koska tunsit ensiliikkeet?

ensimmäistä odottelen ja ensimmäiset liikkeet tuntui noin viikoilla 16 tai 17 : ))
Tuntui kans ekan kerran sellasena kuplamaisena, joten en ollut edes varma että oliko se vauvan liikehdintää vai oman mahan juttuja : D Mutta kun niitä alkoi tulla päivittäin niin olin varma että kyseessä on masuasukin liikkeet <3
 
Ensimmäinen tulossa ja ekat selvät liikkeet 18+2 illalla istuessa kun olin syönyt. Sitä ennen jo olin ollut tuntevinani jotain, mutten ollut ihan varma oliko kaasua tai mitä lie kuvitelmaa. Tuosta lähtien liikkunut paljonkin, iltaisin ja syömisen jälkeen tuntuu selvimmin, sängyssä maatessa mieskin tuntee masun läpi kovimmat liikkeet. Alhaalla tuntuu pienempää liikettä ja siellä tuntuu vaavi ainakin ultrien mukaan tykkäävän pitää päätä ja käsiä ja ylhäällä tuntuu kovemmat eli ilmeisesti potkut. Yleensä sellasta koputtelua, joskus muljahduksia.
 
Odotan toista lastamme. Ensimmäinen liike ei ollut potku vaan muljahdus :) Tuntui rv 14+3. Selällään makoillessa tuntui muljahtelua ja silmilläkin näki, että vasen puoli vatsasta oli koholla ja oikea alempana. Silloin tällöin tuntui muljahduksia ja potkuja aloin tuntemaan rv 16 :) Ihanaa! Ja ihanaa odotusta kaikille :)
 
Esikoista odottaessa ekat liikkeet tuntuivat rv 15-16. Rv 20 ne näkyivät ja tuntuivat masua koskettaessa muillekin kuin vain minulle. Ekat liikkeet olivat sellaisia kuin olisi hitaasti höyhenellä tai jollain sipaissut masun sisäpintaa (kääntymisiä). Rv 20 tuli jo ihan potkuja.

Nyt toista odottaessa toivon että vauvan isä saisi tuntea ekat liikkeet jouluaattona! Silloin on rv 20, joten toivoa on :)
 
Esikoisesta ensimmäiset liikkeet tunsin Rv:15 suunnilleen ja ulospäin ne alkoivat näkyä ja tuntua Rv19+5 Silloin liikket tunsi masun päältä äitini ja mieheni emoticon . Tämän toisen kohdalla olen nyt pari kertaa tuntenut kääntymiset Rv12+2 tällä hetkellä. Mahallani tai selälläni maatessani sohvalla emoticon. On se vaan niin ihanaa. Nyt vaan sitten odotellaan koska Ilsapulla meinaa isillekkin potkasta.
 
Odotan toista. Tunsin ensimmäiset liikkeet joskus rv12 aikoihin. Nyt rv25 tunnen kyllä liikkeet mutta en kovin selvästi. Paikalla ollessa tunnen hyvin, liikkeessä en. Istukka on etuseinässä ja vaimentaa liikkeitä..
 
esikoista ootin ja ilmeisesti aika epävarma potkuista olen ollut kun vasta vk 19 olin varma että vauva potkas... ja seki oli kyljältäni kun makasin en muutoin...
 
Tunnistin ensimmäiset liikkeet joskus rv 21. Kuplimista, hipaisuja, koputusta, töytäisyjä jne. Rv 18 liikkeitä alkoi tuntua jo, mutta ku on eka raskaus niin en tunnistanut liikkeitä vauvan aikaansaamiksi ku vasta rv 21.
Nyt menossa rv 25. Joinain päivinä liikkeitä tuntuu määrällisesti enemmän ja ne on voimakkaampia, toisina päivinä liikkeitä ei ollenkaan tai hyvin harvakseltaan ja ne on hyvin kevyitä hipaisuja. Liikkeet tuntuu nyt missä asennossa ja tilanteessa vaan. Eniten jos oon ite jossai sellasessa asennossa esim. mahallaan, josta vauva ei tykkää. Aiemmin liikkeet tuntui eniten selällään maaten, liikkeitä mahaa samalla sisäänpäin painaen. Kun painoin mahaa sisäänpäin, vauva potkaisi/iski kättä vasten.

Oon huomannu, että joka kerta ku oon syöny tai juonu jotai makeaa eli sokeripitoista, niin vauvakin saa energiapiikin ja pistää sellaset bileet masussa pystyyn, että melkeen sattuu. Jotkut potkut ja iskut vauva onnistuu vielä kohdistamaan niin, että se sattuu muhun ku hän ns. "oikeeseen kohtaan" onnistuu osumaan.
 
Raskaus on ensimmäiseni. Ensimmäiset kunnon muljahdukset tunsin rv18 aikoihin. Sitä ennen jonkinlaista hentoista ja satunnaisesti tuntuvaa kuplimista oli ollut ehkä parikin viikkoa, mutta niistä en osannut varmaksi sanoa, oliko ne vauvan tekosia vai ilmaa.

Lasken siis ekoiksi nuo muljahtelut :) Niiden aikaan makasin selälläni aamulla herätessäni sängyllä. Nyt menossa 21+0 ja mieskin on ainakin viikon verran tuntenut liikkeitä erityisesti poskea vasten :) Itse koko ajan tunnen enemmän ja vahvemmin masussa tapahtuvaa elämöintiä <3
 
rv 13 tunsin ekat kuplinnat esikoisesta, rv 17 oli jo ihan kunnon myllerrystä =) Nyt toista odotellaan rv 7+3, ja innolla ootan sitä että liikkeet alkaa tuntua taas!
 
Mä oon viikon verran tuntenut liikkeitä, nyt rv 18+1.
Pari päivää on myllerretty niin paljon että huh. Mukavaa tuntea pikkusen liikkeet. :)Tänään on ollut riehutaan-kunnolla -päivä.
 
toinen lapsi tulossa ja tunsin n. 15 viikolla ekat kuplimiset.
Ultrassa selvis että istukka takana joten  liikkeitä tuntunut hyvin kokoajan... odottelen sitä ensimmäistä joka kädellä tuntuu ulos asti=)
 
Eli koska tunsit ensi liikkeet?
- taisin tuntea joskus rv17. Olin jo varmaan viikon koittanu kuunnella potkuja, mutta sitten tuli iso potku josta olin varma että oli vauva! Kyllä sitten jälkeenpäin mietti että onhan se potkit jo vaikka kuinka kauan kun kerran tuolta tuntuu...

Onko raskaus kuinka mones sinulle?
- eka raskaus.

Miltä liikkeet tuntuivat?
- siltä kuin olisi ilmaa mahassa väärässä paikassa :D tai olisi pidätellyt pierua koko päivän ja se sielä muljahtelee...

Missä asennossa/tilanteessa tunsit liikkeet?
- makuulla, kyljellään tuntuu kans hyvin :)

nykyisin potkut ovat jo ihan arkipäivää ja tuntuvat paljon vahvemmin. ihanan tuntuista :)
 
Minusta tuntuu vahvasti siltä, että tunsin eilen illalla, ja nyt äsken uudelleen ne ensimmäiset ''ilmakuplinnat''. :)) 16+2 menossa. Tuntuivat tuossa häpykarvoituksen yläpuolella, eilen illalla vielä samassa kohtaa kahdesti peräkkäin.

Oi tätä onnea!
 
Esikoista odottaessa tuntui rv 17, tosi keveitä tuntemuksia, mutta tiesin että vauva se siellä liikkuu :)

Eikös sitä sanota,että toista lasta odottaessa liikkeet tuntee aikaisemmin, koska tavallaan jo tietää mitä hakea? No, täällä vielä pitkä aika siihen, mutta odotan innolla. :)
 
Ensimmäistä odottelen rv 14+0 ja ekan potkun tunsin muutama päivä sitten yöllä kunnon yskän puuskan jälkeen takaisin makuulla ollessa. Tuntui muutama muksaus alamahalla kuin jokin ois potkaissut tai lyönyt muutaman kerran. Heräsin ihan täysin horteesta niihin 'iskuihin'. Nyt odottelen milloin alkaa tuntua enemmän ja muutenkin kuin vain tällaisessa 'älä häiritse minua' vauvan mielestä tilanteessa. emoticon 
 
Ensimmäinen raskaus menossa ja viikkoja menossa nyt 18+6. Ensimmäiset liikkeet tunsin 17+6. Olin tuolloin kasvohoidossa. Maatessani selälläni rentoutuneena voiteen vaikuttaessa, kolme selkeää "muljahdusta" tuntui :) Olin varma että pikkuinenhan siellä liikehtii! <3

 
täällä rv 17+0 ja ensimmäinen raskaus. ekat "kuplimiset" ja pieni hassu paine alamasussa ja sitten sellainen muljahdus, tuntui pari päivää sitten ja on tuntunut siitä lähtien joka ilta tai aamu, sängyssä kun makaan joko selälleen tai kyljellä. :)
En ollut todellakaan varma onko se mun oman mahan ilmaa, vai mitä ihmettä mut se pikkuinen se siellä on :) Ihanaaa!!
Viikon päästä pääsen kuuntelee sydänääniä neuvolaan ja sitten onkin jo rakenneultra 19.1 :)
 
Esikoista odotellaan täällä. Ensimmäiset liikkeet, jotka tunnistin varmasti vauvan tuottamiksi olivat 18 rv:lla. Ensimmäisten potkujen huomaamisen aikana taisin istua sohvalla liikkeet tuntiessani. Liikkeiden voimakkuus vaihtelee aluksi se tuntui sellaisilta hassuilta hipaisuilta ja nykyisin välillä tulee melkoisia mojahduksia! Tätä nykyä liikkeitä tuntuu niin istuessa, maatessa kuin liikkuessakin. Masuasukki on kyllä selvästi aktiivisimmillaan ilta/alkuyö aikaan. Hassuinta on kun vauva pyörii vatsassa ja potkut tuntuvat välillä alavatsalla, välillä sivulla ja välillä navan yläpuolella! 
 
Takaisin
Top