Koska lapsi päiväkotiin/perhepäivähoitajalle?

S_uski

Puuhakas puhuja
Olen tässä miettinyt että koska te muut ootte ajatellut palata takaisin työelämään ja laittaa mukulan jonnekkin hoitoon? Itse palaan 1.1.2015 takaisin töihin Nellin ollessa vähän yli 1 vuotias. Laitoin nyt päiväkotihakemuksenkin menemään kun sen pitää 4 kk ennen hoidon aloittamista laittaa. Mua jännittää nyt ihan hirveästi et minne toi neiti joutuu hoitoon... Kun mulla ei itsellä ole ajokorttia niin toivottavasti ei minnekkään hirveen kauas joudu...
 
Mulla samat suunnitelmat...2.1 (se eka päivä on kai vapaapäivä?). Nyt ollaan kyllä mietitty myös jos muutettais pois täältä vantaalta, kun tosiaan asuminen täällä on niin kallista. Sit jos pois muutettais nii varmaan olisin pidempään tytön kanssa kotona kunnes löytäisin töitä. Miehellä olis yks mahdollinen työ tampereella. Mut hakemukset on laitettu ja jos täällä viel asutaan nii toivottavasti pääsis tohon melkeen vastapäätä olevaan päiväkotiin.

Mua harmittaa ku se mun tänhetkinen työ on senverran kaukana ja iltapainotteista, että tuntuu pahalta jos ei ehdi kotiin ennenku tyttö on nukkumassa. Pakko vaan palata töihin, ei muuten riitä rahat :sad001

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä yritän olla kotona vielä ainakin vuoden verran. Koitetaan pärjätä miehen palkalla ja meidän säästöillä. Mulla ei oo yhtään ikävä töihin, joten aion olla kotona niin kauan kuin mahdollista. Se kotihoidon tuki on vaan niin naurettavan pieni, tiedän että oon onnellisessa asemassa jos voidaan pärjätä miehen tuloilla. Saa nähdä miten käy, kun vanhempainpäiväraha pian vaihtuu kotihoidon tukeen...
 
Mulla ajatuksissa palailla työhön joskus ensi vuoden puolella. Uusi työ pitäisi löytää, koska muutettiin uuteen kaupunkiin juuri ennen vauvan syntymää, joten ei ole työpaikkaa mihin palata. Hyvä toisaalta näin, niin ei tarvitse ainakaan töihin ilmoittaa milloin palaan :D En ole jaksanut asialla sen kummemmin vielä stressata, vaan ajattelin tässä katsoa miten pärjätään kun vanhempainrahakausi päättyy ja siirrytään kotihoidon tuelle... Sitten jos tuntuu ettei rahat riitä, alan etsiä työpaikkaa :)
 
Meillä jo neidille hoitopaikla syyskuun lopusta alkaen, nyyhkis ;( ei oo vaa varaa jäädä kotiin! Kertokaas miten te jotka jäätte kotiin kauaksikin aikaa, miten talousasiat?
 
Mä ehdin olla töissä puolisen vuotta ennen vauvan syntymää ja kerätä säästöjä. Sitä ennen olin opiskelijana pelkän opintotuen varassa, joten nyt äitiysvapaalla ollessani oon "tienannut" tosi hyvin verrattuna opiskelijana ollessa. Sitten kun tippuu tuet hoitovapaalle, niin saan suunnilleen yhtä paljon kuin opiskelijanakin sain. En usko siis että tulee mitään ihan kauheita rahaongelmia, jos opiskelijana ollessanikin pärjättiin hyvin :)
 
Mä juuri ilmoitin töihin, että palaan elokuun alussa ens vuonna. Eli vuoden verran vielä kotona. Meillä pitäisi miehen tulot riittää ja sitten mulla on säästöjä mitä aion käyttää. Toki jos kovin tiukaksi menee, pitää tehdä uudet suunnitelmat. Siinä mielessä onnellisessa asemassa, että on mahdollisuus jäädä vielä kotiin. Tosin mua ahdistaa suunnattomasti, että joudun toisen elätettäväksi. Mutta täytyy sitten maksella enemmän yhteisiä kuluja kun palaan työelämään. :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla olis tarkoitus pysytellä kotosalla tämän vuoden loppuun ja sitten aloittaa osa-aiikahommissa. Anoppi on luvannut auttaa sen verran, ettei hoitopaikkaa tarvitse vielä varmaankaan kevääksi aikana hakea. Päiväkotiin sitten varmaankin syksymmällä lähempänä 2-vuotissynttäreitä. Mä olen tottunut elelemään niukasti ja onnistunut säästämään sen verran rahaa, että syksyllä ei pitäisi kauheaa katastrofia vielä tulla, ellen sitten innostu shoppailemaan aikani kuluksi. :cool05
 
Mä todennäköisesti palaan töihin vuoden alussa eli poika on silloin nippa nappa vuoden ikäinen. Pakko mennä töihin kun tuore asuntolaina painaa päälle ja säästöt menivät käsirahaan Ym. asuntoon.

Me haettiin heinäkuussa hoitopaikkaa vuoropäiväkodista kun meillä molemmilla on vuorotyö. Poika joutuu olemaan valitettavasti myös pitkiä päiviä hoidossa. Mutta hoitopäiviä ei sitten ole sitä 20. En tiedä vielä monella hoitopäivällä kuukaudessa selvitään. Ehkä vähän isovanhempien apuakin tarvitaan. Vielä on myös auki, että teenkö mä aluksi lyhennettyä työaikaa.
 
Mä jatkan opiskelua keväällä ja töihin palaan toukokuussa. Neiti menee päivähoitoon ja sopimuspäivillä. Laitoin hakemukseen 15 päivää/ kk. Tarkkaa määrää en vielä osaa sanoa, mutta päivät eivät tule olemaan sitä 8h. Kesäksi pitäisi sitten saada kokopäivähoitoon, kun olen itse töissä. Saa kuitenki nyt vähän ensin tutustua päiväkotiin.

Kuinkahan kauan kestää, että saadaan tieto siitä mihin päiväkotiin saatiin paikka?
 
Minä olen kesäkuun loppuun kotona lapsen kanssa (ehkä pidempäänkin). Mies maksaa asunnon lainanlyhennykset. Omia säästöjä käytän tarpeen vaatiessa.
 
Pakko vielä sanoa niille jotka jäävät kotiin pidemmäksi aikaa, että mun mielestä ei pidä tuntee huonoa omaatuntoa siitä että mies elättää/on maksumiehenä. Yhteinen lapsi kuitenkin kyseessä jonka parasta ajatellaan. Olen myös miehelle sanonut että voi hänkin lapsen kanssa kotiin jäädä ja minä mennä töihin, mutta mies itse tahtoo mieluummin olla se töissä käyvä :P
 
Mä sitten taas kaipaan töihin, ainakin tavallaan... Eniten kyllä jännittää miten tullaan pärjäämään kun itellä kaksvuorotyö ja miehellä yötyö ja hain kuitenkin tavalliseen päiväkotiin.... Mä hain kotihoidon tuen lisäks asumistukea, en kyllä tiedä saadaanko sitä. Hain sitä oikeastaan siks kun me ollaan kahden asunnon loukussa. Ja kun mä omistan kerrostalo osakkeen joka on myynnissä ja remontoidaan yhdessä ostettua taloa... Eli muakin jännittää miten tuun pärjäämään kun kotihoidontuki lähtee pyörimään ja jos en saa asumistukea. Onneks on kuitenkin itellä edes vähän rahaa säästössä.
 
Takaisin
Top