Kokemuksia Primolutista?

Kittykat

Silmät suurina ihmettelijä
Mulla aiemmin todettuna PCO, ja omia kuukautisia ei käytännössä ole tullut elämän aikana kuin ehkä 3 kertaa (oon nyt 37). Yksi lapsi on ja kiitos siitä. Aikanaan gyne sanoi että se oli ihme että hän päätti maailmaan tulla. Nyt olisi raskaustoive, ja ilman ehkäisyä menty reilu puoli vuotta. Vuotoja ei tosiaan ole. Nyt viimeisen kahden viikon aikana on ollut todella erikoista oiretta; rinnat ja erityisesti nännit TODELLA arat (ja sellaista ei vastaavaa aiemmin), alavatsakipua joka ajoittain tiputtaa jopa polvilleen kun tuntuu kramppaavan kovaa, pahoinvointia mutta ei oksennukseen asti. Orgasmit on maailmaa järisyttäviä, seksi ei kuitenkaan kivuliasta vaikka muutoin vatsakipujen vuoksi niin olisin ajatellut. Ajattelin sitten, että kystat poksahtelee tai muutoin tilanne on huono PCO:n suhteen ja varasin gyneajan. Tein maanantaina r-testin johon tuli todella vaalea viiva, eikä sellaistakaan aiemmin ole tullut vastaan.

Ultrassa PCO erittäin siisti, ei kystia. Tämä yllätti totaalisesti, en ole koskaan itsekään ultraa niin siistinä nähnyt. Gyne näki oikealla puolella johtofollikkelin (26mm) ja 3 muuta follikkelia. Kohdun limakalvo oli 10mm. Vasemmallakaan puolella ei ollut yhtään kystia. Pelkän tämän hetkisen ultran mukaan gyne ei olisi osannut sanoa että minulla olisi PCO:ta todettuna. Löydösten perusteella sanoi, että mahdollisesti ovulaatio tapahtumassa ihan kohta. Määräsi kuitenkin Primolutia, koska vuotoja ei siis ole tullut luomusti eikä kierroista mitään tietoa. Ohjeisti tekemään r-testin uudelleen tuon haamun vuoksi ja sanoi että vaikka olisinkin raskaana niin Primot ei haittaa... Vatsakivut pahenee aina iltaa kohden, eilenkin aamulla jo ajattelin että ne on ohi kokonaan mutta illalla olin taas kaksinkerroin.

Ihmettelen nyt vain tätä kaikkea. Jos ultrassa näytti siltä että olisi ovulaatio käsillä, ja sanoi kuitenkin ettei voi poissulkea varhaista raskauttakaan tuon haamun vuoksi. :scratch Ja sitten vielä määräsi Primolutit kiertojen käynnistykseen. Niin että mitähän vittua..? o_Oo_O Oliko gyne ihan hakoteillä vai jääkö multa nyt joku juttu tässä pimentoon? Tänään tein apteekin oman raskaustestin ja se näyttää kyllä melko vahvaa negaa. Aivan haalea viiva tulee, mutta uskon sen olevan kyllä viivanpaikka tms. Olettaisin että tässä vaiheessa pitäisi kuitenkin ihan selkeän viivan näkyä testissä jos olisin raskaana.

Löydän vain tosi vanhoja kirjotuksia Primoluteista, ja niissä yleensä tulee esille ettei raskautta yrittäessä näitä suositella, niin että uskallanko nyt näitä aloittaa? Miten käy jos mulla oletetusti nyt olisikin ollut ovulaatio ja raskaus alkanut siitä. Ja jos aloitan Primolutin nyt niin vuotaako kaikki mahdollinen pois kohdusta..?? Mietin myös että voisiko tuo johtofollikkeli olla vain kysta? Olisiko se näyttänyt erilaiselta ultrassa ja olisiko gynen se pitänyt erottaa? Kivuista ja oireista gyne sanoi että mahdollisia raskauden oireita, tai sitten ovulaation.. Vatsa ei siis ole täynnä kystia mitä eniten pelkäsin kipujen syyksi. Mutta voiko ovulaatio oireilla toista viikkoa?

Toodella sekavaa, ja varmaan sekava tekstikin. Kiitos jos jaksoit lukea, ja isompi kiitos jos joku jaksaa kommentoida ja mahdollisesti kertoa kokemuksia tuosta Primolutista :happy::anyone
 
Mulla oli primolutit ennen esikoista kuukautisten puuttumisen vuoksi. Primolutteja käytetään eri tarkoituksiin, kuten kuukautisten puuttumiseen ja ylimääräiseen tiputteluun. Mulla käynnistivät kuukautiset ja gyne sanoi, etteivät haittaa raskautumista. Ymmärtääkseni primolut on terolut vähän tujumpana ja se on tarkoitus aloittaa vasta ovulaation jälkeen, jottei ovulaatio esty ja primot tukee kiinnittymistä.

Jos haluaa käynnistää kierron niin tärkeintä on vaan saada kuukautiset tulemaan ja jos syö primoja raskaana niistä ei ymmärtääkseni ole mitään haittaa, kyseessähän on keltarauhashormoni, mitä keho raskautuessa muutenkin tuottaa. :)

Mä tulin lopulta raskaaksi ilman kuukautisia, eli primot auttoi vaan hetkeksi vuodon aluilleen ja munasolu irtosi ilman menkkojakin.
 
Ompa kiva kuulla että sulla käynyt noin! Mulla ensimmäinen lapsi tuli myös ilman kuukautisia. Eli en heitä toiveita ihan hukkaan vielä, jospa kävisi toisen kerran sama :happy: Tuon mun ultralöydöksen avulla uskallan ehkä ajatella että siellä kuitenkin jotain toimintaa munasolujen suhteen on, kun sekin usko ollut koetuksella ilman niitä kuukautisia.

Ehkäpä siis haen Primolutit tänään apteekista enkä jahkaile kauempaa :)
 
Takaisin
Top