Kommentointia mahasta?

Tuu-tikki87

Silmät suurina ihmettelijä
Minkä verran kuulette kommentteja kasvavasta mahasta? Itsellä alkaa kohta huumori vähän loppua kun koko ajan joku kokee oikeudekseen tulla kommentoimaan tyylillä "kato sun maha on kasvanut", "mitä möhömaha", "varo ettei maha ota kiinni". Siis huumorilla, mutta silti. Ja kyseessä lähinnä työkaverit. Jokaisellehan nämä ovat uniikkeja kommentteja mutta kun näitäkin kuulee päivän aikana useamman niin ei jaksa itseä kauheasti naurattaa.

Lisäksi olemme niin onnellisessa asemassa, ettei haluttu tietää vauvan sukupuolta etukäteen (onko täällä ketään muuta? :D), niin näitä veikkailujahan tulee myös. Se on toisaalta ihan hauskaakin spekulaatiota ja siihen on toki varauduttu.
 
Kyllä kommentoidaan, mutta en ole mielestäni saanut negatiivisia kommentteja tai ainakaan kokenut niitä negatiivisina. Hyvin neutraaleina tai jopa positiivisina on pysyneet kommentit töissä.
Reagoin yllättävän kovasti enemmän siihen että yksi ihminen lähipiiristä koki oikeudekseen koskea vatsaani ilman lupaa, suutuin, en kyllä ehkä näyttänyt sitä, mutta suututti yllättävän paljon.
Meillä on sukupuoli tiedossa, ja olen sen myös kertonut jos joku on sitä kysynyt.
 
Mulla ei juurikaan oo kommentointia tullut. Kaupan kassan täti kysyi yks päivä että olenko raskaana, senkin hän alotti että "anteeks, mutta mun on pakko kysyä... " :D se ei häirinnyt, hänen kanssaan vaihetaan aina jokunen juttu muutenkin kun on töissä. :) ja toki muutamat ovat sukupuolta kyselleet kun nähneet mahan, mutta ei ole vastaan tullut mitään negatiivisia kommentteja. :)
 
Miehen kaveri sano et oonko nielassu jalkapallon :D
Mut en loukkaantunu asiasta, mukava mies eikä tekis kärpäsellekkään pahaa.
Kommentit mitä oon nyt saanu on liittyny mahan söpöyteen :) " oi ko tuo sun maha on ihana", "voi ko mäki saisin noin söpön mahan" :)
Ite kyllä kommentoin omaa mahaa miten vain :D
 
Onhan sitä tullut jonkin verran kommentteja mutta en ole ottanut pahalla. Mullakin yks tuttu tuli koskeman mahaa kysymättä mitään. Häkellyin vähän kun oli miespuoleinen niin se oli jotenkin outoa. Mutta en pahastunut :).
 
Me ei haluttu tietää sukupuolta ja kun on kyselty, että kumpikas tulee, niin olen vastannutkin ihan ettei me haluttu tietää. Mutta silti pari mummoa ja muutkin on töksäyttäneet, että "minäpä tiedän, se on poika" -tyylin. Mua tää vähän ärsyttää, kun tekisi mieli töksäyttää takaisin, että juurihan sanoin etten halua tietää! :shifty: Van eihän ne pahaa tarkoita, siinäpähän arvailevat....
 
Me ei olla kerrottu kumpi tulee. Veikkauksia satelee mutta oon niihin vaan hymyillen sanonu et näkee sitte ku syntyy :) moni veikkaa poikaa, mut siihenki oon sanonu et veikattiin esikoisesta :D
 
Reagoin yllättävän kovasti enemmän siihen että yksi ihminen lähipiiristä koki oikeudekseen koskea vatsaani ilman lupaa, suutuin, en kyllä ehkä näyttänyt sitä, mutta suututti yllättävän paljon.
Mulla on ihan sama! En ymmärrä miksi mua suututtaa jos joku haluaa vatsaa koskettaa..
 
Itse olen ainakin huomannut että reilun painonnousun (+25kg) ja suuren vatsankasvun myötä ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida painoa ja mahaa päivittäin "ootpa paksu" "sustahan tulee valtava" . Joka päivä saa nieleskellä kyyneleitä takahuoneessa, itsetunto romuttunut raskauden myötä ihan täysin. asiakaspalveluammatissa ollaan ilmeisesyi vapaata riistaa kaikille asiakkaille [emoji22]
 
Omalla kohdalla taas jotenkin vähän stressaa/ahdistaa kun kukaan ei oo oikein noteerannu koko mahaa - monelle tullut yllätyksenä et seuraavana äitiysloma. Oon saanut kyllä uutisen jälkeen positiivista palautetta mutta sitä: en ollut huomannut mitään jne, ja et "ajattelin et olisit vasta joskus loppusyksystä jäämässä äitiyslomalle".. ja sit kun sanon et muodottomat työvaatteet kyllä hämää hyvin niin sellasta hassua reaktiota missä sanotaan et kaikilla se maha ei kasva niin isoks tms.. vituttaa se tämäkin.. et jos on liian iso niin tulee sanomista tai et ois jotenkin liian pieni maha..

Ja siis mulla esim sf mitta ihan keskikäyrällä ja mielestäni maha kyllä kasvanut. Painoa ei tosin oo hirveesti tullut extraa ja luulen et jos tissit ei olis kasvanu samassa näin valtaviks niin kyllä sen mahankin huomais ns paremmin.
 
Tosi vähän ihmiset on mun mahaa kommentoinut saatika tullut silittelemään. Ehkä paras kommentti on tullut mun pomolta, joka joku aika sitten sanoi mut nähdessään, että ”sä oot nyt lihonut”. Tarkoitti sillä siis ihan tuota kasvanutta palloa, mutta voishan sen vähän nätimminkin ilmaista. Ylipäätään, noi on noita lauseita, joita ei naiselle sais ikinä sanoo :grumpy:
 
Tänään yks tuttava näki mut kirpparilla ja kysy et sä varmaan synnytät kohta. Vastasin että heinäkuussa olis vasta tarkotus ja hän sitte kauhisteli ku mun maha on nyt jo kuulemma tosi iso, et mitä se on sitte parin kk päästä..
Tuumasin vaan et samaa sanottiin esikoisesta ja mun mielestä mun maha ei ollu sillonkaan iso. Paitti nyt ku katteli kuvia. Aivan järkkysuuri maha ollu!
 
Mulla on niin, että jatkuvasti saan kuulla miten maha on noin pieni viikkoihin nähden. Joo-o, alakäyrillä mennään ja vauvankin kasvua seurataan ylimääräisillä ultrilla, mutta en mä tarvitsisi tästä koko ajan muistutusta muilta ihmisiltä.
 
Mulle ihmiset yleensä kommentoi aika nätisti " Nyt alkaa kunnolla maha näkymään" tms. En siis oo saanut mitään kovin töykeitä kommentteja. Mut INHOAN kun joku koskettaa mahaa! Mun henkilökohtainen reviiri on tosi iso, enkä tykkää edes halailla koskaan. Näen jo punaista kun se käsi alkaa lähestymään mun mahaani. :bored:
 
Yllättävän vähän mahaa on kommentoitu, varsinkin töissä, vaikka aika iso tuo jo on :) Kaksi ihmistä on halunnut koskea ja ei se ole minua haitannut. Minä ja mieheni nauretaan ja ihastellaan massua päivittäin :D

Olen nauttinut tästä kaikin aistein ja pukeutumisella en ole piilotellut, minulle todennäköisesti jää yhdeksi ainutlaatuiseksi kokemukseksi joten otan ilon irti :)
 
Yhden tuttavan luona piilottelen aina mahaa, koska en vaan kestä sitä kommentointia, että "ootpa iso, ei mulla ollut noin iso" tai kun sanoin muutama kuukausi takaperin, että en ole vielä kertonut toisessa työpaikassani tästä niin "he vaan ajattelevat, että oletpa lihonut"... Ja jos kertoo, että keskikäyrillä tässä kasvetaan ja kaikki on hyvin niin "ei voi olla, kyllä tuo on normaalia isompi". Itku kurkussa saa tulla kotiin.
Töissä kaikki ovat suhtautuneet hyvin ja ovat iloisia sekä perheenlisäyksestä että siitä että olen voinut koko raskauden ilman suurempia vaivoja. Ja vaikka kertoisivatkin omia raskauskokemuksiaan niin ei se haittaa, kiva niitä kuulla, monella ihan hauskojakin juttuja mieliteoista ym., mutta sitten kun jos jollain on erilainen raskaus kuin itsellä on ollut ja sanotaan milloin oudoksi ja milloin miksikin niin kiehahtaa.
Pääasiassa positiivista kommentointia siis, jos jotain kommentointia on, mutta tässä tilassa on herkempi kaikelle niin ne vähäisetkin negatiiviset ottaa kyllä heti itteensä. :/
 
Tänään huvitti kun ystäväni 38+ viikoilla ollessaan kommentoi: "oho ku tuo siun maha näyttää isolta!" ....haha, miun maha on aika pieni jos seistään kaverin kanssa vierekkäin :D
 
Eilettäin esikoisen päiväkodin täti tuli yllättäen silittelemään vatsaa. Hän kommentoi sitten itsekin, että anteeksi, sitä vaan automaattisesti tulee silittelemään ihan kuin se olisi jotain yleistä omaisuutta :grin
Samoin työssäni on nyt asiakkaat alkaneet kommentoida yhä enemmän. "Sulla ei varmaan kauaa ole enää töitä.." "Onneksi olkoon" ja tätä kuulen kaikilta "onpa ihana pallo!" :shy:
 
Takaisin
Top