Kokemuksia kotidopplerista?

Mä ostin eilen käytettynä, ja toimi toosi hyvin! Vahdoin vielä siihen koneeseen mun omat kunnolliset kuulokkeet ja kuulu vielä paremmin. Helposti löysin äänet ei tarvinnu kauaa ettiä :)
 
Mekin saatiin kotidoppleri lainaksi rv:lla 16 ja on kyllä ollut aivan loistava laite. Silloin noilla viikoilla, kun ei ollut oikein mitään oireita eikä vatsaa vielä ollut, niin oli niin ihana kuunnella sydänääniä dopplerilla. Löysimme ne helposti joka kerta, joten meillä doppleri ei koskaan aiheuttanut huolia, mutta toki, jos sydänääniä ei olisikaan löytänyt, olisin varmasti ollut ihan paniikissa. Nyt en ole moneen viikkoon käyttänyt doppleria, kun vauva möyrii ja liikkuu koko ajan (rv 36+1), mutta aion vielä ennen synnytystä nauhoittaa tuon ihanan sydänsykkeen äänen ja tallentaa tietokoneelle, se on niin ihana ääni. <3 

Voin itse lämpimästi suositella kotidoppleria, mutta täytyy muistaa, että aina sitä sykettä ei välttämättä löydä (vaikkei omalla kohdallani tosiaan ole näin käynytkään) ja se voi tietysti aiheuttaa hirveän ahdistuksen.
 
Meille ostettiin raskauden alussa vähän erilainen kotidoppleri, Angel Sounds sekin kyllä merkiltään. Aivan loistava vekotin! Ennen kuin liikkeitä alkoi tuntemaan niin oli ihana kuulostella masuasukkia ja varmistua siitä että masussa on asiat kunnossa :)

Aivan loistava hankinta, ei mennyt se 50 euroa hukkaan!
 
Se tuli pari päivää sitten oon kokeillu muutaman kerran, aluksi en meinan löytää ja sitten kun löysin niin se ääni on todella vaimee (ihan kun olisi tuolla todella "syvällä") selkeesti kuulen, että ei ole oma syke sen verran kovaa sydän lyö mutta ei kuulu niin kovaa, että näytölle tulisi lukemia.Tuolla joku arvaili, että mulla on istukka edessä joka vaimentaa ääntä ja jostain luin, että ilmeiseti vaimentaa potkujen tuntemista?!? En ole tuntenut liikkeitä vielä ja nyt on rv 19, tai ehkä se on vaa laiska potkimaa :D
 
Tilasin sellaisen ekassa raskaudessa ja olihan sillä ihan mukava kuunnella sydäntä. Nyt olen raskaana toista kertaa ja kaksi kertaa olen sitä käyttänyt. Innostus kun menee ohi niin sen jälkeen aika turha laite.
 
mä ostin ton dopplerin kans sillo ennen ku liikkeet tuntu, iha oman mielenterveyden säilyttämiseks :D ja se oli kyllä tosi hyvä!
 
Heippa kaikki!

Minulla on myös tuollainen samanlainen kotidoppleri kuin Snorpella. Edellisissä raskauksissa minullea on ollut "vain kuuntelulaite" eli dopleri, jolla kuulee sykkeen, mutta täytyy itse laskea syke. Nyt siis tuollainen, joka laskee sykkeen. Ja huh huh, ongelmiahan minulle taas mukamas pukkaa sen suhteen.
Kertokaa te kokemuksia näyttöön ilmestyvästä sykkeestä? Onko luku siis aina reaaliaikainen minuuttisyke vai onko luku joskus pienempi, koska laskuri ei ole "päässyt vielä vauhtiin"?
Itselläni on meinaan välillä vilkkunut sykkeen lukuna ohimennen esim 87! Onko syke siis oikeasti noin alhainen vai eikö laskuri ole vielä saanut luvusta kiinni? Onko muilla samoja "ongelmia"?
Syke kuitenkin kuullostaa nopeatempoiselta senkin hetken kun näytöllä vilautuu alhaisempi sykeluku?????? Oma syke se tuskin on, koska 87 aika korkea taas omaksi sykkeeksi. Ehkä minun olisi pitänyt tyytyä vain korviin kuuluvalla sykelaiteeseen eikä ottaa lisää stressiä hienommasta laitteesta, heh
 
Aluksi tuijotin koko aika sitä näyttöä et mikä luku siihen tulee, mut nyt oon lopettanu sen enkä enää viitsi katella, mulle on tullut myös noita 70-100 lukemia näytölle välillä ei taas tule mitää lukemia vaikka sykkeen kuulen ja eilen kun kuuntelin niin näytöllä pyöri 145-155 välillä lukema. (Eli kovin vaihtelevasti)
Ja välillä siihen tulee lukemia kun sitä liikuttelee tää mun oma on ainakin tosi herkkä heittämään lukemia näytölle oli se syke tai ei =) 

Riittää kun sieltä kuuluu pikkusen syke, en viitsi enää huolestua niistä lukemista, huolestun sitten kun sykettä en kuule :)

Älä turhaan huolestu :)
 
me saatiin edellispäivänä meidän doppler kotiin ja voi apua se on mahtava laite! :) ensimäiseen ultraan on aikaa vielä reilu viikko ja olen jo mota viikkoa pelännyt / jännittänyt, että onko tuolla ketään... mutta heti doppler kertoi, että siellähän se pikkuisen sydän pumputtaa <3 ainakin mulla lievensi stressiä ja pelkoa samantien, kun kuulin sillä sydänäänet. Suosittelen kyllä kaikille :)
 
Joo se on ihan loistava laite jos on stressannu kauheesti sitä, et onko se siellä tai onks kaikki hyvin. Suosittelen myös itse, mutta kunhan lupaa itselleen, että ottaa iisisti vaikkei heti sykettä löydä/kuule ja sama pätee siihen jos on ostanu sellasen missä näkyy näytöllä lyöntimäärä ni ei kannata siitä välittää niinku täs jo aiemmin keskusteltiin siitä. En itse ainakaa viitsisi ihan turhaan lääkärissä juosta.. =)
 
Vautsi! Tuo laite ois kun suoraan mulle. Mitenköhän aikaisin tuolla kuulee sydänäänet? Ainakin silloin rv 12 jälkeen, mutta entäs aiemmin? Kuinka aikaisin olette saaneet tuolla kuulumaan? :)

Taidan malttaa vielä olla ostamatta. 1,5 viikon päästä varhaisultra. Ehkä saan sitten hetkeksi mielenrauhan tai sitten en.
 
Voihan jestas sentään! Mielenkiinnolla olen seurannut näitä kotidoppler-keskusteluja ja olen kyllä ihan ällikällä lyöty mihin kaikkiin humputuksiin ihmiset hurahtavatkin :) En tarkoita tällä viestillä kenenkään mieltä pahoittaa ja jos joku tulee pävittäin onnelliseksi siitä että kuulee vauvan sykkeen, niin melko edullisestihan tuo näyttää nykyään "kotikonstein" onnistuvan! Joku ryökäle löytänyt mokomalle laitteelle hyvän markkinaraon. Itse en laitetta hankkisi ja mielestäni moiset koti"lääkäri/hoitaja" leikit  voivat saada vain turhaa huolta aikaiseksi. Pienemmillä viikoilla kun ei sikiölle mitään voisi tehdä kuitenkaan ja myöhemmillä viikoilla jo liikkeet kertovat masuasukin läsnäolosta. Itselläni on etuseinäistukka ja neuvolankaan dopplerilla ei meinaa kunnolla sykkeitä kuulla, ja th sanoi vielä että viikolle 20 asti voi tuon istukan takia kuulua huonosti.

Nauttisitte nyt raskaudesta ilman moisia (tosin melko harmittomia) hömpötyksiä, kyllä ne vauvelit siellä pysyvät kyydissä jos niin on tarkoitettu. :)
 
ennemmin minä ainakin haluan tietää, että onko masussa elämää vai ei. monet ovat kantaneet tietämättään kuollutta alkiota sisällään viikkoja, itse en sellaista halua kokea. sen vuoksi meille tuo hankittiin.

aamupalajuusto_ ,meillä kuului sydänäänet 9+6
 
Mistä olette tilanneet kotidopplerinne? 

Mitä luulette, voisiko sellaisen ostaa käytettynä vai onko siinä jotain sellaista huomioitavaa, jonka vuoksi suosittelisitten uutena hankkimista?


terv, Piaffi rv.6+1
 
Meillä oli ensin kova into hommata itellekin kotidoppler, kun niitä netistä katseltiin.. Päädyttiin kuitenkin (tai oikeestaan neuvolantäti ja tuleva isukki mun puolestakin :D ) siihen, että meille ei sellaista sittenkään tule.

Mä oon kova stressaamaan asioista ja uskon kyllä, että olisin tässä matkan varrella hätäillyt ihan turhaankin, kun en syystä tai toisesta olisikaan löytänyt ääniä tms. Oon ollut ihan tyytyväinen ilmankin ja ainahan neuvolassa on päässyt niitä sydänääniä ihastelemaan :) Olisin todennäköisesti alkanut vähän vainoharhaiseksi tuon laitteen kanssa. Nyt potkii ja riehuu tyyppi jo sen verran, että kuulumisista pysytään muutenkin perillä <3
 
Ostin angelsound  kotidoplerin raskauskeijun sivuilta ja hyvin on ainakin meillä toiminut :) Sydänäänet kuuluivat kotidoplerilla  rv 10+1. Minulle ainakin tuo on antanut usein mielen rauhan kun ei vielä potkutkaan tunnu, ja aina olen saanut sykkeet kuuluviin :) 
 
Takaisin
Top