koska tunsit ensiliikkeet?

KÄÄÄK!! pakko kirjottaa tännekkin, tunsin ekat kunnon potkut tänään äsken!!
:) :) :)
menin ihan sekasin, itkin ja nauroin samaa aikaa onnesta :)
aikasemmin tuntunut vaan muljahteluja rv 16 jälkeen, nyt rv 18+2. :)


Iih, ihanaa!
 
Minäkään en ensiraskaudeltani osannut arvioida että oliko tuntemukset vauvasta peräsin vai sitten jotain muuta. Selvästi tunsin kuitenkin liikkeet jouluaattona, jolloin viikkoja 17+2. Ja kävipä niin kivasti että mies sattui tuntemaan ne myös kun piti kättä vatsallani. Aikalailla kruunasi aaton :)
 
Ensimäiset liikkeet tuntuivat auton takapenkillä istuskellessa. Ja rv oli tuolloin 12 ja jotain :) Viikolla 19+4 tuntui ensimäisen kerran isän kättä vasten :)

Tosiaan ensimäinen raskaus. 
 
Ehdin jo malttamattomana [ ;-) ]odotella liikkeitä, kunnes 16+5 rv:lla totesin määrätietoisten kuplien poksahtelun olevan liikkeitä. Tämä on ensimmäinen raskauteni. Nyt rv:lla 18 liikkeet ovat huomattavasti selkeämpiä potkuja, välillä vähän hennompia, välillä kunnon junttausta.  :) Liikkeet alkavat, kun itse rauhoitun tai pysähdyn paikoilleni.
 
Tänään tuntui ekat varmat liikkeet :) 18+6

Sängyssä makoillen aamulla, sillon kun en kiinnittänyt mitään huomiota mahaan, tai liikkeisiin. Olin yrittänyt kuulostella niitä jo pari kolme viikkoa, mutta joka kerta kun yritin olla paikallaan hiljaa, tunsin vaan oman sydämmen kauhean kovan jyskeen, että se häiritsi keskittymistä :(

Nyt kun en yrittänyt, tunsin ihan selvästi. Mulla ei ollu mitään ilmakuplaa (en edes ymmärrä miltä sellainen tuntuisi...),  vaan tuntu ihan kuin joku olisi sipaissu sormella vatsan sisältä (eli varmaan oli vauvan jalka?). Ja sitten pieniä elohiiriä hetki sen jälkeen :)
 

Ekaa Vekaraa odottaessa tunsin liikkeet epämääräisenä muljahteluna ja kuplimisena noin viikolla 15 autossa istuessa

PikkuKakkosen liikkeet tunsin kuplimisena viikolla 14 ruokaa laittaessa :D

 
Ekat liikkeet tunsin 18 viikolla ku makasin sängyssä ja lueskelin. Ensimmäinen raskaus on kyseessä, joten mietin ensin, että olivatko ne potkuja ja kyllähän ne oli kun nyt ne tuntuvat koko ajan vahvemmin, mutts muuten samalla ja nyt siellä myllerretään jo ihan urakalla. Yleensä liikkeet tuntuu ku itse rauhoitun istumaan, niin pikkuinen aloittaa jumpat :) hassulta tuntuu.
 
Ekaa odotellaan ja ensimmäiset liikkeet tunsin 18+0. Silloin ei voinut erehtyä että mikä se oli :) Muutamaa viikkoa aiemmin tunsin jotain pientä kuplinnan tunnetta iltaisin ja joskus aamuisinkin, mutta en ollut varma onko kyseessä vauva vai jotkut muut mahan mölinät.
 
Eka raskaus ja ensimmäiset liikkeet tuntuivat 17+5 auto ajaessani (pitkän matkan). Mitään erehdystä ei ollut mistä oli kyse. Se oli selkeä potku tyyliin "hei mamma, etkös nyt tajua että täällä olen". Jälkeenpäin mietittynä olenkin tuntenut niitä "kuplia" mutta tämän jälkeen olen nyt kohta kolmen viikon ajan päivittäin tuntenut potkuja ja liikkeitä. Senkin jo tunnistan kun vauva tekee kuperikeikan, tuntuu muljahdukselta mutta kivalta sellaiselta. Ja heti kun rentoudun nyytti herää ja ilmoittaa hereillä oloistaan.. Ihanaa ja niin luonnollista.
 
Mulla alkoi tuntumaan liikkeitä silloin tällöin viikolla 14. Se tuntui sellaiselta möyrimiseltä, lähinnä isolta ilmavaivalta. Viikolle n 22 liikkeitä ei paljoa tuntunut. Viikolta 23 liikkeet tuntuivat illalla nukkumaan mennessä erittäin selvästi. Nyt viikolla 29+4 liikkeet ovatkin jatkuvia ja erittäin reippaita iltaisin, on semmosetkin bileet vatsassa...
 
Rv 16 isoa kuplintaa ja liikehdintää, varmistin kotidopplerilla että olivat liikkeitä, ensimmäinen raskaus ja mahalleen tunsin ja kuulin
 
Kaksosista rv15 tuntui ensimmäiset liikkeet. B-vauvalla oli istukka etuseinässä ja hänen liikkeitä en aina tuntenut edes viimeisellä kolmanneksella..
 
Noin rv16 esikoisesta kunnon liikkeet, istukka oli edessä.

Toisesta rv13, pieniä liikkeitä. Istukka takana. :)
 
Rv13 ekat pienet hipasut vaikka esikoista odotan, nyt rv20+6 menossa ja reilun viikon tuntunut jokapäivä kun pikkunen touhuaa massussa. Tuntuu selkeästi muttei kovin voimakkaasti muutakun välistä tulee ihan voiman kanssa. :) Istukka on takana.
 
Ensimmäisessä raskaudessani aloin tuntea liikkeitä pian rv 20 jälkeen. Tässä toisessa tunsin ekat muljahtelut rv 16. Jälkimmäisessä raskaudessa liikkeet ovat kaikkinensa olleet runsaampia ja voimakkaampia.
 
Itse tunnistin liikkeet vasta viikolla 20-21. Silloin myös tajusin päin viikon ajan kestäneen kuplinnan masussa olleen vauvan liikkeitä:rolleyes: ensimmäinen siis kyseessä mullakin. Olin jo huolissaan odotellut liikkeitä, vaikka tiesin että vauvalla kaikki hyvin.
Tosi nopeasti tuosta viikolta 21 eteenpäin voimistuivat potkut ja liikkeet, ja pian näkyi myös ulospäin pyörimiset.:)
 
Tunsin sellaista elohiirimäistä nykimistä rv17 eteenpäin, mutta viikolla 20 kuin sormia napauttamalla aloin tuntea ihan oikeita potkuja, jotka erottuivat tuosta kuplinnasta
 
Rv 14 alkoi tuntua ja se oli sellaista kuplintaa mutta tunnistin kyllä heti, että ovat liikkeitä :) Noin rv 18 alkoi tuntua paljon selkeämmin ja selviä potkuja oli silloin ensimmäisen kerran. Istukka oli takana.
 
Takaisin
Top