koska aijotte kertoa raskaudesta?

_nisupulla_

Jostain jotain jo tietävä
vai joko olette kertoneet? Mun tekis mieli ihan hulluna jakaa jonkun kanssa tämä mutta ollaan miehen kans sovittu ettei kerrota ainakaan ennen rv 12 jos sittenkään. Vähän mietittiin et annetaan ihmisten ite huomata että vauva on tulossa..mutta mutta..kun ite iloitesee vauvasta niin vaikee pitää suuta kiinni emoticon
 
Mun äiti tietää. Ja sit kaks kaveria  arvas eilen kun kyselivät mllon on tulossa pikkukakkonen.. En ois  halunnu heille vielä kertoo. 12vk on raja. Sitten kerrotaan jos sinne asti päästään.
 
Varmaan myös siinä joskus rv12, sitten kun on ensimmäinen ultra ollu. Viimeks ainaki oli hyvä kertoo vaan näyttämällä sitä kuvaa :)
Mies kyllä viimeks panttas sitä tietoo omalta suvultaan johonki rv19 asti :D Asuu sen verran kauempana, ettei ees ollu nähny mun mahaa, joka oli sillon jo kyllä kasvanu. Saas nähdä nyt...
 
Sen verran naista miustakin löytyy että piti lähimmälle ihmiselle kertoa ja töissä oli työkavereille kerrottava jotta saa järjestettyä niin ettei tarvii vielä esimiehille kertoa. Mutta ennen 12vkoa sekin on pakko tehdä johtuen työstä.
Muille sitten kerron kun se 12vkoa on täynnä -  tai siis muutamalle lähimmälle sukulaiselle/kaverille.
Ja ukkeli ei voinut malttaa vaan jäi kiinni jo lähimmälle sukulaiselleen.
 
Me kans päätettiin mun miehen kanssa, että kun se 12 viikkoa täyttyy, niin sitten kerrotaan. Yks mun paras ystävä sai kuulla ilouutisen heti kun testi näytti plussaa, mut muille ei haluta kertoa ennen kuin kriittiset päivät on ohi. Sehän se hankaluuksia sit tuottaa jos menee johkii bileisiin, ni kaverit alkaa ihmetellä että mikset ota..mut yks hyvä kuulemma on juoda alkoholitonta, kukaan ei kiinnitä mitään huomiota ja kaiken lisäks saat ite nauraa loppuillasta ku muut hilluu hiprakassa ja ite ootki ihan selvä ;)

Toki mieli tekis ilmottaa ihan koko maailmalle, niin ihanasta asiasta kun on kyse, mut täytyy malttaa vielä :)

Ihania odotuspäiviä sinulle!
 
Me aiotaan kertoa vasta sitten ku ultralla on todettu kaiken olevan ookooo (toivottavasti siis!) ettei tule sitten turhia pettymyksiä esim. kohdun ulkopuolisen raskauden takia. Eli menee siis varmaan sinne rv10-12 paikkeille!!!! :) Ja töissä todellakin kerron heti sitten, sillä siitähän astuu voimaan irtisanomissuoja (ei tietenkään kaikissa tapauksissa) ja ymmärtävät paremmin mikäli en ole aivan liekeissä koko ajan :D

Tosin mun lähiesimiehelle kerroin jo, mutta sen lasken mun ystäväks. Sen lisäks tietää vaan mies ja sen äiti, jolle itkin järkytystäni pissattuani tikkuun kaksi viivaa :D
 

Minä olen jo kertonut minun omalle äidille ja siskolle, ja puolivahingossa olen lipsauttanut kahdelle ystävälle ja yhdelle tutulle joka on myös nyt raskaana. Olin kyllä kovasti ajatellut etten kerro ennen np-ultraa muille kuin äidille ja siskolle, mutta enpä ole ihan malttanut olla kertomatta. Minäkin olen tästä niin onnellinen että on ollut pakko päästä juttelemaan jonkun kanssa.

Minulla on lääkärineuvola jo ensi viikolla ja siellä ultrataan myös. Ajattelin että jos siellä on kaikki ok niin kai sitä voi ainakin miehen vanhemmille kertoa, ne kun on minun kanssani aika paljon tekemisissä, ja nyt kun on väsymystä ja muuta, niin ehkä ymmärtäisivät vähän paremmin. Mutta siihen ensi viikkoon nyt odotan joka tapauksessa.

 
Mun pari hyvää ystävää tietää,mun vanhemmat ja sisarukset ja samoin mun miehen veli.Mun miehen vanhemmat eivät tiedä.Ja hirvittää se kun anoppi saa kuulla mun odottavani toista lasta että meidän perhe elämä kärsii oikein olan takaa.Ninnin heti synnyttyä tuppautu meille ihan liikaa ja puuttu muutenkin meidän asioihin.Vaatimalla myös on vaatinut Ninniä sinne hoitoon mutta ne kerrat jotka olen antanut sen hänelle hoitoon ovat myös viimeiset.Ohjeistuksista huolimatta antoi väärää korviketta josta ilmaantui suuret vatsavaivat ja myöskin meidän käyttäessä 3 koon vaippaa hän puki sille 1 kokoa :(
 
Bestis sai tietää heti kun tein positiivisen testin (tiesi jo ennen sitä että epäilin olevani raskaana). Muut eivät vielä tiedä. Omille vanhemmille aion kertoa seuraavaksi, ehkä odotan kuitenkin ensin eka neuvolan / ultran (täällä ultrattiin ainakin viimeksi neuvolassa heti alkuraskaudesta). Ellei sitten äiti huomaa ennen sitä jo muutenkin... :D

Muille kerrotaan sitten joskus myöhemmin... tosin jos musta tulee yhtä pahoinvoiva kuin eka kerralla, niin on ehkä hieman vaikea pitää salassa. Tekis hirveesti mieli jo kertoa "kaikille", on tää niin iso asia, että on vaikea olla vaan et "eipä tässä erikoisempia". Mutta haluan kuitenkin ensin varmistuksen että kaikki on ok.
 

Me ollaan kerrottu kummankin perheelle. Ja mun 2 läheisintä ystävää tietää. Muuten odotetaan sinne 12 vkolle asti. Eikä senkään jälkeen nyt ole tarkoitus kaikille soittaa ja ilmottaa, vaan että ihmiset sitten sen ite huomaa ja tajuaa. Tuon jälkeen sitä ei enää salata vaan on ihan julkinen asia. (:

 
Me ajateltiin odottaa niin pitkälle, kun pystytään, mutta todennäköisesti kerrotaan vanhemmille ja sisaruksille viimeistään viikolla 10, jos ultrat yms on jo takana. Olisi kiva näyttää vauvasta kuva samalla. Saas nähdä onnistuuko, ollaan tiiviisti perheen kanssa ja esim. jatkuva viinin juomatta jättäminen päivällisellä herättää varmasti äitini epäilyt.

Kavereille kerrotaan toivottavsti vasta rv12 jälkeen, mutta pienen haasteen tällekin aiheuttaa ystävien hääjuhlta, juhannus yms.
 
Pakko oli asiasta kertoa, kun jännittää niin paljon (ensimmäinen raskaus). Tuntuu, että haluaa kaiken mahdollisen tuen. Kerroin plussauksesta  kaksoisiskolleni (jolla oma lapsi) ja äidilleni, joka tietysti kertoi isälleni. Kerrottiin sitten äitienpäivänä mieheni vanhemmille, olivat onneissaan.

Nyt tietää jo työkaverit, osa arvasi jo pahoinvoinneista. Pomollekkin piti kertoa, kun töistä lähdin kesken päivän. Eka ultra takana, onnesta sekaisin, tekisi mieli kailottaa kaikille pikkuisestamme.
 
Me päätettiin miehen kanssa et odotetaan ne kriittiset 12viikkoa tai ainaki siihen ekaan ultraan asti ettei tuu turhia pettymyksiä jos käykin huonosti. Toki ei sitä aina niin voi aatella mutta pelkää sit itte joutuvansa säälittelyn kohteeksi tms..
Ittellä välillä olo että haluis kertoo esim. äitille tai parille kaverille ... mutta kyllä mä nyt maltan mieleni ja kerrotaan vasta 10-12viikolla.
Inhottavaa vaan kun pitää "valehdella" ettei voi osallistua johkin juhliin jossa on alkoholia tarjolla :) Nytkin pitäis viikonloppuna kavereiden kanssa juhlimaan ekaa kertaa esikoisen jälkeen, mutta mitä ihmettä sanoa kun ei halua loukata ettei pääsekkään ja ei halua vielä kertoakkaan... pelkää että kohta ei oo kavereita olleskaa ku aina pitää jättää lähtemättä Mutta eiköhän ne ymmärrä kun kertoo totuuden :)
 
Kerottiin isovanhemmille ja sisaruksille heti kun kaksi viivaa tuli raskaustestin näyttöön. Myöhemmin kerrotaan laajemmin, kunhan ollut ultrat ym.
 
Mä soitin heti plussan jälkeen kun miehelle olin ilmottanu(oli töissä)niin kaverille ja empä malttanut olla äidille kertomatta. En uskalla monille kertoa ettei sitten koko kylä tiedä ja jos sitten sattuu jotain mutta halusin että on joku jolle puhua raskaudesta siis joku joka ymmärtää paremmin niitä juttuja kun mies :D tottakai sillekin puhun mutta täytyy olla naispuolinenkin kaveri jolle purkaa :) Muille varmaan kerrotaan 12 vkon jälkeen jos sinne päästään. Ehkä voi tulla jollekkin möläytettyä ekan neuvolan jälkeen jos kaikki ok:)
 
pitkän yrityksen jälkeen tulin raskaaksi, joten mieli tekisi kertoa jokaiselle vastaantulijalle. mutta toistaiseksi en ole kertonut kuin kahdelle parhaalle ystävälleni. ajattelimme odottaa ainakin viikolle 12.
 
Sama kuin barballa, eli pitkän yrityksen jälkeen ja ihmeen kaupalla tulin raskaaksi joten mieli tekisi kaikille kertoa :D Varhaisultrassa kävin ja oikeassa paikassa pikkuinen oli ja sykkeet löyty. Lääkäri myös sanoi, että keskenmenon riski on tosi pieni kun sykkeetkin jo löytyi joten itse oon jo ihan luottavaisin mielin. Kuitenkin odotan varmaan sinne rv12 ennen kun lopuille kerron, nyt siis tietää sisko ja kaksi kaveria ja tietty oma mies :D Jännittää vaan missä vaiheessa muut huomaa nää oireet ja kauanko selitykset menee läpi kun mulla on ihan käsittämätön väsy ja pahoinvointi :(
 
Miun ihan pakko tänne kirjuuttaa, kun myö ei olle kerrottu vielä kenellekkään, vaikka ollaan ihan mega-tohkeissaan... Kyseessä siis toinen lapsi, jota on tässä jo jonkin aikaa yritetty ja viime viikolla tuli sitten vihdoin viimein se kauan odotettu positiivinen testi!:) Siis tuonne rv 12 asti olisi nyt ainakin tarkoitus pitää omana tietona, sikäli mikäli malttaa...onpa huisaa! 
Nyt olis menossa joku rv 5, missä vaiheessa mennään eka kerran neuvolaan? Onko joku tammikuulle tähtäävistä  jo käynyt? Tarviis kai ensi viikolla soitella neuvolan puolelle, että uutta pukkaa...:)
 
Me päätettiin myös olla kertomatta ennen kuin eka ultra takana. Plussan tehtyä soitin kyllä parhaalle ystävälleni joka odottaa myös ja äitilleni kerroin muutama viikko plussan jälkeen. Halusin jakaa asian ystäväni ja äitini kanssa että olisi sitten muutama ihminen edes tukena jos keskenmeno tulee. Töissä kerroin listan suunnitelijalle, jotta saisin jollakin tapaa "ergonimisemmat" työvuorot ja koulussa luokanvalvojalle jotta hän ymmärtää jos poissaoloja tulee. :) Mutten hyvin saanut pidettyä asian salassa vaikka tekisi kyllä intoa hihkuen kertoa jokaiselle vastaantulijalle. :)
 
Takaisin
Top