Koti doppler

Kyfi16

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Laitetaanko tähän millasia laitteita teiltä löytyy ja millä viikoille kuulette ekan kerran pientä jumputusta:)
 
Mä sain tänään tolla unbornheart dopplerilla ekan kerran pienen sydämen kuuluviin:Heartred
7+6! Oma oli rauhallinen viuh nivusessa mut pienellä kuului nopea jumputijumputi ja sykkeet näytöllä 149-160:) kyllä tuli hyvä mieli! 5 min etsin ja sitten löyty!
 
Oih noilla viikoilla jo syke löytyy!! Ihanaa!!
 
Joo olin aivan fiiliksissä!! Yritin lähinnä et jos sais edes näytölle vaikkei vielä mitää kuuluiskaan, mutta kerkesin kuunnella pitkän pätkä tuolta vasemmalta ku tähtäilin häpyluun alle:Heartred
 
Mä oon itseasiassa saanut tän lahjaks ystävältä, mut muistaakseni nää on kaikki jotain 40-80€ riippuen merkistä? Se on pieni hinta mielenrauhasta ite kuuntelen suunnilleen kerran viikossa tää laskee muuten myöskin potkut myöhemmin!
 
Mä saan mun ystävältä dopplerin lainaan, nähdään parin viikon päästä. Toivon että saisin silloin sydänäänet kuuluviin, siihen mennessä on viikkoja kertynyt 10+0
 
Kyfi vau! :joyful: mäkin haluaisin tommosen laitteen! Varmasti tuo mielenrauhaa, kun voi pikkuista kuunnella... :headphone:
 
Ihanaa! :) Mä olen ajatellu kans hankkia tuollasen. Vois kuunnella, jos tulee olo, et onko kaikki kunnossa ja ehkä muutenki! :wink
 
Mä en esikoisesta hommannu mut en tiiä pitäiskö nyt.. Nlatäti sanoi että ne allot mitä siitä tulee kiusaa vauvaa eikä siks kannata sen hommaamist
 
En uskaltais hommata.. jotenkin vaan tuntuu että jos ei löytäiskään sykkeitä niin mikä paniikki ja huoli siitä aiheutuis. . Tietysti jos olisi syytä huoleen, vois tollanen laite pelastaa paniikilta tai vahvistaa pelot. Kuitenkin, en hankkisi.
 
Me ei hommata. Mulla sama olo, että jos ei syke löydy niin tulee hirveä hätä.
 
Mä ostin ekan aikaan viikoilla 17-18. Olin jotenkin paniikissa, kun en vielä tuolloin tuntenut liikkeitä ja kunnolla tunsin vasta pitkän ajan päästä. Sain ainakin itse mielenrauhan ja aina löysin vauvan sykkeen kun tarpeeksi pitkään etsin. Loppuraskaudesta muistan kans et välillä oli tosi rauhallisia päiviä ja liikelaskennssa määrät eivät tulleet täyteen. Silloinkin doppler pelasti.
 
Mä oon miettiny tota doppleria myös. Ei mennä ar-ultraan, voisin kokeilla tolla löytää sydänäänet. Olishan se kiva sitten loppuraskaudessakin, jos liikkeet rauhottuu. Ekassa raskaudessa en yht'äkkiä tuntenu liikkeitä rv33. Mentiin päivystykseen. Ultrassa oli kaikki hyvin, vauva vaan liikutteli ranteillaan pientä liikettä, jota en tuntenut, kun oli muuten ihan paikallaan. Kyllä se siitä taas sitten virkosi. Mutta ehkä olis sen käynnin jättänyt väliin, jos olis ollu doppler. Mutta kivahan ylimääräisessä ultrassakin oli käydä :joyful:
 
Se et vauvansykkeen saa kuuluviin myöhemmällä viikoilla ei tarkota et kaikki on 100-varmasti hyvin. Potkut on spesifisempi hyvän olon merkki vauvalla. Jos sikiö on ahdingossa se lakkaa liikkumasta. Sen takia liikelaskentaa harrastetaan loppuviikoilla. Mulla liikkeet tuli jo tosi aikaseen oisko ollu rv 15-16 esikoista ootellessa.
 
Tuo on totta mitä Mira83 sanoi. Lisäksi sykkeessä pitäis olla tietynlainen vaihtelu, ettei oo liian tasainen. Ja näitä ei maallikkona kyllä tunnista.
 
No niin, mutta emmä tätä varsinaisesti kyllä lääketieteellisessä tarkotuksessa käytäkkään. Tulee hyvä mieli ku pienen kuulee, ja varsinki näin varhaisilla viikoilla niin kyllä helpottaa oloa. Tää mun dopplerihan laskee myöskin liikkeet myöhemmin.
 
Mulla on kans dopleri edellisestä raskaudesta ja tykkäsin. Itse en stressaantunu jos en heti löytäny sykkeitä mut jos itsessään tuon piirteen tunnistaa niin ei varmasti sitä kannata hankkia. Musta tuntu että löysin sykkeet vasta joskus rv12. En kuunnellut joka päivä sykkeitä mutta välillä ja oli se minusta ihanaa. En tiedä ostaisinko nyt jos ei olisi jo olemassa mutta aion myös tässä raskaudessa kuunnella. Mun laite on joku tollanen tosi yksinkertane eikä siinä näy sykettä
 
Mulla kans joku ihan halvin malli, jolla ei voi kun kuunnella. Tää laite oli tutulla lainassa hänen raskautensa alusta lähtien ja hän kuuli sydänääniä muistakseni 8. viikolta lähtien. Pitää itekin alkaa noihin aikoihin kokeilemaan, mut en kyllä huolestu, jos ei vielä kuulu mitään silloin.
 
Jos joku on kiinnostunut ostamaan, niin multa irtois Angelsoundsin karvalakkimalli 20e sis. pk. smartilla. Toimi ainakin reilu vuosi sitten moitteetta. Ja äsken kokeilin käteen, niin ainakin jotain rahinoita kuulu.
 

Liitteet

  • 2016-05-24 21.15.32.jpg
    2016-05-24 21.15.32.jpg
    446.1 KB · Katsottu: 68
Takaisin
Top