Kotidoppler

Mangolia90

Puuhakas puhuja
Kuinka moni aikoo kuunnella kotona vauvan sydänääniä? Onko joku jo kuunnellut?

Mä oon aina aiemmissa malttanut odottaa yli nt-ultran ennen ekaa kuuntelua. Nyt en sit malttanut, ja turhauttaa kun en oo vielä kuullut sydänääniä. Samalla sit oon googlaillut miten samoilla viikoilla olevat ovat jo kuulleet sydänäänet :rolleyes:
 
Itse kuulin viime raskaudessa jo 8+4 eli pakko alkaa kyllä samoihin aikoihin testaileen. Tosi alhaalta ja kovaa piti silloin painaa.
 
Mä en uskalla edes ajatella koko dopplerin hankkimista. Oon sen sortin stressaaja ollut jo tän alkuraskauden enkä kyllä kestäis jos en löytäis niitä ääniä :banghead: monet on kyllä sanonut että sillä saa myös helpotusta siihen stressiin
 
Multa löytyy ja oon kokeillu. Vielä ei oo kuulunu mitään, en oo toisaalta kovin kovaa uskaltanut painaakaan. Viikkoja tosin niin vähän vielä, etten oo stressannut asiasta. Muutaman kerran viikkoon oon kokeillut.
 
Täältä löytyy kotidoppleri.Sydämmen äänet sain kuuluviin jo viikolla 9,nyt on viikkoja 10+4 ja äänet voimistuvat kokoajan. Todella alhaalta saa vielä etsiä, että löytyy. Ensimmäisessä raskaudessa oli kanssa doppleri, mutta äänet sain silloin kuuluviin vasta noin viikolla 14.
 
Mulla oli viime raskaudessa kotidoppler ja sain kuuluviin ääne vkolla 13+, jolloin sen hankin.. nyt harmittaa kun möin sen kaverille, joka olikin antanut sen eteenpäin.. :/
 
Onko jollain teistä taaksepäin kallistunut kohtu? Mulla on ja se on myös yks syy miks epäillyttää dopplerin kokeilu jos en saa ääniä kuuluviin.
 
Täällä jo intona testailtu mutta vielä ei kuulu. Tänään 7+6 joten en oletakaan :D jospa viikon päästä. En tiedä tosiaan mihin päin itellä kohtu kallellaan. Ei ole koskaan lääkärit sanoneet.
 
Mulle just terkka sanoi, että jos istukka on edessä (niinkuin mulla oli esikoisesta) ei kuulu välttämättä vielä 13 viikollakaan.. ja mulla ei tänään kuulunut (9+3). Mut onneks näkyi! :)
 
Paljonko teillä ollut sykkeet? Testasin nyt vielä illalla ja tosi hyvin kuulu ja sain pitkän pätkän nauhallekin :Heartred 160-170 huiteli sykkeet ja viikkoja se 8+
 
Mulle terkka puhui, et jos istukka on kohdun etuseinämässä se blokkaa kuulemma hyvin dopplerin kuuluvuuden. Esikoisesta mulla oli istukka just noin.. vkolla 13+ sain dopplerilla kotona änet kuuluviin pitkällisten etsintöjen jälkeen..
 
Eli siis voisi olettaa että täällä taas takaseinässä istukka. Viime raskaudessa puhuttiin eka ultrassa että näyttää etuseinään tulevan ja nt:ssä olikin sitten takana. En tiedä sitten liikkuko se jotenkin kohdun kasvaessa vai miten voi siirtyä :D vai olikohan vaan huono näkyvyys alussa.
 
Se voi hyvinkin siirtyä kohdun kasvaessa :) edellisessä raskaudessa oli eka maininnan aikaan suoraan edessä mutta sit loppuvaiheessa mainittiin että oli yläreunassa edessä
 
Mulle ainakin viime raskaudessa sanottiin nt-ultrassa, että istukan sijainti voi vielä muuttua. Joten kyllä se voi siirtyä. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu joten en oo vielä edes yrittäny kuunnella. Hommasin vasta dopplerin vaikka ensin ajattelin etten hankkisi...
 
Takaisin
Top