Kohdunpohjan mittaus

Neuvolakortissa pitäisi olla ne käyrät, joille se sf-mitta merkitään :)
 
Mulla oli neuvolalääkäri tänään, 27+0 ja sf-mitta 30cm :O Se mittasi kyllä ihan erilailla mitä neuvolatäti. Aina nuo sf-mitat olleet tosi isoja, mutta ei mitenkään isoja vauvoja ole tullut, esikoinen syntyi 39+0 3080g ja kuopus 38+0 3580g. Mutta joo, iso maha on ja sellainen on olokin.
 
Mä kävin tänään neuvolassa ja pyysin mittamaan tuon sf-mitan, vaikka ne ei mittaa niitä kaksosraskudessa normisti. Se oli nyt rv 28+4 37cm. eihän sitä nyt pitäis verrata mihinkään, mutta kahdesta edellisestä oli rv 40 joku 31-32cm. Taitaa tulla aika huikeen kokoinen masu vielä :nailbiting:
 
Onko muilla ollut vauva poikittain ja onko sanottu mitään siitä, miten vaikuttaa mittoihin? Mulla eilen neuvolassa todettiin, että vauveli on edelleen poikittain, mutta ei tosiaan sen kummemmin asiaa käsitelty. Tuli vaan jälkikäteen mieleen, että tokihan se siihen sf-mittaankin vaikuttaa. Nytkin mennään hieman keskikäyrän yläpuolella ja viikkoja 28+0.
 
Mulla oli kans vauva poikittain ja mitta oli kasvanut nopeasti. Sanoi että asento vaikuttaa myös.
 
Mulla tuo mittaus 28+0 ja 28,5cm oli siten että vauva kuulemma oli raivotarjonnassa pää alaspäin. Ymmärsin kuitenkin että vauva oli osin poikittain kun terkkarin selityksen mukaan selkäranka näky kulkevan vatsan poikki ja pylly olevan oikealla kyljellä jossa potkujakin tuntuu... Tiedä sitten miten vaikuttaa mahan kokoon :eek:
 
Toki vauvan asento vaikuttaa. Ja loppuvaiheessa sf-mitta voi lakata kasvamasta tai pienentyä siksi, että vauva on raivotarjonnassa ja laskeutuu.

Mun pojista toinen istui melko myöhäisille viikoille ja toinen oli vinosti poikittain. Tukalaa oli ja sf-mitta isompi. Tytöt on olleet aikaisin mulla pää alaspäin, peppu ylös toista kylkeä ja jalat kohti toista kylkeä, jossa ne "ihanasti" huiteli ylös ja alas tai paino suoraan kyljestä läpi. :D
 
Minusta on hieman outoa pohtia sf mittaa niin tarkasti, kun siinä on niin monta muuttuvaa tekijää :wideyed: toisaalta itselle menee ihan keskikäyrillä toistaiseksi...
 
No sitä just mietin, että mitä se mitta oikeastaan edes kertoo, jos vauva on vaikka seuraavalla mittauskerralla muuttanut asentoaan ihan täysin. Kun väkisinkin tuo poikittaisasento nyt vaikuttaa tuohon mittaan.
 
Mä kävin tänään neuvolassa ja pyysin mittamaan tuon sf-mitan, vaikka ne ei mittaa niitä kaksosraskudessa normisti. Se oli nyt rv 28+4 37cm. eihän sitä nyt pitäis verrata mihinkään, mutta kahdesta edellisestä oli rv 40 joku 31-32cm. Taitaa tulla aika huikeen kokoinen masu vielä :nailbiting:

Mulla oli rv 26+4 sf-mitta vaan 31 cm, taidan hävitä sulle :grin Tai en vielä luovuta tätä skabaa, katsotaan seuraavassa neuvolassa miten tytöt on kasvaneet :cat:
 
Mulla oli rv 26+4 sf-mitta vaan 31 cm, taidan hävitä sulle :grin Tai en vielä luovuta tätä skabaa, katsotaan seuraavassa neuvolassa miten tytöt on kasvaneet :cat:

:laughing021 Kyllä mä luulen että 2vkon päästä mitta on jo enemmän. vaikka tuo 31cm on jo kivan kokoinen. Mulla ensvkolla ultra, veikkaan et pojilla paino siinä 1,5kg hujakoissa jo :dummy::dummy:. Eiköst sullakin pian oo taas ultra?
 
:laughing021 Kyllä mä luulen että 2vkon päästä mitta on jo enemmän. vaikka tuo 31cm on jo kivan kokoinen. Mulla ensvkolla ultra, veikkaan et pojilla paino siinä 1,5kg hujakoissa jo :dummy::dummy:. Eiköst sullakin pian oo taas ultra?

Joo, ens viikon pe, silloin 28+0.
Ja kyllä nää tosiaan tuntuu aika vauhdilla kasvavan :dummy1::dummy1:
 
Mulla ei ole kertaakaan vielä mitattu tuota, nyt viikkoja 26+4. Pitäisikö huolestua? :eek: maanantaina neuvola, jospa tällä kertaa mittaisi.
 
Mulla ei ole kertaakaan vielä mitattu tuota, nyt viikkoja 26+4. Pitäisikö huolestua? :eek: maanantaina neuvola, jospa tällä kertaa mittaisi.

Mullakin mitattiin ekan kerran vasta tässä viimeisimmässä neuvolassa, oli jotain 25+ . Eli ei kannata huolestua, ei ne vaan joka paikas mittaile...
 
Takaisin
Top