Kotiintulovaatteet...

tillinvarsi

Jostain jotain jo tietävä
Voipi olla että joku on tästä keskustellutkin jossain, mutta tällä hetkellä keskittyminen ei riitä käymään ketjuja läpi.. :/ Tuskasuus ja valasolo aiheuttanut hieman tuskastumista :D

Elikkä mitä ottaa vauvalle mukaan sairaalasta kotiintuloa varten? Olen täysin ummikko, näin esikoista odottaessa ja 2vkoa on laskettuun aikaan vielä, mutta nyt sitten ehkä ollaan käynnistämässä synnytystä aiemmin, niin nyt tarvii tosissaan alkaa miettimään mitä ottaa mukaan ja millä tavalla varautuu kotiin tuloon... Autollahan tuo pienokainen kotiin kuskataan, mutta kuinka paljon sitä oikeasti täytyy varata pienelle päälle puettavaa...??

 
Vähän tosta perus-huhtikuun jutusteluissa puhuttiin jossain vaiheessa.

Mä päätin, että kotiintulovaatteet on pitkähihanen body, potkuhousut,puuvillainen pipo ja puuvillaiset joha-tumput, koska tullaan kans autol kotiin ja meil on sit turvakaukalossa Eisbärchenin fleecepussukka, joka on tosi lämmin kuitenkin.
 
Mie oon varannut äp tulleen kevyen haalarin, dobeja kahta kokoa ja mallia, potkuhousut, villasukat, myssyn, lapaset, ja sit pitkähihasenki taisin laittaa. Sit otan mukaan tekemäni peiton viel mukaan.
En tie onko liikaa vai liian vähän, mut sit sen näkee :D

Sit aatelin ottaa sairaalalle omantekemän piponi ja villasukat pikkuselle et on jotain omaa myös sielä pienellä päällä ^^
 
Me tullaan myös kotiin autolla joten ajattelin että pitkähihainen body, potkuhousut, hattu, tumput ja kevyt kokohaalari vai velour puku? ehkä joku fleece peitto varmuuden vuoksi mukaan? 
Meillä on laitokselta lyhyt ajomatka kotiin ni ehkä mun ei ihan koko vaatekaappia tarvitse purkaa mukaan :D
Tosta säästä ei tiedä paistaako vai sataako, onko pakkasta vai plussaa. huoh KESÄ TUU JO!

 
Meillä kotiintulo vaatteina on lyhythihanen body, kauluspaita, housut, sukat, tumput, tossut ja fleece puku , hattu + viltti ja autolla kotiin tullaan, jos näyttää et on kylmä niin mukaan lähtee yks paksumpi puku
 
Meillä kotiintulovaatteet on: body, potkuhousut, kevyt haalari(siis sellanen ihan ohkanen), myssy, tumput ja töppöset. Mukaan lähtee myös fleecepeitto ja jos näyttää et on oikeesti kylmää, niin mies saa käydä ostaan sellasen paksumman haalarin kun olemme sairaalassa, koska emme ole sellaista ostanu ollenkaan ku toive olisi et sitten ois jo lämpimämpi.
Meilläkin mennään autolla kotiin ja matka on tosiaan n. 5minuuttia, niin jospa sitä nuilla selviäis sen matkan.
 
Meillä on ihan puuvillainan body, housut, sukat ja sukkikset, ja myssy tietenkin, sitten vuorellinen fleecehaalari missä umpinaiset kädet ja jalat ja vielä neuleviltti ja harso tuulen suojaksi. Autolla siis kotiudutaan tietysti :)
Onko teillä minkäkokosia vaatteet mitkä ootte pikkuselle varanneet kotimatkalle? Mulla on kaikki kokoa 50, ja nyt on kyllä alkanut jänskättää et mahtuuko ne päälle varmasti kaikki..
 
Mulla on muuten kokoa 50, mutta se päälyhaalari on kokoa 56. Saattaa olla että pakkaan mukaan myös kokoa 56 bodyn ja housut varmuuden vuoksi.
 
Riippuu tietysti vauvan koostakin, mutta koko 50 on varmasti paras vastasyntyneille! Itse tyhmänä olin ottanut VAIN kokoa 56 kaikkia vaatteita ja meidän pikkuinen hukkui niihin, Pyysin miestäni ennen kotiin lähtöä tuomaan kokoa 50, jotka sopivat sitten täydellisesti.

Voisihan sitä varuiksi ottaa molempia kokoja,mutta ainahan voi sitten myös pyytää miestä tuomaan toiset.
 
Takaisin
Top