119 nyt on vkoja 14+4. Esikoisesta tunsin vasta joku 18+ niin, että ne ymmärsin vauvan liikkeiksi!
 
Ekasta lähempänä rv 20. Nyt oon jo tuntenut liikkeitä rv 12-13 alkaen varsinkin kyljellään maatessa. En niinkään potkuina vaan lähinnä möyrimisenä. Veljeensä tullut alkaa pyörimään iltaisin klo 22-23... Ja rakon päällä hyppelee jo välillä turhankin innokkaasti.. Sen lähinnä tuntee jatkuvana pissahätänä ja lirahteluna.
 
Mä oon aika varma, että pienet muksahdukset alavatsalla on liikkeitä :) Tosi harvakseltaan niitä tuntuu ja istukan sijainnin takia saattavat jäädäkki epäselviksi ainakin tässä vaiheessa.
 
Mä oon aika varma, että pienet muksahdukset alavatsalla on liikkeitä :) Tosi harvakseltaan niitä tuntuu ja istukan sijainnin takia saattavat jäädäkki epäselviksi ainakin tässä vaiheessa.

Mullaki tuntuu välillä pieniä muksautuksia, ei joka päivä mut viikoittain. Vähä semmosia poksautuksen tapaisia:)
 
Mulla ne tuntuu vähän siltä ku joku tökkis sormella :woot: Muistaakseni samanlaiselta tuntui esikoisesta ensimmäiset liikkeet, mutta miten sitä onkin niin epävarma olo silti.
 
No nyt ei ole enää epäilystäkään etteikö nämä tuntemukset olis potkuja! Tuntui vatsan läpi kädelläkin! Aikaisemmin siis on vaan ollut pientä vihlontaa, joka kestää vain sekunnin tai kuplintaa.
Vko 19+1
 
Täällä alkanut tällä viikolla tuntua urakalla ”kuplinta” ja tökkimiset. Miehelle kuvasin tunnetta, että vähän kun ruoka hakisi paikkaa mahassa ja möyryäisi, mutta sellaisessa kohdassa tuntuu missä sitä ruokaa ei pitäisi olla:DD
 
Takaisin
Top