Kommellukset

^ Täällä kohtalotoveri :grin
Mullon meinaan käynyt jo monen monta kertaa niin, että unohdan ottaa sen maidonkerääjän ensin pois ennen kuin lähden syötöltä vauvan kanssa liikenteeseen.... niin sit kun oon kumartunut johonkin, tyyliin siirtämään vauvaa sänkyynsä / koppaansa / vaipanvaihtopöydälle, niin on ne maidot hulahtaneet sieltä kerääjästä. Jee. Joka kerta kun niin käy niin harmittaa, kun hyvää maitoa menee haaskuun! Mä nimittäin kerään ne maidot aina kasaan ja pakastan.
Se kaatonokka sais olla joku avattava systeemi mieluummin....
 
En siis ole ainoa joka onnistuu kerääjän kanssa kumartelemaan :D ja ensimmäistä kertaa kun sitä kokeilin olin laittanut sen helvatan nokan alaspäin, ja ihmettelin ku kerty niin vähän maitoo. Paidan märkyys kun tuntu vasta myöhemmin.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuttu juttu täälläkin. Meillä on mm. sohvassa mojova tahra tosta kerääjästä läikyttelystä. :P sain ekoina viikkoina talteen pakkaseen monta sataa milliä maitoa pelkällä maidonkerääjällä, mut nyt on tihkuminen selvästi vähentynyt, vasemmasta loppunut kokonaan. Ilmeisesti maidontuotanto on tasaantunut vastaamaan tarvetta kun ei ylimääräistä ehdi kerääntyä.
 
^ Joo ei mullakaan tihku sitä enää niin paljoa, harmi juttu. Mut edelleen silti ahkerasti niitä liruja keräilen kasaan:grin
 
En nyt tiä mihin tää pitäs kirjottaa mut laitetaan tänne....Vaikka vauva on ollu nyt 5vk talossa niin ei sitä vieläkään kaikkia juttuja hoksaa, niinku esim että kun teet ruokaa niin vauvan ei tarvis ol sitterissä ihan siitä jalkojen juures, koska kädestä ja leikkuulaudalta saattaa sillon tällön tippua jotain, esim. veitsi :rolleyes: kuten tänään! Kysees oli ihan vaan sellainen "ruokailuveitsi", ei mikään puukko siis ja tippui siihen sitterin viereen vaan, mut tuli kyl mieleen et kannattasko alkaa käyttää maalaisjärkee jo näis touhuissaan... Onneks ei mies ollu näkemäs, se on muutenki välil helisemäs tän "äiti huolettoman" kans ku en aina ajattele asioita loppuun asti...:D
 
^ Joo on yllättävän paljon asioita, mitä pitäis tajuta tehdä toisin tai varoa tms. nyt vauvan myötä... :rolleyes:
 
Kuten se, että vauva sylissä ei kannata avata kuuman uunin luukkua.. Onneksi toki tajusin viimetipassa kääntää vauvan pois kulmasta höyrystä..
 
Ihmettelin tänää ku alko paita kastumaa toisen tissin kohalta et laskeeko liivinsuoja nyt läpi vai eiks se oo iha kohillaa, no tilanteen tsekkasin ni olin unohtanu toisee laittaa liivinsuojan ja toisen tissin suojana oli 3 liivinsuojaa päällekkäi :laughing021
 
Ristiäisissä kastekynttilä oli pöydällä niin,että oli melkein suoraan vauvan alapuolella. Kuumuuden tunteen huomasin onneksi itse kun pidin vielä sillähetkellä poitsua sylissä.onneksi oli kastepuku,eikä mekkoa (ois salee helmat kärähtänyt :) )


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Zombiaamun kohellukset: vauvan puteliin laitoin tavallista maitoo... sit keittelin kapselikahvit ilman kuppii, eli kahvit valu pöydälle, sit ku sain kahvin vihdoin keiteltyä omaan kuppiin laitoin siihen esikoisen puuroon tarkotettua omenahilloa ja esikoiselle tarkoitettu tuoremehu meni vauvan puteliin... esikoinen katto vähän pitkään kun tarjosin sille mehua tuttipullossa :laughing025
 
piti ruveta perunoita keittämään niin laiton levyn päälle ja ihmettelin olohuoneessa ruuan tuoksua ja kummallista ääntä. Keittiöön mennessä selvisi että levy on päällä mutta ei se missä kattila on vaan se missä oli uunivuoka joka oli pitänyt hassun äänen ja mennyt rikki :oops:
 
Tein tossa äsken omenapiirakkaa ja savulohipiirakkaa yhtäaikaa. (Siis täyttelin piirakkapohjia) Oiti tosissaan keskittyä hommaan ettei vaan mee aineet sekasi... lisäksi vauva huus koko sen ajan ku pitäis vaan sylissä olla :sad001 ennen tollaset jutut on menny ihan lonkalta sen enempiä miettimättä vaikka ois millanen hulina töissäkin keittiössä....
 
Minkähän helvatan takia mun kestoliivinsuojat putosi kaupan kassalle kun kaivoin lompakon hoitolaukusta esille?? Nuori mies kassalla lehahti punaiseksi :laughing001
 
Poika puuhamatolla pyöriskelemässä. Olin kääntänyt hänet mahalleen, että vähän jumppailee lihaksia. Samalla seurustellen siis lapselle, mutta myönnettäköön, että myös surffailen puhelimella täällä... Kuuluu äkinää, mutten niin välitä siitä, kun yritän olla, etten ihan pienimmistä hetkahda. Äkinä jatkuu ja käänään pään puhelimesta vauvaan.. Raasuparka nassu ihan puklussa, kun oli tullut ylös eikä tietty koko ajan jaksa pitää päätä ylhäällä vaan välillä aina laskee sitä alas - suoraan puklulammikkoon.. Näitä vuoden äiti -fiiliksiä taas... :oops:
 
Juu, ei siinä vaaraa ollu, niin ei tienny olisko itkeny vai nauranu. Ei se puklu poikaa haitannu - pojat ja kuraleikit jne... :)
 
Meillä käyny varmaan sata kertaa noin esikoisen aikana ja muutaman kerran jo tytönkin kanssa vaikka vieressä oon ollu ihan valppaanakin.. :)
 
Laitoin pari päivää sit yövaipan (kertsin) jotenki huonosti/löysään huomaamattani, ja yösyötöllä huomasin sit et sänky on ihan märkä - vaippa oli jotenki rullautunu selästä alas ja puolen pyllyä paljaana, sieltä pissat sit valunu kaikkial (en ymmärrä miten niin voi ees käydä :D)..... ja mitä tekee vuoden äiti? Heittää patjan päälle viltin ja mukula takas nukkuun samois tamineis :DD Vauva ite ei siis ollu märkä (en tiä miten sekään on mahdollista).
 
^ Tuli tuosta mieleen kun eräänä aamuna vauvan nostin pois sängystä, ei hänellä ollut housuja eikä vaippaakaan....vissiin vähän löysälle yöllä jääneet kun käytiin kakkavaippa vaihtamassa. Mutta eipä ollut tullut pissa/kakka sänkyyn. Nauratti vaan kun toinen hymyilee leveää hangonkeksi-hymyään alakerta paljaana, ilmankos nauratti :grin
 
Takaisin
Top