Kosmetiikka raskausaikana

Jokainenhan tekee niinku ite parhaaksi näkee. Ei sitä hiusten värjäämistäkään taideta suositella niin tuskin kulmien värjääminen siitä poikkeaa.

Vaan eipä se neuvolatäti kyllä salmiakkia pannaan pistänyt vaikka nykyään on täysin kiellettyjen listalle päässyt.
 
Minustakin on tärkeämpi tiedostaa asiaa ja karsia turhuuksia, mutta kyllä minäkin käytän kevyttä päivämeikkiä (tosin luonnonkosmetiikkaa joten ei ihan niin paha) ja deodoranttia. Hiuksia en meinannut värjätä, kävin vaalentamassa latvoihin raitoja että tasoittaa vähän vanhaa väriä ja juurikasvua.
 
Lopetin hiuksien värjäämisen jo ennen plussaa kun halusin raskautua. Olen nyt päättänyt kokonaan lopettaa, vaikka monelle kavereille se on kova paikka kun olen tummahiuksinen ja alhaalta paljastuu hopeiset lähes valkoiset hiukset. Itse kyllä tykkään ja olen niin kyllästynyt värjäämiseen lähes 20v jälkeen. Meikkiä ja dödöä käytän, mutta luonnon kosmetiikkaa.
 
Onko kenelläkään suositella jotain tiettyä merkkiä ihonhoitoon? Pukkaa tulemaan hormoonifinnejä kasvoihin ja kaulaan, joten etsinnässä olisi joku hyvä puhdistusaine :sad001

Itselle tuottaa vaikeuksia löytää tuotetta, jolla korvata hiuslakka..
Mitä olette käyttäneet korvikkeena?
 
Onko kenelläkään suositella jotain tiettyä merkkiä ihonhoitoon? Pukkaa tulemaan hormoonifinnejä kasvoihin ja kaulaan, joten etsinnässä olisi joku hyvä puhdistusaine :sad001

Itselle tuottaa vaikeuksia löytää tuotetta, jolla korvata hiuslakka..
Mitä olette käyttäneet korvikkeena?
Mulla ei valitettavasti ole vinkkejä ihon hoitoon, koska itsekin kärsin noista hormonifinneistä. Olen vähän ymmärtänyt, että niille ei juuri mitään voi.

Pysytyisitkö käyttämään vaikka jotain hajusteetonta geeliä tai vahaa hiuksiin? Mun mielestä hiuslakassa pahinta just se, että sitä menee suihkuttaessa henkeen, mutta geelissä ja vahassa ei ole tätä ongelmaa.
 
Ite juttelin viime viikolla mun oman kampaajan kanssa tästä raskaudesta (omistaa siis ekohoitolan ja käyttää värjäykseen vain luonnonvärejä), ja hän oli sitä mieltä että ainakin raskausaikana pitäs normidödöstä luopua ja vaihtaa ekoversioon. On nimittäin aika tujua tavaraa, jota käytetään kuitenki päivittäin ja vielä hyvin herkälle alueelle. Oon aiemminki miettiny normidödöstä luopumista, koska tosiaa se on aika turha mutta vahva kemikaali, mille altistutaan lähes päivittäin. Vaihdoin siis ekoversioon, missä "vaikuttava aine" niinkin arkinen ku ruokasooda. Oon ihan normihikoilija eli en osaa sanoa toimiiko tosi runsaasti hikoilevalle, mut itellä toimii tasan yhtä hyvin ku perusversio, eikä jätä paitaan sellasta kemikaalin hajua. Voin siis suositella jos jotakuta kiinnostaa. :)
 
Ite juttelin viime viikolla mun oman kampaajan kanssa tästä raskaudesta (omistaa siis ekohoitolan ja käyttää värjäykseen vain luonnonvärejä), ja hän oli sitä mieltä että ainakin raskausaikana pitäs normidödöstä luopua ja vaihtaa ekoversioon. On nimittäin aika tujua tavaraa, jota käytetään kuitenki päivittäin ja vielä hyvin herkälle alueelle. Oon aiemminki miettiny normidödöstä luopumista, koska tosiaa se on aika turha mutta vahva kemikaali, mille altistutaan lähes päivittäin. Vaihdoin siis ekoversioon, missä "vaikuttava aine" niinkin arkinen ku ruokasooda. Oon ihan normihikoilija eli en osaa sanoa toimiiko tosi runsaasti hikoilevalle, mut itellä toimii tasan yhtä hyvin ku perusversio, eikä jätä paitaan sellasta kemikaalin hajua. Voin siis suositella jos jotakuta kiinnostaa. :)

Mulla on ollu jo monta vuotta vaan ekodödöt käytössä, en myöskään hikoile runsaasti. Jos on kovin herkkäihoinen, niin kannattaa olla hitusen varuillaan noiden deodoranttien kanssa missä on ruokasoodaa, mulla esim yhden merkin dödö sai kainaloista ihon kuoriutumaan pois kokonaan. Enkä oo siis kokenut olevani mitenkään herkkäihoinen. Toisen merkin vastaava taas ei aiheuttanut mitään.
Mä käytän tosi vähän mitään hiusten muotoilutuotteita, niin en oikein osaa kans mitään vinkkejä antaa. Mun siskolla taitaa olla Ekopharman ’hiuslakka’, joka vissiin toimii ihan ok. Mä oon ne harvat kerrat (häät tai vastaavat juhlat), kun oon hiuslakkaa kaivannut edellisessä raskaudessa, niin käyttänyt sitten tavallista.
 
Hmm, pitääpä hiuslakka jättää pois käytöstä siis. Hiuksia en värjää nyt tänä aikana, mut nuo muut "paheet" löytyy kyllä (meikkaus, hiustuotteet, dödö)..
 
Käytän hiukan meikkiä (meikkivoide, ripsiväri ja kulmaväri), dödön olen vaihtanut alumiinittomaan, enkä värjää hiuksia lainkaan raskaus + imetysaikana. Kynsiä en myöskään lakkaa.
 
Takaisin
Top