Kosmetiikka raskauden aikana

Ilpuri

Kommentoinnin ninja
Miten on, meinaatteko ja värjäättekö hiukset kuten ennenkin? Vai saako nämä odottaa raskauden jälkeen? Mites muut kemikaalit?
 
Mulla on tässä ekan kolmanneksen aikana kampaaja, ajattelin ottaa korkeintaan raitoja. Sillä sais ehkä minimiin värin kosketuksen päänahan kanssa.

Muita kemikaaleja oon myös miettinyt, kodin pesuaineet yms on suurimmaksi osaksi myrkyttömiä, mutta kosmetiikan kemikaalit on kyllä yks murhe.. No, on mulla ainakin alumiiniton deodorantti ja mineraalimeikkivoidetta :D tekis kyllä mieli vaihtaa kokonaan luonnonkosmetiikkaan raskauden ajaksi, ihan ilman meikkiä en tykkää kulkea.
 
Mä just katoin et millon mulla on kampaaja kun olin joutunu sitä siirtämään aiemmin ja se on rv14+2. Saa nyt katsoa että mennäänkö raidoilla vai kevyt värillä.
Meikkausta en aio lopettaa, käytän huippulaatuisia tuotteita jotka tiedän turvalliseksi. Mutta sit työn puolesta (kosmetologi) joudun käyttää joka päivä tosi paljon eri tuotteita käsissäni. Osa on sellaisia että pistän hanskat käteen.
Ripsiliima mua huolettaa tosi paljon, mutta käytän aina ripsiä tehdessä kaasunaamaria ja toivon et se riittää. Käytin jo aiemminkin. Mut joo, en pysty näitä juttuja lopettamaankaan.

Ripsien pidennyksiä en missään tapauksessa laittaisi! Enkä ole moneen vuoteen laittanutkaan kun oon jo tässä vuosien saatossa niin pahasti allergisoitunut sille liimalle, siksi se kaasunaamari. Harmittaa että en tajunnu käyttää heti alusta asti:sad001
 
Mä sain plussan viikko siten lauantaina ja oli kampaaja varattuna heti seuraavalle eli tän viikon maanantaille, ihan värjäys + leikkaus -aika. Pitkään sitä veivasin että värjäänkö sit vaan raitoja niin ettei väriaine koske päänahkaan vai perunko. Lopulta päädyin perumaan kun on niin tuttu kampaaja että olisin kyllä joutunut selittelemään miksi yhtäkkiä haluankin vain raitoja ja ettei tyveä sais värjätä o_O En halunnut kertoa raskaudesta ku sattuu olemaan pienemmällä paikkakunnalla tää kampaaja ja en luota ettei sitten möläyttele eteenpäin, esim vahingossa mun siskolle joka myös käy hänellä ja jolle en ole vielä kertonut.

Meikannut oon ihan normaalisti paitsi yritän pitää nyt lomalla enemmmän kokonaan meikittömiä päiviä. Mut tätä ketjua lueskellessa tuli mieleen että pitäiskö kuitenkin käydä ostamassa jotain luonnonkosmetiikkaa tms...:rolleyes:
 
Onko jollain suositella hyvää alumiinitonta dödöä? Kokeilin Erisanin tuotetta, mutta teho ainakin minulla hiukan turhan vaatimaton... :oops:
 
Mä olen värjännyt hiuksia esikoisen aikana ja niin aion nytkin :) en kuitenkaan värjää kuukausittain normaalistikaan, ehkä 2-3kk välein?

Ripsiä oon ottanut raskauden aikana myös. Liima ei kosketa muualle kun ripsiin ja hyvin vähän, jos ollenkaan sitä tulee hengitettyä maatessa. Tosin itse kun teen, käytän hengityssuojaimia. Ripset ei vaan meinaa kestää kunnolla raskausaikana, kun aineenvaihdunta ja ripsen kasvukausi kiihtyy ja ripset rasvoittuvat enemmän..

Kynsiä teen itse, myös itselleni. Käytän aineita jotka on turvallisia raskaana ollessa. Kynnetkin kestää huonommin (ilmaantuu) nyt raskaana kun kynnen pinta on rasvaisempi, mutta elokuun häiden jälkeen en enää edes laita itselle :)
 
Itsekin aion ripsiä laitattaa raskauden aikana ja värjätä myös hiuksia, viime raskaudessa värjäsin kerran ja nytki koitan päästä parilla värjäyskerralla.
 
Mä kans tässä mietin että miten teen kynsien kanssa, jatkanko vai en. Mulla ei oo ollu vielä ainakaan mitään pysyvyys ongelmaa.
Ripsien teon lopetan varmasti puolen välin jälkeen, ärsyttää nytkin et joutuu tekee niitä, koska akrylaattihöyry imeytyy myös ihon läpi ei pelkästään hengityksen kautta, mutta hengitettäessä tietty pahin. Tietty jos niitä ei tee työkseen niin ei niin vaarallista kun altistuminen tulee niin harvoin. Hyvä tuuletus vain.
Onneks on muitakin hoitoja paljon mitä teen niin ei pelkästään ripsiä
 
Ai niin ja se piti sanoo noista kynsistä just kun ne nyt periaatteessa ois turvallisemmat pienen vauvan kanssa kun on niin pehmeä reunaiset, luonnollisilla raapaisee helpommin. Mut sit mietin just et miten ne ehtii ikinä huoltaa, kun teen itse. Nyt on ihan tosi pitkät, et tietty lyhyemmät pitäs olla. Niin ja synnytyksessä ei vissiin sais olla
 
Päätin jo ennen plussaa kampaajan jäädessä eläkkeelle, että koitan kasvattaa omaa väriä takasin. Tällä hetkellä värjätty väri on hyvin saman värinen kun oma hius, niin ei onneks pahasti tyvi paista. Katotaan kuin kauan jaksan tätä prosessia :D
Meikkiä yms käytän samalla tavalla kuin tähänkin asti. Hoitovapaalla ei tuu kauheesti meikattua, muuta ku keikkatöihin ja jos lähtee johki (ei kuitenkaan kauppaan tai puistoon). :)
 
Mä en yhtään tajunnut että ripsienpidennyksistäkin olis jotain haittaa :eek: se on mun ainoo arjen pelastaja!
 
Epsu, mä oon tehny ripsiä monia vuosia, ja niistä ensimmäiset vain ripsiä, tyyliin 9h päivässä, ja ilman asian mukaisia suojauksia. Sillon kun aloitin ei todellakaan puhuttu mistään vaaroista. Nykyään teen ripsiä 1-5h päivässä, riippuen päivästä. Joten altistun liimalle säännöllisesti ja näin ollen en laittaisi itselleni vaikka en olisi raskaanakaan. Koska alan oireilla heti. Jos en käytä kaasunaamaria nenä ja kurkku kirvelee, nenästä vuotaa verta jne. Lisäksi vähän ajan kuluttua tulee psyykkisiä oireita. Ihan sama kun hengittelisi muita liimoja, bensaa tai tusseja. Kyseessä on periaatteessa pikaliima millä tehdään vaikkakin ripsille tarkoitettu.
Mun yks ystävä teki vuosia yhtä paljon kun mä ja joutu lopettaa firmansa ja kouluttautua uudestaan kun sai työperäisen astman. Oireili vielä enemmän kuin minä. Nyt uskallan kuitenkin tehdä kun on hyvä suojaus, mutta teko ottaa selkään joten siksi mietin milloin siirrän asiakkaat mun työntekijöille. Paperi/pahvisuojuksesta ei ole mitään hyötyä koska suojaa vain pölyltä, pitää olla sellanen liuotinhöyrysuojain.
Kuitenkin, teen asiakkaille jotka on raskaana Ja jos on raskaana niin se altistus liimalle on vähän aikaa vain huollossa, kuivana se ei allergisoi. Eriasia jos olisi liima höyryssä joka päivä. Joten ei kannata panikoida mut on syytä tiedostaa asia.
 
Mä kasvatin oman värin 1,5 v sitten ja se oli yks elämäni parhaimpia päätöksiä. Mun mies yks päivä totesi, että tää mun oman väri on sama joksi ennen usein hiukset värjäsin :D kulmakarvoja ajattelin uskaltaa värjätä nyt raskauden aikana, kun se värimäärä+vaikutusaika on suht lyhyt. Meikkiä käytän muutenkin aika vähän, lähinnä ripsaria niin ei tarvitse sitä pohtia. Jokin uusi kasvirasvasekoitteilla pitäisi löytää, kun nykyinen Bellavita sisältää a-vitamiinia, niin en tiedä voiko sitä käyttää nyt vai ei. Pitää tutkia
 
Mie käytän kemikaaleja muutenkin tosi vähän, ainut on dödö joka on ehkä.pahin mahdollinen. Oon kokeillu ainakin viittä eri versiota alumiinittomista mutten oo tykänny. Shampoot ja pesuaineet ostan luonnontuoteosastolta, niistä oon tykänny ihan muutenkin.

Onko joku keksiny fairylle vastinetta joka toimis hyvin? Epäilyttää ku se on haitallista vesistöille että kuinka sitä tulee astioissa tietämättään syötyä.
 
Hiuksiin tulee muutenkin vain raitoja, joten harvakseltaan käyn kampaajalla. Ripsetkin olisi haaveissa kyllä taas... Meikkiä käytän muuten normaalisti.
 
En ajatellut värjätä hiuksia, ja arkimeikin olen muutenkin jättänyt kesän aikana ripsiin ja kulmiin. Ripsienpidennyksistä haaveilin, mutta nyt en niitä ota.
 
Hiusten värjäuksen lopetin jo esikoista odottaessa, nyt enää latvoista näkee että värjätty joskus kun on pitkät hiukset. Meikkiä käytän todella harvoin, lähinnä vedenkestävää ripsaria ja sävyttävää päivävoidetta.
 
Minä en ole edes ajatellut koko kemikaalialtistusta. Toisaalta olen vain kerran elämässä värjännyt hiukset ja silloinkin omalla värillä, meikkiä ja rasvoja en käytä ollenkaan ja nyt töissä käydessä on joutunut luopumaan kynsilakoistakin. Ainoa mitä joskus tulee käytettyä on pesuaineet ja dödö. Pesuaineetkin meinasin jättää jo ennen raskautta pois ja siirtyä taas käyttämään vesipesua tai itsetehtyjä pesuaineita. Eli aika luomuna mennään :)
 
Tässähän tuntee olonsa ihan luomuksi näitä lukiessa vaikken todellakaan sitä ole, pihi vaan :grin

Mä lopetin hiusten värjäämisen vuonna 2010 ja nyt on pitkä tukka joka ottaa väriä auringosta. Käyn kampaajalla sistimässä latvat normaalisti kolme kerta vuodessa mutta nyt en ole tainnut lokakuun jälkeen käydä :oops: ripsiä laittelin viisi vuotta sitten häiden alla ja kynsiä en ole laitattanut oikein koskaan.

Kosmetiikkaa käytän enimmäkseen kajaalia ja ripsiväriä. Meikkivoiteet sääatän juhlatilaisuuksiin. Paheeni on deodorantti joka on tehokas mutta siaältää alumiinia. Voisinkin testata Esmen löytämää Dovea :woot:
 
Takaisin
Top