Kosmetiikan käyttö raskausaikana

Eikös sitä kuivashampoota ole semmosessa tuputtelumuodossa kans? Tai ainakin oon käsittänyt niin että "hiuspuuteri" on sama asia :grin
 
Joo, hiuspuuterit on suunnilleen sama asia! Mulla vaan ei jostain syystä kokeilemani puuterit (2kpl) oo toimineet samalla tavalla, tai sit en oo osannu käyttää niitä oikein :rolleyes:. Mun ongelma siis on esikoisen jälkeen harventuneet hiukset (etenkin tosta edestä) ja kuivashampoolla niihin saa sellasta "kuohkeutta" etten näytä kaljuuntuvalta. :joyful:
 
Itse olen vähentänyt meikkailua, etten joka synttärijuhliin edes meikkaa. Kulmat ja ripset laitan jos lähdetään hienommin juhlimaan, mitä nyt tapahtuu muutaman kerran vuodessa. Hiuslakkaa en juuri käytä, välillä ainoastaan muotoilugeeliä. Normi deodoranttia olen käyttäny ja shampoot yms. En ennen esikoistakaan kummoisesti kyllä ole käyttänyt kosmetiikkaa. Hiusten värjäämisen lopetin pari vuotta ennen kun alettiin esikoista yrittää.
 
En käytä oikeastaan meikkiä, mutta ripsien pidennykset on ollut nyt 5v putkeen ja nyt raskauden aikana myös olen ottanut.
Parturiin haluaisin hiusten värjäykseen, ei ole ollut intoa itse värjätä ja pitäisi vaalentaa juurikasvu. Haluaisin värin, jonka haalistuminen/lähteminen ei haittaa ja olisi suht luonnollinen. Minulla ollut hiukset shokkiväreillä värjätty ja en jaksa sitä väri-rumpaa :D
Edellisissä raskauksissa värjäsin kyllä hiuksia. Esikoisessa en vaalentantanut, mutta suoraväriä käytin ja toisesta kävin parturissa juuren vaalentamassa(ja suoravärin laitoin itse).

Te, ketkä värjännyt hiuksia, oletteko huomannut että väri lähtee nopeasti? Ja minulla ainakin tuntuu että hius kasvaa hurjaa vauhtia.
 
Esikoisesta kyllä tukka kasvo hirveetä vauhtia ja voi muutenkin hyvin. Värin pysyvyyteen en oikein osaa vastata. Mulla ei oo ikinä kampaamon värit pysynyt muutenkaan kauheen hyvin, toisin kuin itsevärjätyt. Vaikuttanut varmaan se kun itse värjännyt niin pessyt ensin syväpuhdistavalla shampoolla ja kuivannut hiustenkuivaajalla jonka jälkeen väri, eri on kaikki hiuksen oma (suojaava) rasva ollut pois ja hiussuomut täysin auki. On kyllä aika hiuksia vaurioittavaakin, mutta tuolloin kun piti tukan lyhyenä niin ei haitannut. Nykyään käyn kampaajalla (oma käly) ja hän kyllä osaa tehdä jotain eritavalla kun on itsekin ihmetellyt miten on sävytteetkin pysynyt pitkään vaikka pesen tukan jokatoinen päivä :grin
 
Hyvä, kun olen ajatellut, ettei mun tarvi olla huolissaan kosmetiikkakuormasta, kun meikkaa, mut eipä se poista sitä tosiasiaa, et meikit ei oo ainuita kosmetiikkatuotteita :rolleyes: Hiuksia pesen shampoolla ja hoitoainetta käytän joka toinen päivä, jonka lisäks suihkusaippuaa ja rasvaa päivittäin. Kotona ollessa en välttis laita dödöä, jos en hikoile päivän aikana (hikoilen harvoin). Mutta ulos mennessä tulee sitäkin laitettua vaikka alumiini ei olekaan terveellistä. Hiuksiinkin käytän silloin tällöin just kuivashampoota ja lakkaa, et saan ne ojennukseen, mut en normaalisti kotona ollessa. Olen siis opiskelija ja opiskelen suurimmaksi osaksi etänä, niin näitä kotipäiviä on aika paljon. :bookworm:
 
Ei nyt suoranaisesti liity kosmetiikkaan, mutta näihin kemikaaleihin..

Mikäli käyttäisi ”tavallista” pesuainetta, niin riittäisikö pyykkietikan käyttö huuhteluaineen sijaan poistamaan pesuaineen jäämiä pyykistä? Vai olisiko esim. LV:n tuotteet parempia pyykinpesuun?
 
Meillä pestään pyykki Erisanin pesuaineella ja etikalla, eli muuta huuhteluainetta kuin tuo etikka ei meillä käytetä. Ja ihan halvinta perusetikkaa kaupasta, ei mitään erityistä pyykkietikkaa.
 
Meillä ei voi mun allergioiden takia käyttää mitään muuta kun omo sensitiveä, nyt oon kokeillu käyttää pyykkietikkaa huuhteluaineena mut vähän jännää et miten pahasti oma iho reagoi vai reagoiko ollenkaan.
 
Mun atopian takia käytetään nyt LV:n pyykkiainetta, ja on myös ollut Erisania. Huuhteluainetta ei olla käytetty aikoihin, mut etikkaa välillä. Mulla ei iho normaaliin Pirkan etikkaan reagoi, ja mitään hajustettuja en uskalla kokeillakaan!
 
Mää vaihoin jokin aika sitten kiinteän pyykinpesuaineen nestemäiseen. Tuntuu et pesutulos parani ja pesuainejäämät väheni. Huuhteluainetta en oo koskaan käyttänyt, kun ei ole kotonakaan käytetty.
 
Nestemäinen pesuaine on jo ihan pesukoneenkin puolesta järkevä vaihtoehto. Pari tuttua jotka korjaillut ja myynyt pesukoneita on kertonu et isoimmat ongelmat ja nopein tapa hajottaa pesukone ns "normikäytöllä" on käyttää jauhemaista tmv pesuainetta. Se kun kerääntyy putkiin ajanmyötä ja tietty aiheuttaa sen ettei huuhtele kunnolla ja lopulta hajoaa. Tai sit pitää putsata ahkerasti jokaikinen rööri pesujen jälkeen :wink
 
Meillä käytetään Sertoa, se on suomalaista ja zeoliititonta, eli ei kerrytä koneeseen tuota savea/kalkkia mitä se nyt onkin mikä koneen tukkii:).
 
Mä en edes pysty kuvittelemaan etikan käyttöä missään pesussa. Joskus teininä olin kesällä pakkaamassa 10% etikkaa ja sain ihan järjettömän allergisen reaktion. Sen jälkeen on pienikin etikan haju saanut saman aikaan. Koskemaan en pysty ollenkaan. Pesussa on yritetty käyttää zeoliititonta mutta sitä ei aina ole ollut kovin laajaa valikoimaa tarjolla.
 
Huuhteluainetta ei kannata käyttää elastisien vaatteiden pesussa. Etikasta en tiedä onko samaa efektiä.

Itse käytän huuhteluainetta vaan sellaisiin vaatteisiin, jotka huuhteluainetta vaatii. Muutoin käytetään vain hajusteettomia pyykinpesuaineita.
 
Etikka on ok elastisille vaatteille, etikkaa käytetään usein nimenomaan treenivaatteiden hajujen poistoon.
 
Tulin tuolta syyskuun puolelta lueskelemaan tätä ketjua, kun mietin, uskallanko käydä värjäyttämässä kulmat ja ripset. Olo alkaa olla aika alaston, kun edellisestä kerrasta on jo monta kuukautta ja aiemmin olen käynyt suunnillen kerran kuussa. Ilmeisesti moni on värjännyt hiuksiakin ihan huoletta, joten ehkä uskaltaudun tähän pienempään operaatioon ilman suurempia tunnontuskia :wink
 
Mä en oo värjäilly hiuksia raskausaikana, mutta mulla on kyllä tainnu kaikissa olla ripsienpidennykset, ei tässä kerkee meikkailla :D
 
Pitäisköhän itekin ottaa piiiitkästä aikaa ripsien pidennykset, niin en näyttäis ehkä ihan niin laamalta. Minä, raskaus, vilkas taapero ja helle ei olla hyvä yhdistelmä, ja se kyllä näkyy... :joyful:
 
Takaisin
Top