...Kilojen karistus...

Tänään vaaka näytti vielä + 13kg lähtöpainosta. Kuluneisiin päiviin on jäänyt n. 7kg. Eli raskauskiloja tuli se 20kg. Huh..huspois! :)

Tarkoitus olisi tiputtaa vielä n. 6kg ylimääräistä eli yhteensä n. 20kg olisi tästä hetkestä mentävää.

Toivottavasti olisi vielä nesteitä poistumassa niin että ei ihan kaikki ois herkuttelun tulosta ja nää rinnat kyllä painaa varmaan 3kg kappale :rolleyes:
 
Täällä katsoin eilen puntariin kun kotiuduttiin, sairaalaan jäi 7kg. Muuten hyvä, mutta vikoina viikkoina paino nousi niin paljon, että lähtötilanteeseen on vielä matkaa 8kg!
Katselen rauhassa kuitenkin vielä tovin ennen kuin alan ottamaan mitään pulttia asiasta :wink
 
Haha, useita kakkupaloja ja karkkeja ja muutamaa päivää sitten kiloja oli n. 1 jäljellä.
Vaa'alle en kyllä mene ennen kuin vatsa on toiminut. En edes tiedä, milloin se viimeksi toimi.

Toivon että kiloja lähtee silti 5-10. 10 kg sais lähteä, mutta en ota siitä stressiä. Kuten noista mun ruokavalinnoista voi vähän päätelläkin.
 
Sairaalan jäi 7kg. Eli jäljellä ois se 3-4kg. Kotona en ole eka päivän jälkeen käynyt vaa'alla. Vois aamulla yrittää muistaa käydä. Mutta maha on jäänyt isoks :dead: ei lähe varmaan kuin jumppaamalla... Ja millä ajalla ja voimalla sen teen?? Tunnesyöminen on tullu tutuks tässä viime päivien aikana (väsymys..)
 
Vedin eilen levyn suklaata! En koskaan pysty syömään paria riviä enempää...
Täällä vatsa toimii imetyksen takia ihan älyttömän hyvin! Mies tosin nauroi että niinhän se viimeksikin. Auttaa siis myös osaltaan kropan palautumiseen! :)
 
Mulla jäi sairaalaan vaan 4kg ja siihen on paino jämähtänyt. Eli nyt 20kg enemmän kuin ennen raskautta :sad001 kyllä tää ulkomuoto ahdistaa, mutten uskalla alkaa laihduttamaan yhtään kun pelkään ettei maito sitten riitä/ole riittävän ravitsevaa... pakko kai se on vaan kestää tämä massa! Eihän mulla siis nytkään ylipainoa ole, kun lähtötilanne oli reippaasti alipainon puolella, mutta en ole ikinä eläessäni painanut näin paljoa!!! :eek: Olisin tyytyväinen jos pääsisin eroon tyyliin 7kgsta, silloin paino ois 55 joka on aiemman elämäni maximi massa... Mutta oon päättänyt antaa aikaa, josko tippuisi ihan itsestään tässä kun imettää jne.. jos vielä muutaman kuukauden päästä oon samassa tilanteessa, niin sit on pakko tehdä jotain!

Kuukauden päästä voidaan aloittaa jooga ja parinkuukauden päästä vauvauinti, joten ehkä noi pienet harrasteetkin auttavat mamman painonhallinnassa.. :rolleyes:
 
Tänä aamuna taas -1kg. Nesteitä vielä siis poistuu.

Itsekään en meinaa kunnolla mihinkään laihdutuskuurille alkaa kun vasta sitten imetyksen jälkeen. Neuvolassa sanoivat että kunhan vauva alkaa kiinteitä syödä niin voi vähitellen sitten alkaa keventää ruokavaliota enemmän. Nyt vaan vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa. Kyllä itsekin eilen söin suklaata ihan kivasti, täytyyhän sitä jotakin nautintoakin tässä elämässä olla..:D mutta jospa ei nyt kuitenkaan kävisi niin kun esikolta että paino nousi imetysaikana jonkun 6kg..hups:eek:
 
Mä olen ajatellut, että käyn puntarilla säännöllisemmin kun synnytyksestä on kulunut 4-6 kk. Toki olisi järkevää syödä terveellisesti jo nyt.
 
Tänää 10pv synnytyksestä ja lähtöpainoon matkaa 4kg. Ja oon vaan istunu sohvalla, syöny kakkua ja suklaata (jota en voi enää hirveesti vetää kun ilmeisesti aiheutti jäbälle ilmavaivoja) ja imettäny. Ja yrittäny jossai vaiheessa syyä "oikeeta" ruokaa ja nukkua. Raskaana ollessa kun viimeks kävin puntarilla niin näytti yli 76kg. Tänään aamulla 65kg.
 
Kolibri, mitä jos lisäisit liikuntaa ja yrittäisit pitää massan normaalipainon puolella. Vartalo näyttää niin upealta, kun siitä näkee, että treenaa säännöllisesti ja massa muodostuu lihaksista. Enkä tarkoita nyt mitään fitness-mammoja :wink
 
Minä oon syöny suklaata ja karkkia ja pullaa, ku vieraita käynyt vauvaa katsomassa, enkä oo liikkunu yhtään, sohvaperunana oleillu. Mulla tuli raskauden aikana 20 kg, joista 7 kg jäi synnärille. Nyt tippunu 12 kg eli vielä 8 kg jäljellä. Imetyksen ihana voima. Yritän aloittaa taas terveellisen syömisen ja nyt ku kuukausi kohta leikkauksesta kulunu niin ei tartte enää varoa nosteluakaan silleen. Jospa sitä kehtais alkaa liikkua tuolla ulkonaki enempi. :)
 
Kiloja tuli koko raskausaikana +20kg.. nyt tippunu 10kg eli lähtö tilanteeseen viel 10kg.. stressaa ihan jumalattomasti tuo kymppi.. Oon pitkä 175cm ja puntari näyttää 89kg.. mulle sellanen 75kg olis ihanteellinen et näytän terveeltä yms.. haluun takas omaan painoon! Häätki tulossa elokuussa joten siihen mennessä pitäs kilot saaha pois.. tai aikasemmin ku se häämekkoki.. huoh... millä mä nää pois saan :angry1'
 
Kyllä ne jojoba lähtee sit kun pääsee tekeen kunnon vaunulenkkejä! :) Ja sit jos kerkee käyä hetken päästä salilla/uimassa/mitä vaan ni ei mee kauaa, elä stressaa :)

Ja DT:n kanssa samaa mieltä kroppa asian suhteen :)
 
Vielä +4kg jäljellä! Mutta joka päivä menee alaspäin. :) En siis te toki asialle mitään, mutta hyvä näin. lähtöpaino kuitenkin typerien painoindeksien mukaan ylipainon puolella.
 
:grin:grin
Pitäiskö käyttää jotain fiksumpia painoindeksejä? Sama homma itsellä, mutta mulla paino ei noussut juurikaan raskaudessa ja se on palautunut (5 kg), mutta olin NIIN toivonut, että imetys veisi aiemmin kerrytettyä painoa pois, mutta kun maidontuotanto on hirveän vähäistä, se ei varmaan oikein toteudu :eek:

Me ollaan miehen kanssa katsottu näitä painonpudotusohjelmia, ja nauran kun mies vetää herkkuja näitä ohjelmia katsoessaan. Mies ei ole ylipainoinen vaikkei ihan yhtä luuviulu kuin tavatessamme, hoikka kuitenkin.
 
Neuvolassa juttelin mun ahdistuksesta kertyneitä kiloja kohtaan...koitti rauhoitella sillä että mun bmi on 22 eli ihan normaali, mutta kun mulle se on silti enemmän kuin ikinä, joten siitä tiedosta en juurikaan saa lohtua. Mutta sitten huomautti, että laihduttaminen ei imetysaikana ole ollenkaan suositeltavaa, sillä laiduttaessa elimistö polttaa vanhoja rasvavarastoja, jolloin äidinmaitoon erittyy kaikkia kehoon kertyneitä myrkkyjä ja mömmöjä.. :yuck: parempi siis vaan syödä hyvin ja koittaa sietää tätä massaa niinkauan kuin imettää!!
 
Joo, minäkään en halua laihduttamalla laihduttaa, mutta kunhan saadaan hyvät päivärytmit, niin aion lisätä liikuntaa ja syödä edelleen hyvin.
Ollaan myös puhuttu juoksurattaiden hankkimisesta ja peräkärrystä fillariin.

Vauvauintiin halutaan mennä, mutta vauvan pitää olla 4 kk. Lisäksi kun ei olla turkulaisia, niin pitää päästä "yksityiseen" vauvauintiin, Turussa kai Karibiassa järjestetään. Ihan ok, kun Turun kaupungin seuraava vauvauinti alkaa ennen kuin poika on sen 4 kk, niin sitä seuraava on vasta joskus ja kesällähän on vaan maauimalat auki...
 
Tänään alkoi suklaakuuri! :D Hahahah! Siis aion syödä joka päivä yhden suklaapatukan ja kahvin kanssa pari suklaakeksiä (tai jotain muuta vastaavaa) koska haluan nähdä vaikuttaako se maidontuotantoon. Ohessa alan kirjaamaan omaa painoo kerran viikossa, ettei ala tulla mitään hiljalleen hiipiviä kiloja vaan voin ajoissa kiinnittää huomioo tähän suklaakuuriin. Tällä hetkellä paino on laskenu tasaisesti koko ajan (kaikki raskauskilot lähteny), kärsin ruokahaluttomuudesta, juon liian vähän ja mikä hirveintä, vauvan paino tippunut myös. Yritän kaikin keinoin nyt tsempata: syödä ja juoda hyvin ja ottaa ylimääräiset imetykseen kuluvat kalorit herkuista.
 
Mulla on nyt + 11kg lähtöpainosta, + 17kg tavoitepainoon. Äh..kuullostaapa kamalalta taas, pudotin tässä esikon ja kuopuksen välissä 20kg joten tiedän mikä homma on taas edessä. Alaspäin onneksi kuitenkin mennään koko ajan. Toivoisin että edelleen tippuisi tällä tavalla suht helposti sinne lähelle lähtöpainoa niin voisi sitten imetyksen jälkeen ottaa kunnon spurtin jotta viimeset liika kilot karisisi. Nyt on kyllä hankalaa pitää itsensä erossa noista herkuista kun on koko ajan vähäb sellainen nälkä imetyksen takia...mutta yritys on kova kuitenkin :wink
 
Takaisin
Top