korvatulehdus -.-

Inxu

Piirimestaruustason postaaja

Onkos muilla ollut korvatulehduksia. Olisin niin toivonut että Janika olis periny äitinsä korvat, kun mulla ei oo koskaan ollu korvatulehdusta mutta toisin tais käydä :( Toinen korvatulehdus nyt tähän puoleen vuoteen. Ensimmäinen oli helmikuussa ja antibioottina oli Amorion. Hirveet mahavaivat ja nyt kun tänään todettiin MOLEMMISSA korvissa tulehdukset niin laittoi Kefolor(sanoin että ihan ripulilla maha Janikalla tosta Amorionista). Kunhan ei alkais nyt kierre :(
 
Minulla on itselläni ollut n 3 korvatulehdusta koko elinikäni aikana; 1 lapsena, 1 teininä ja 1 aikuisena. Neiti on jo kerännyt saman määrän 1v mennessä.

Joulukuussa oli 1. ja siihin taisi saada Amoxin antibioottikuurin. Sitten tuli toinen, 27.4. käytiin lääkärissä ja sitten saatiin Amorion-kuuri. Sitten mentiin jälkitarkastukseen 13.5. ja poks, oikea korva tulehtunut. Ja sitten saatiin Azithromycin Sandoz-kuuri. Tänään käytiin jälkitarkastuksessa ja oli täysin terveet korvat! Ajattelin kyllä, että on taas tulehtunut, kun on ollut vähän kiukkuinen pari päivää ja kaivelee korviaan.
Näihin Miljan korvatulehduksiin ei ole liittynyt mitään muuta. Ekalla kerralla mentiin lääkäriin meille niin yleisen silmätulehduksen takia ja lääkäri katsoi samalla korvatkin niin tulehtuneethan ne oli. Mistään ei sitä ollut huomannut - paitsi jälkikäteen kun mietti niin oli ollut hankala nukuttaa lähipäivinä.

Nyt tokalla kerralla oli tosi kiukkuinen ollut koko päivän joten mentiin Mehiläisen iltapäivystykseen. Nyt oli ollut flunssa ennen tuota tulehdusta. Ja kun neitille oli ekasta tulehduksesta jäänyt tapa kaivella korviaan niin eipä ihan taas arvannut. Kerran (vai kaksi!) käyty jo tuossa välissä tarkistuttamassa korvat lääkärissä kun olen epäillyt että on tulehtuneet mutta eipä ollut.

Nyt sitten viimeisellä kerralla mentiin tosiaan jälkitarkastukseen enkä osannut kyllä ollenkaan arvata, että olisi tulehdusta. Oikea oli ainoastaan tulehtunut. No, sekin nyt sitten kunnossa. Harmittaa, että tämä on meidän viimeinen vauvauintikuukausi ja se meni nyt sitten pilalle MUTTA... onneksi tänään saatiin uimalupa lääkäriltä koska huomenna on kauden viimeinen uintikerta!!! emoticon
 
Joalla on ollut 3 korvatulehdusta, joista yhteen tarvittiin kaks kuuria peräkkäin ennenkun meni ohi. Erikseen molemmat korvat ja kerran molemmat yhtäaikaa. En edes muista mitä kaikkia antibiootteja ollaan kokeiltu kun Joa on pari kuuria saanut niiden jälkeen jo keuhkotulehdukseenkin. Paljon tuntuu et on ollu...
 
Meidän tytöllä ei vielä yhtään korvatulehdusta tähän mennessä. Eikä muutakaan antibioottikuuria vaativaa oo ollut. emoticon
 
Saa nähä meneekö toi korvatulehdus ohi ollenkaan. Torstaina loppuis antibiootti ja vielä itkunen oli eilen. Pitää perjantaina käydä lääkärissä jos näyttää että ei menis ohi. Mulla ei oo ollu koskaan korvatulehdusta, eikä juuri mitään muutakaan niin tää tuntuu ihan oudolta. mutta jos tämä tästä.
 
Takaisin
Top