Kosmetiikan käyttö raskausaikana

Mä oon kanssa käyttänyt ihan normaalisti, eli aika vähän kosmetiikkaa. Ei näin kotiäitinä ole tullut meikkailtua kovin ahkerasti :shy:

Kynsiä tykkäisin lakata.. voikohan siitä olla jotain haittaa?
 
Mäkin mietin tota kynsien lakkausta, mutta en yllättäen löytänyt netistä vastausta, oli suuntaan ja toiseen mielipiteitä.
 
Mulla on tainnut olla ripsienpidennykset kaikkien raskauksien aikana ja on nytkin, sitä liimaa ei kuitenkaan laiteta iholle, niin toivon ettei ois kauhee pahis. Tämän lapsimäärän kanssa ei jaksa illalla enää meikkejä pestä, niin on kiva kun on silmät päässä :D
Hiuksia en värjäile raskausaikana ja meikkailu muuten tosi vähäistä, joskus käytän huulikiiltoa.
L’orealin shampoot käytössä ja vichyn dödö.
Pyykit pestään hajustamattomalla pesuaineella.
 
Mulla on tainnut olla ripsienpidennykset kaikkien raskauksien aikana ja on nytkin, sitä liimaa ei kuitenkaan laiteta iholle, niin toivon ettei ois kauhee pahis. Tämän lapsimäärän kanssa ei jaksa illalla enää meikkejä pestä, niin on kiva kun on silmät päässä :D
Hiuksia en värjäile raskausaikana ja meikkailu muuten tosi vähäistä, joskus käytän huulikiiltoa.
L’orealin shampoot käytössä ja vichyn dödö.
Pyykit pestään hajustamattomalla pesuaineella.

Ootko huomannut ripsien pysyvyydessä eroa raskaanaollessa ja ilman? Mulla on itellä ollut joskus pidennykset ja tykkäsin tosi paljon. Edellisessä raskaudessa laitoin ihan loppuvaiheessa pidennykset ja ne pysyi sillon huonosti. Mutta kun en nyt tiedä, että johtuiko huonosti pysyvyys raskaudesta vai kuumasta kesästä.
Haluaisin taas ottaa, mutta viitsiikö sitten, jos huoltoväli olis taas tosi lyhyt? o_O
 
Mä en oo kauheesti miettiny kosmetiikan käyttöä. Mul on ripsienpidennykset ja meikkaan (tosi vähän kyl) ja pesuaineina ihan markettitavaraa. Esikoisen raskaudessa lakkasin kynsiä mut nyt en oo jaksanu
 
Ootko huomannut ripsien pysyvyydessä eroa raskaanaollessa ja ilman? Mulla on itellä ollut joskus pidennykset ja tykkäsin tosi paljon. Edellisessä raskaudessa laitoin ihan loppuvaiheessa pidennykset ja ne pysyi sillon huonosti. Mutta kun en nyt tiedä, että johtuiko huonosti pysyvyys raskaudesta vai kuumasta kesästä.
Haluaisin taas ottaa, mutta viitsiikö sitten, jos huoltoväli olis taas tosi lyhyt? o_O

En ole huomannut että pysyisivät raskauden takia yhtään huonommin, kuuma/kostea kesä varmasti vaikuttaa kyllä siihen.
 
En ole huomannut että pysyisivät raskauden takia yhtään huonommin, kuuma/kostea kesä varmasti vaikuttaa kyllä siihen.

No hyvä jos näin oli! On ne vaan niin paljon helpommat (ja hienommat), kun omat ripset ripsarilla. Täytyy harkita asiaa!
 
Itse olen asiakaspalvelualalla toimistotyössä, johon kuuluu siisti pukeutuminen ja paljon tapaamisia asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Aion laittautua samaan malliin raskaudenkin aikana, eli meikata. Hajuvesiä tai hiustuotteita en muuten käytä kuin shampoota ja hoitoainetta. Jos meikkaaminen ei ois sallittua, niin kyllä ne neuvolassa varmasti kertois siitä. Muuten oon aika laiska käyttämään kosmetiikkaa, joten en kanna huolta siitä.
 
Ostin nyt alumiinitonta deodoranttia. En tiedä onko tarpeen, mutta kumminkin. Käytin sitä edellisessäkin raskaudessa. Lisäksi ostin miedontuoksuisia vartalovoiteita kun mulla näköjään iho kutisee aina raskausaikana. Ne kuitenkin ällötti niin päädyin lopulta kuitenkin apteekin perusvoiteeseen [emoji1] aika maltillisesti käytän kosmetiikkaa ja meikkejä mutta tuoksut ällöttää niin sitten ei tule paljoa käytettyä mitään.
 
Tänään suihkussa rupesin miettimään tukkaa pestessä ja hoitoaineita päähäni tunkiessa, että onko siitä oikeesti hyötyä luopua mistään "kemikaaleista" mitä normaalisti käyttänyt esim päivittäin. Muistan kun siskolla oli kunnon hippikausi menossa, kun hän oli noita kemikaalijuttuja tutkinut ja paasas mulle siitä että miten hitaasti ne kehoon jo imetyt aineet poistuu. Parikin vuotta jos on käyttänyt niin saattaa mennä useampi vuosi ennen kuin ne on kehosta poistunut.
Ja toisaalta jos sun keho on tottunut tiettyihin aineisiin ja niiden käsittelyyn niin kuinka paljon siitä sit oikeesti on haittaa jos yhtäkkiä jättää kaikki pois? En nyt tarkota sitä että pitäs itteensä marinoida kaikilla mömmöillä, mutta jos mä oon esim vuosia käyttänyt samaa dödöä, pessyt hiukset shampoolla ja aina huuhdeltavan hoitoaineen laittanut perään ja vähintäänkin kasvot jos en koko kroppaa rasvannut...
 
Sirpaleina, toi on kyllä totta että monet kemikaalit varmasti kertyy elimistöön pitkän ajan kuluessa, eikä sieltä yhessä hujauksessa lähde!
Siis ne, mitkä nyt ylipäänsä kertyy yhtään mihinkään. Tietysti kosmetiikassa on valtavasti ainesosia, joiden pitkäaikaisesta käytöstä ei ole vielä kunnolla tietoa, mutta kyllä mä pääsääntöisesti luottaisin siihen, ettei Tukes päästä Suomeen myyntiin mitään niin epämääräistä, että sen raskausaikainen käyttö olisi jotenkin vaarallista. Mutta hyvähän se on varmasti edes pyrkiä siihen, ettei nyt koko kemppariosastoa itteensä tärvää, mutta en mä liian huolissani kyllä perus dödöistä ja naamarasvoista jaksa olla.
 
No sekin! Suomessa on kuitenkin sen verran tarkkaa, että jos olis vaarallista raskaana olevalle, luultavasti paketissa/purkissa lukisi että "ei suositella raskaana oleville" tmv.
Vaikka eihän ruokapaketeissakaan ole... Mut ne suositukset tosin muuttuu jatkuvasti että olis aika homma muutella ruokapakettien tekstejä.
Eiköhän tässä kosmetiikka asiassa päde vähän sama kuin noissa ruoka-aineissa, että vähän/kohtuudella kun käyttää niin tuskin mitään tulee.

Itse en ehkä jotain hiuslakkoja ja suihkutettavia dödöjä käyttäis, mitkä sitten menee sitten hengityksen kautta keuhkoihinkin, mutta niitä nyt en muutenkaan käytä silloinkaan kun en ole raskaana. Hiuslakkaa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa tai jos on joku juhlatilaisuus. Mut jostain syystä oon aina pidättäny kauheesti hengitystä suihkuttaessa ja juoksen ulos vessasta hetkeks et hälvenee se pölly x'D
 
Oon niin kateellinen ihmisille, joiden ei tarvi käyttää hiuslakkaa. Mulla on tossa kasvojen ympärillä semmosia hemulin haituvia jotka roikkuu naamalla ja suussa jos niitä ei lakalla kiinnitä :depressed: käytän hiuslakkaa siis joka päivä.
 
Miä taas käytän pinnejä ja teen lettejä ja muita väkerryksiä tukkaan silleen ettei tuu nassulle karvat ni ei tarvi siks lakkoja :grin
 
Minulla tukka on leikattu sen verran lyhyeksi, ettei mitään tule naamalle. Eikä tarvitse lakkoja tai geelejä.
 
Mulla ennen esikoista ainakin 10vuotta tukka lyhyt... Vähän miettiny kans et vois taas pätkästä, kun on päässy venähtää... On vaan kauhee dilemma kun tykkään tehä lettejä ja muita kampauksia, mut sit taas jos en jaksa laittaa niin koen ettei pitkä tukka sovi mulle:yuck: helpommalla kyllä pääsis lyhyellä:shifty:
 
Mun on pakko käyttää joka päivä lakkaa eikä tää kuontalo silti pysy aisoissa. Sellasta vauvahaituvaa koko pää täynnä ni ei auta mitkään pinnit tai letit ku näytän ihan räjähtäneeltä ilman lakkaa :hilarious:
 
Mulla vähän sama ongelma, et sitä lakkaa on oltava jos meinaa ees vähän siistimmältä näyttää. Ennen ei ollut niin paha, mutta esikoisen syntymän jälkeen tukka muuttui niin karmeaksi.. toinen vaihtoehto on kuivashampoo, mutta suihkutettavaahan sekin.

Lyhyeks leikkaamista mä oon alkanut puolivakavissani harkitsemaan, mut ei musta oo sen ylläpitoon. Joutuisin liian usein ravaamaan kampaajalla, jos sen haluis pitää siistinä. Suurempi syy on kyllä se, että olis vaan liian alaston olo ilman pitkiä hiuksia.
 
Mulla ehdoton on kuivashampoo. Sitä oon nytkin käyttänyt. Mulla on aika pitkät hiukset niin kuivashampoon avulla saa vähän pidennettyä pesuväliä.
Muuten kyllä ajattelin ihan samalla tavalla käyttää kosmetiikkaa nyt raskaanakin.
Ai niin ja ite kanssa kerran oon testannut alumiinitonta deodoranttia ja musta se ei pitänyt yhtään, tuntui että hiki haisi jatkuvasti:grin
 
Takaisin
Top