Koska soitto lääkäriin/neuvolaan?

  • Ketjun aloittaja Marikata
  • Aloituspäivämäärä
M

Marikata

Vieras
Heips kaikki,

Sellaista pähkäilen, että koskakohan olisi turvallista soittaa ja varata aika lääkäriin/neuvolaan.
Olemme siis miehen kanssa väestöliiton klinikoiden asiakkaita (lapsettomuustutkimukset ja hoidot).

Pari kuukautta sitten plussasin haalean plussan viimeksi kp 34/33 ja siitä innostuneena samantien soitin ja varasin ajan.. Kunnes selvisi että kyseessä kemiallinen raskaus. kp 39/33 alkoi vuoto.

Nyt on taas niin onnellinen tilanne, että plussasin uusiksi tällä kertaa kp 32/33 (koska olin täysin varma raskaudesta jo tässä vaiheessa, sen vaan tiesi) ja vahva selkeä viiva iltapäivä pissasta. Tällöin oviksesta kulunut noin 15 päivää).

Olen kuitenkin yrittänyt ottaa rauhallisesti ja odotella, että en tee liian hätiköityjä tekoja taas...
Nyt menossa kp 36/33 ( kuusi päivää plussasta, oviksesta 20 päivää) ja hyvältä vaikuttaa (ja toivottavasti nyt onnistuisi)..

Eli koska kannattaisi tai voi varata aikaa ultraan?
Riittääkö, että kuukautiset ovat viikon myöhässä vai olisiko hyvä yrittää malttaa sinne asti, että ovat kaksi viikkoa myöhässä?
 
Last edited by a moderator:
Minä ainakin soitin juuri äsken. Nyt on kp 35/28 eli rv 4+6 ja viime viikolla plussasin.

Tein toukokuussa ihan samat kuin sinäkin, oikeastaan siksi että pystyin kysymään ohjeita allergiaoireiden hoitoon. Ja se raskaus meni sitten melkein samantien kesken. Kaikki plussat testissä kuitenkin lasketaan neuvolassa raskauksiksi, joten voit hyvin soittaa ihan vaikka heti. Onpahan niillä sitten tieto niistä raskauksien lukumääristä. Ja ajoissa kun soittaa, niin niiden on helpompi varata aikoja sinulle.
 
Viimeksi kun kävin sitten jälkiseurannassa km jälkeen, totesi vaan lekuri aika kuivasti, että liian pian ei saisi testiä tehdä ja turha kiirehtiä sen soitonkaan kanssa.(klinikalla kylläkin, ei neuvola).

Nyt siis ihmettelen, mikä on se "normaali" ajanjakso testin tekemisestä, jolloin ihmiset soittavat. Mutta ehkä sillä ei ole niinkään väliä. Soitan loppuviikosta. :)
 
Last edited by a moderator:
Minä olen soittanut neuvolaan aina välittömästi plussan saatuani, paitsi viime raskaudessa, kun testin tein neuvolan vessassa vanhemman pojan neuvola käyntiä ennen :) Ja siinä samalla käynnillä siis varattiin minun eka äitiysneuvolakäynti :)
 
Soitinpas klinikalle. Laskeskeli puhelimessa, että rv 6+3 (4+3).. en oikein ymmärtänyt.. ja olisi jo loppuviikosta varannut ajan, mutta siirsimme ensi viikon alkuun. Silloin pitäisi jo kuulemma kuulla sydänäänet.

Toivottavasti kaikki menee hyvin.. Pelottaa niin hirmuisesti tuon edellisen km jälkeen.
 
Last edited by a moderator:
Nä soitin samantien kun plussasin ja oon vasta 4+6 ja antovat ajan jo ens kuun loppu puolelle :)
 
Itsellä 4+5 ja aika 5 päivän päästä. Ihmettelen. Siis varhaisultra ei neuvola. Tykkäävät seurata kun clomifeneillä saatu tuloksia.
 
Marikata: Kerrottiinko sinulle miten nuo Clomifenit vaikuttaa raskauden seurantaan?

Mietin tässä nyt omaa tilannettani, sillä plussasin viime viikolla (3+6) ensimmäisestä Clomifen-kierrosta. Pitääköhän ensimmäistä neuvola-aikaa varatessa mainita Clomifeneista?
 
Yksityisellä seurasivat erittäin tarkkaan clomien vaikutusta (että ei kypsy liian montaa follikkeli ts. monikkoraskaudenriski. Kaksi oli max mitä "sai" kypsyä..)..

Mutta varsiniasesti ei kyllä itse raskauden seurantaan vaikuta millään tavalla. Mainitsin kyllä neuvolassa heti asiasta. Tosin sitä kysyttiinkin jo niissä alkutiedoissa.. Itsellä clomit vaikutti ainoastaan siinä määrin, että olin jo kerennyt käydä yksityisellä ultrassa ja alkututkimuksissa.
 
Mullakin siis seurantaultra toki oli, mutta ei mitään alku-ultrausta tms.

Hmm, ehkä itsekin mainitsen tuosta Clomifenista, jos jotain sillä tiedolla kuitenkin tekevät :)
 
Takaisin
Top