Kirjat ja lukeminen

kirotun lapsen luin ollessani nuorimmaisesta synnärillä :grin
Mitä pidit? Itse en kykene pitämään sitä varsinaisena jatko-osana. Pikemminkin fanitarinana ja sellaisena se on ihan viihdyttävä. Jos ajattelisin sen oikeasti Pottereihin kuuluvana "oikeina" tapahtumina se olisi ollut totaalinen pettymys. Liikaa kaikkea, mitä en sulata mitenkään päin.
 
Mitä pidit? Itse en kykene pitämään sitä varsinaisena jatko-osana. Pikemminkin fanitarinana ja sellaisena se on ihan viihdyttävä. Jos ajattelisin sen oikeasti Pottereihin kuuluvana "oikeina" tapahtumina se olisi ollut totaalinen pettymys. Liikaa kaikkea, mitä en sulata mitenkään päin.
Tykkäsin, vaikka olikin tosi erilainen kuin aikaisemmat. Mäkään en sitä ajatellut jatko-osana,vaan ihan omana, erillään "oikeista" Pottereista. Pitäs lukea uudestaan ajatuksen kanssa.
 
Oon aina lukenut paljon, ja lukemista voikin kuvailla pitkäaikaisimmaksi harrastuksekseni. Yliopistovuosina en ihan niin paljoa jaksanut tenttikirjojen lisäksi lukea, mutta valmistumisen jälkeen oon ottanut tavoitteeksi, että ihan tietoisesti pyrin lukemaan vähintään 50 kirjaa vuodessa. Nyt oon menossa vasta ihan alkuraskaudessa, mutta haaveilen jo, että ensi keväänä äitiysloman alkaessa ehdin lukea kaikki talven aikana rästiin jäävät kirjat. :D Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sinne asti päästään!

Voin kyllä suositella Bookbeat-palvelua, jos haluaa lukea äänikirjoja ja e-kirjoja. Itse hommasin Bookbeatin kesällä, kun olin lähdössä reissuun enkä halunnut roudata valtaisaa läjää paperikirjoja mukanani. Puhelimen näytöltä luin matkan aikana vaikka kuinka monta kirjaa, ja nyt maksan palvelusta mielelläni - sitä kautta saa kätevästi luettavaksi myös uutuuskirjoja, joihin on kirjastossa pitkät varausjonot. :) Äänikirjoista en itse niin välitä, mutta moni kehuu, että Bookbeatin kautta niitäkin on kiva kuunnella.

Tällä hetkellä luen Han Kangin Vegetaristia, joka on kyllä mainio. Muuten tykkään mm. Haruki Murakamista, Riikka Pulkkisesta ja useista muistakin nykykirjailijoista. Esimerkiksi Tommi Kinnusen Neljäntienristeys ja Lopotti ovat tämänhetkisiä lempikirjojani. :)
 
Nostetaan vähän tätä ketjua (en löytänyt tai hoksannut uudempaa).

Itse oon lapsena ja nuorempana lukenut tosi paljon, nyt se on vähän jäänyt ja aikalailla kausittaista.
Viimeisin kirja, jonka luin oli Torey Haydenin Viattomat. Haydenin kirjat uppoo hyvin.

Aika paljon luen rikoskirjallisuutta, etenkin pohjoismaisilta kirjailijoilta.

Joululahjaksi sain semmosen kirjan kun Pako Helvetistä - Kohtalona Pohjois-Korea (Masaji Ishikawa), jota voin suositella, oli mielenkiintoinen tapaus! On siis tositarina.

Seuraavaksi aattelin lueskella Ekovuosi Manhattanilla-opuksen,sen olen jostain kirpparilta napannut mukaan, mutta en ole vielä saanut luettua.
 
Ennen nuoremman syntymää luin minäkin todella paljon, lähinnä fantasiaa ja kaikkea mitä sattui löytymään hyllystä :) Nyt aikaa ei enää ole millään.

Onneksi 6-vuotias esikoinen lukee jo itsenäisesti pitkiäkin kirjoja.
 
Mun on pakko tulla suosittelemaan kaikille fantasiakirjojen ystäville semmoisia kirjoja kuin:

Patrick Rothfuss - Tuulen nimi
Patrick Rothfuss - Viisaan miehen pelko

Kuvailisin niitä aikuisen ihmisen Harry Pottereiksi...
Vähän kehnosti sanottu, koska niissä ei ole mitään yhteistä Pottereihin, mutta siis en ole eläessäni lukenut niin hyviä fantasiakirjoja ja joka ikinen sana tuntuu olevan kirjoitettu rakkaudella ja mietinnällä.

Tän kirjailija mielikuvitus on aivan käsittämätön ja multa kirja vie jalat alta. :happy:

Kirjoittaa yhtäaikaa niin ronskisti ja samalla niin kauniisti.
 
Remontoidessa oon kuunnellut äänikirjoja. Viimeisin oli Auswitchin tatuoija. Ei mikään kepeä teos. Käytiin vuosi sitten Auswitchissä, joten tuli vähän toisenlainen fiilis kuunteluun, kun kirjan tapahtumapaikoissa oli käynyt fyysisesti. Karsee mesta.
 
Remontoidessa oon kuunnellut äänikirjoja. Viimeisin oli Auswitchin tatuoija. Ei mikään kepeä teos. Käytiin vuosi sitten Auswitchissä, joten tuli vähän toisenlainen fiilis kuunteluun, kun kirjan tapahtumapaikoissa oli käynyt fyysisesti. Karsee mesta.

Tää kirja on ollut mielessä, haluan sen lukea. Kunhan vaan muistaisin sen jostain itselleni haalia. Haluan nimenomaan lukea, en ole vielä päässyt tuohon äänikirjamaailmaan sisään.
Oon myös Auswitchissa käynyt joskus nuorena.
 
Taisin lukea viimeksi 2016.. ei vaan ehdi ja kun ehtisi eli iltasella niin ei jaksa tarttua enää kirjaan. Oon ahmija. Vaikea lopettaa kesken plus luen "normikokosen" kirjan sen illan aikana, joten tarinat loppuu äkkiä. Fantasiasta tykkään ja yks lemppareista on Viimeinen Haltia sekä Puoliksi-trilogia. Puoliksi-trilogian viimeisessä kirjassa itkin vuolaasti lukiessani viimeisiä sivuja, oli niin mukaansatempaava.

Harry Potterit oli sillon yläasteikäsenä sellanen jonka mukana kasvoi.
 
Takaisin
Top