Kokemuksia lesitiinin syömisestä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Kaipaisin kokemuksia lesitiinin syömisestä imetysaikana. Eli siis olen lukenut ja myöskin kuullut juttuja, että jotkut imettävät äidit ovat syöneet lesitiiniä ehkäistääkseen maitotiehyttukosten syntyä ja heille ei tosiaan ole tukoksia tullut. Toki ovat varmasti muitakin asioita tehneet ehkäistääkseen tukosten syntyä eli tiedä sitten auttaako lesitiinin syöminen oikeesti vai ei.

Haluaisin siis ihan mielenkiinnosta kuulla kokemuksia, etenkin sellaisilta äideiltä, ketkä olette syöneet lesitiiniä, että onko teille tullut tukoksia vai olettekote säästyneet niiltä?
 
En ole lesitiiniä ainakaan sellaisenaan syönyt, mutta oli pakko ottaa selvää mitä se on. :grin Kiinnostavia tällaiset. Ilmeisesti sitä on erityisesti soijassa (ja sitä laitetaan moneen paikkaan lisäaineena), mutta myös kananmunassa. Voisin kuitenkin kuvitella että vaikka sitä joka paikkaan laitetaankin, pelkästä ruuasta saatuna sitä ei tule niin paljoa että olisi paljoa vaikutusta. Ainakaan itse en pieniltä tukoksilta välttynyt vaikka söin/syön kananmunia.
 
En ole kuullutkaan moisesta niksistä! Minulla oli kahden ensimmäisen imetyksen aikana kymmenen rintatulehdusta ja lisäksi tukoksia ilman tulehdusta, vaikka tein kaikki temput, mitä keksin ja neuvolasta ohjeistettiin. Nyt kolmannella kerralla tukoksia ei ole ollut. Kolmannella kerralla on ollut koko ajan villaiset liivinsuojat. Kaikki muu ennallaan.
 
Itselläni oli neljännen lapsen imetyksen aikana tukoksia ja tulehduksia paljon. Luin lesitiinistä ja aloin ottaa sitä ruokalusikallisen joka aamu, sattumaa tai ei, mutta kyllä tukokset alko vähentyä. Ja kävi myös niin, että muutamana aamuna jäi lesitiinit ottamatta ja jälleen ilmesty astetta tiukempi tukos. Mulle siis niitä tukoksia jostain syystä tuli ihan hirveen helposti, eikä ne täysin pysyny pois lesitiininkään avulla, mutta tuntui ainakin vähenevän.
 
Takaisin
Top