koska tunsit ensiliikkeet?

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Eli koska tunsit ensi liikkeet?
Onko raskaus kuinka mones sinulle?
Miltä liikkeet tuntuivat?
Missä asennossa/tilanteessa tunsit liikkeet?

Kaikkea mahdollista ensi liikkeisiin liittyen
 
minä tunsin ensimmäiset liikkeet joskus rv 16 tienoilla. raskaus oli ensimmäinen. neuvolantäti meinasi ettei ne ole vauvan liikkeitä, mutta itse olin kyllä sitä mieltä. liikkeet tuntuivat silloin, kun pötkötteli aivan hiljaisuudessa vasemmalla kyljellään.. [:)]
 
Oliskohan ensimmäinen selvä kopkop ollut joskus rv18. Nyt sitten alkanut kunnolla (harvakseltaan silti) rv23 tuntumaan. Mulla on istukka ihan tossa etuseinässä että sen takia ei tunne helposti liikkeitä. Nyt parhaiten tuntuu kun makoilee selällään tai kylellään. Välillä ihan liikkuessakin. Eka näin pitkälle edennyt raskaus. 
 
Eli koska tunsit ensi liikkeet?
Onko raskaus kuinka mones sinulle?
Miltä liikkeet tuntuivat?
Missä asennossa/tilanteessa tunsit liikkeet?


Neljäs raskaus menossa, ja liikkeet tuntui ensimmäisen kerran viikolla 14 [:)] Nukuttiin miehen kanssa kyljellään päiväunia ja molemmat havahduttiin
todella isoon liikkeeseen, miehellä oli käsi vatsan päällä. Sen jälkeen meni pitkään ennen kun tuli niin voimakasta liikettä.

Tunne oli todella ihana <3
 
Mä taisin olla 20 raskausviikolla kun ekat selkeet kuplimiset tuntu, et ties sen olevan vauva eikä ilmaa[:)] Mulla etinen istukka, joka varmaan heikensi alussa tuntemuksia.
 
Eli koska tunsit ensi liikkeet?
Ilma kuplat tunsin rv 18 tienoilla, kunnon potkut rupesin tuntemaan ehkä 24 raskausviikoilla

Onko raskaus kuinka mones sinulle?
Esikoista odotellaan[:)]

Miltä liikkeet tuntuivat?
Ilma kuplat oli hassu tunne mahassa,nyt kun tuntee liikkeet kunnolla ,niin tunetta ei vo sanoin kuvailla miten ihanaa on tuntea vauvan liikkeet[:)][:)]

Missä asennossa/tilanteessa tunsit liikkeet?
Istuessa tuntuu parhailen ja näkyy kun vauva monottaa vatsaan[:)][:)] lapsen Isä on kans aivan haltioissaan juttelee joka ilta vauvalle. Vauva potkailee mahaan niille on muodostunut side[:)][:)] Tunne on aivan ihana. Ei jaksaisi odottaa että vauva syntyy. Raskausviikkoja nyt 28+6
 
Viikolla 16 tunsin ensimmäiset ilmakuplat yhtenä iltana kun makoilin sängyssä selälleen ja odottelin miestä kotia. Ensin luulin vaan ilmaksi, mutta sitten kun aloin tunnustelemaan ja hiljaa makoilin iltaisin sängyssä ja taas sama tunne, niin olin varma, että vauvahan se siellä liikkuu. Viikolla 20 muistaakseni tuntui ensimmäiset kunnon potkut ja nyt jo potkitaan ja liikutaan niin että maha heiluu :D
Niin ja ensimmäistä odotellaan :)
 
Mulla viikoilla 17+3. Ensimmäistäni silloin odottelin ja enkä oikein osannut mitään kuplintaa erottaa. Tuolloin tuntui sitten ekan kerran selkeästi, mutta hentona pienen pieni potku tms. Siitä ei kyllä voinut erehtyä, vaikka ihan pikkuinen liike olikin. Siitä lähtien niitä liikeitä tuntui säännöllisesti joka päivä. Niin ja aamulla aikaisin sängyssä maatessani tunsin tuon ihanuuden ensikerran. [:)]
 
Itse en tuntenut mitään pieniä kuplintoja tai muita. Ensimmäistä odotan ja vaikka kaikki päivät koitin saada jotain tuntemuksia en ennen rv20 tuntenut mitään. Sitten yhtäkkiä tunsin kerran kovia potkuja illalla, myös seuraavana iltana samanlaista. meni muutama päivä ja ei mitään. sen jälkeen tunsin taas kovia potkuja ja myllerrystä mahassa jonka jälkeen olen tuntenut liikkeet päivittäin ja niitä tuntuu tosi paljon :) Ensin liikkeet tuntuivat vain rauhassa makoillessa, nykyään töissä(jossa ollaan koko ajan liikkeessä) ja jopa autoa ajaessa tunnen välillä kuinka koko maha pomppii ja myllertää. sydänäänetkin jäivät vähän huonolle kuuntelulle viimeksi neuvolassa kun vauva heitti voltteja koko ajan ja äänet katosi aina :)
 
Odotan kolmatta kertaa ja kaksosia. Tunsin liikkeitä iltasella
jo viikolla 13. Kysyin neuvolassa että onko mahdollista, niin
se hiukan epäilä, mut sano että voi olla kun niitä on kaksi. Joka päivä
siitä lähtien oon tuntenu liikkeitä.
 
me oltiin pyöreesti viikolla 20, ensimmäinen raskaus. Ihan on mennyt multa kyllä ohi kaikki kuplimiset ym, että kyllä se oli suoraan semmosta isompaa muljahtelua, ettei kyllä tarvinnut yhtään miettiä liikkuuko vauva vai ei :D 
kyllä mä niitä hellempiä liikahduksia, kuplimisia ym yritin ahkerasti ettiä päivittäin aikaisemminkin, mutta kaipa tuo etuseinämässä oleva istukka sitten vaiensi ne kaikki, tosi sääli, kauan meni ennen ensimmäisten liikkeiden tuntumista. 
 


Eli koska tunsit ensi liikkeet?


Viikolla 16 tuntui kuplintaa :)
Sen jälkeen muuttui jänniksi hipaisuiksi, jotka alkoivat voimistua pikkuhiljaa.
Nyt viikolla 20 ensimmäisen kerran tuntui illalla massun läpi potku kun makoilin sängyllä, käsi massun päällä ja luin kirjaa.

Onko raskaus kuinka mones sinulle?


Raskaus on ensimmäinen.

 
H17+3 tuntui "töps" oikealla alamahassa, ja sen jälkeen oli pari viikkoa hiljaista... olin jo ajatellut, että ei se mikään vauvan liike ollut sittenkään, mutta nyt H20+2 on viikon verran tuntunut juuri sellaisia töpsähdyksiä ja mytkähdyksiä päivittäin, enkä keksi niille muutakaan selitystä :D Mitään kuplia tai "perhosen siiven hipaisuja" en ole huomannut missään vaiheessa.

Raskaus on ensimmäinen. Ihan eka töpsähdys tuntui selinmakuulla jalat koukussa, mutta nyt tuntuu myös kylkimakuulla tai esimerkiksi työpöydän ääressä, sohvalla tai autossa istuskellessa, selinmakuulla ehkä harvemmin? (Tai sitten vain olen vähemmän selinmakuulla.)
 
Mä tunsin vauvan ensimmäiset liikkeet rv 19. Sellaisen yksittäisen muljahduksen kun istuskelin sohvalla. Ja raskaus on ensimmäinen. Mutta säännöllisempiä liikkeitä aloin tuntemaan viikoilta 22-24 lähtien.
 
Minä tunsin esikoisesta ekat liikkeet rv 12+6 ja mies tunsi vatsan päältä rv 17+5. Tästä kakkosesta ekat liikkeet havaitsin rv 12+5. Saa nähdä milloin alkaa tuntumaan vatsan päältä kokeiltaessa :)
 
Eli koska tunsit ensi liikkeet?

Onko raskaus kuinka mones sinulle?

Miltä liikkeet tuntuivat?

Missä asennossa/tilanteessa tunsit liikkeet?


Esikoisen kohdalla tunsin liikkeet 15+ ja tämän toisen kohdalla 17+. Esikon kohdalla se oli alkuun kuplimista ja höyhenen hipasuja ja tämän toisen kohdalla ekasta lähtien kunnon potkunaputusta.
 
Esikoisesta rv 15+ Tämä 14+
Liikkeet tuntuivat alkuun molemmista sivelimen sivelyltä alavatsassa ja kuplimiselta. Alkuun makuulteen ja istumaasennossa. Hyvin nopeasti tästä toisesta myös muissakin asennoissa. Tokassa tuntui paljon voimakkaammilta kuin esikoisesta.
 
Mie tunsin ensimmäisen kerran kuperkeikan jo 11+3! Tuntui semmonen tum-tu-tum masusta, kun pikkanen heitti kiepin. Ensimmäinen kunnon potku tuli rv 13, silloin istuin selkä suorana penkillä.
Säännöllisemmin liikkeet alkoi tuntua siinä rv15 tienoilla.=)

Olen ensikertalainen. Neuvolan th sanoi, että näin hoikalla voi hyvinkin tuntua liikkeet varhain. :)

Aluksi liikkeet tuntui parhaiten, kun istui selkä suorassa taikka sitten oli sohvalla puoli-istuvassa asennossa. Kunnon potkut tuntui aluksi siltä, kuin joku tökkisi masua sisältä päin, muut liikkeet tuntui semmoisina kuplan puhkeamisina. Raskauden puolivälin tienoilla kuvailin tuntemuksiani niin, että tuntui aika lailla samalta kuin jos autossa joku työntää polvilla takaa sun penkin selkänojaa. :) Mutta tietty pienemmällä alueella tuntuu..;)

Tais olla puolivälin jälkeen aika pian kun ekan kerran näin liikkeet masun ulkopuoleltakin. Vauva oli pitkään "ujo", joten isi tunsi liikkeet vasta rv 26.
 
14 + 4, enkä meinannut ensin uskoa, mutta on toistunut nyt selvästi joka ilta iltapalan jälkeen kun huilailen sohvalla tv:n ääressä. Huikeeta! Kolmas muksu tulossa.
 
rv 14 täälläkin ja ensimmäistä odottelen. Jo sillon olin aika varma että muksu siellä potkii, ja nyt jälkeenpäin kun liikkeet on niin selkeitä niin varmuus tuli asiaa. Erikoisena kuplimisena tuntui heti alussa, rv 21 lähtien on myös ulospäin tuntunut, tai mies ainakin tunsi sillon kun pyysin kokeilemaan, aiemmin en tajunnut kysyä ja ajattelin että kuvittelen vaan, olis pitänyt jo aiemmin kysyä.
 
Takaisin
Top