kikkakolmosia pahoinvointia poistamaan

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Niitä kaivataan.
Ite en ole oksentanut kertaakaan *koputtaa puuta*
Mutta tosin en oksenna liki millään.
Pahimmassa humalassakaan oksennus ei ole tullut ilman sormien kurkkuun laittoa.
Viimeksi "spontaanisti" oksentanut joskus pienenä lapsena.
Kuitenkin, anteeksi selitys muuten[:D]

Minua siis oksettaa, etoo, tekee pahaa suurenevissa määrin.
Tehnyt alusta asti, mutta koko ajan tää pahenee ja tänäänkin ollut ehkä tunnin ok olo.
Hajut on pahoja kanssa...

Eli, mikä avuksi?
Onko niistä pahoinvointi rannekkeista mihinkään?
Ite oon huomannu että viileä laskee parhaiten,
kun mun ainakin pitäs koko ajan syödä että se kaikista kauhein olo pysyis poissa.
Kylmä vesi ja muut juomat on ollu ykkösenä.
Kun oikein etoo niin joku missä on jotain kermaa tai majoneesia ja oikein lämpimät saa etomaan jo ajatuksena[:D][:D][:D]
Nytkin mies hakemassa mulle hesestä kylmää lohisalaattia ja pirtelöä<3
 
[:-] 20+ rv oksentaneena yötä päivää voin sanoa tähän heti että mulla ei auttanut mikään [:'(][:'(]:
kokeilin rannekkeita, söin yöllä ja aamulla ennen ja jälkeen oksentamisen aina jotain tyyliin mandariinia, näkkäriä, peipiporkkanoita, kirsikkatomaatteja mutta etova olo oli silti ja oksensin yöllä ja aamulla monta tuntia ja päivällä sama...
kokeilin kranaattiomenaa, inkivääriä, yritin syödä parin tunnin välein jotain kevyttä... jopa kokeilin pahoinvointitapletteja mutta ei apua. oksetti kauheesti (3-7kertaa vuorokaudessa, siis ihan kesken unienkin piti lähtee oksentamaan ja pari viikkoa meni niin etten edes päässyt sängystä vessaan oksentamaan vaan ämpäri oli sängyn vieressä..) ja etova olo oli kokoajan.
se mistä sain helpotusta oli jääkylmät hedelmät, juomat, jääpalat, mehujäät ja mehukiisselit pakastekylmänä... [;)] ja juuri ne hapolliset juomat mistä on sanottu että pitäisi välttää.. mulla meni litratolkulla viikossa kreippi/punastajaffaa ja erilaisia kivennäisvesiä. ne helpotti oloa tosi paljon. sekä musta tuli teen suurkuluttaja sen 16 eka viikon aikana. kahvia kun en saanut millään alas. pelkkä haju sai oksentamaan.....
 
ainut mikä nyt harmittaa etten kokeillut olisi ollut b-ryhmän vitamiineja...  tiesin että niistä joillekkin oli ollut apua mutta ajattelin että raskausvitamiineissa niitä kun on ni ne riittää..mutta ilmeisesti niistä olisikin ollut apua ihan omana itsenään. kannattaa kokeilla.
 
yllättävästi luontaistuotekaupasta saa ihan hyviä neuvoja joten sieltäkin kannattaa kysellä. mutta en lähtisi kuitenkaan uskomaan ihan kaikkia myyjiä kun huomasin pari kertaa että alalla vähän aikaa olleet unohtivat hyvin helposti sen että raskaana olevalle ei kaikki  yrtit/vihreät teet yms käykkään.  
 
voimia ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville.. se on kyllä kauheeta ja vie voimat täysin mutta täytyy sanoa että vaikka vielä noi on niin tuoreessa muistissa etten ihan heti juuri tän pahoinvoinnin takia haikaile toista lasta niin kai se aika kuitenkin kultaa muistot.... kai. ja harvoilla se pahoinvointi kestää koko raskauden ajan.. (mun serkk tosin oksensi koko raskauden 24/7 niin että ei pystynyt olee päivääkään töissä ja oli vähän väliä sairaalassa tiputuksessa ja oksensi vielä synnytyssalissakin...[8|])
 
Hanin tapaan, mullakin pahoinvointia oli edellisessä raskaudessa 24h vuorokaudessa (nyt on toistaiseksi vähän "parempi" olo), eikä siihen mikään auttanut. Niitä rannekkeita en hankkinut, mutta kaikkea muuta kokeilin pahoinvointilääkkeisiin asti, eikä niistäkään ollut apua. (Toiset sanovat, että rannekkeet auttoivat ja toiset taas sanovat sen olevan "huuhaata".)

Neuvolasta (ja noin yleisestikin) ohjeeksi on annettu, että ennen sängystä nousua, kannattaisi syödä jotain esim. keksejä tms. Mulla ei tästäkään ollut mitään hyötyä.

Aamuisin en yleensä pääse alkuun vessaa pidemmälle, kun on pakko käydä ykäilemässä. Yleensä silloin on pahin olo, kun vatsa on ihan tyhjä, eikä tavaraa tule ulos. Yleensä juon muutaman kulauksen kylmä vettä kraanasta, niin sitten saan edes ne vedet heti pihalle. Sitten koitan väkisin syödä maustamatonta jogurttia, joka myöskin on helppo oksentaa, jos on ylös tullakseen. Viime raskaudessa alkuun jääkaappikylmät appelsiinit ja omenat auttoivat, mutta kun ne tarpeeksi monta kertaa tuli ylös, niin eipä niitäkään tehnyt enää mieli. Ylös tullessaan sattui kurkkuun, kun palaset "raapivat" nielua.

Piti vielä tosta oksentamisesta sanoa, että mä olen kanssa ollut aina sellainen, ettei oksu helposti lennä, enkä sormia pysty työntämään kurkkuun, mutta raskausaikana mulle riittää usein, että katson pönttöön ja sanon itselleni hiljaa mielessäni, että "nyt saa tulla". Sitten yleensä tulee.

Kylmää tuoremehua tulee juotua, että edes jotain saisin verensokeria nostamaan, mutta nykyään blandaan mehun, koska sitä tulee juotua paljon. Ja jaffaa kuluu myös. Jaffa on ollut meidän perheessä aina vatsatautisten juoma ja jostain syystä sitä tekee mieli, kun oikein etoo. Jäätelö on toisinaan hyväksi koettu. :)'
 
Muakin etoilee 24/7. Tai ei nyt ihan koko aika, mutta siis siten, että ei todellakaan voi puhua mistään aamupahoinvoinnista. Oliski vaan aamulla, mutta ei mulla mitään aikaa katso. Sekin auttaa, jos syö silloin kun ei vielä tunnu kovin pahalta. Mut eiköhän kaikilla oo vähän yksilöllistä. Luulen, että mulla vähäinen juominenkin saa oloja aikaan, kun nyt on niin lämmintä. Inhottavaa tämmönen darra-koko-ajan-vaikken-mitään-ottanu -fiilis!
 
Tekisi mieli sanoa, että ei siihen mikään auta! Mutta tosiaan, se, että syö edes jotain pientä mitä milloinkin alas vaan saa ja todellakin jatkuvasti (mun piti syödä lähes tunnin välein) helpottaa kummasti. Älkää missään nimessä lakatko syömästä niinkun itse tein. Tuntui, että olo oli niin järkyttävä ettei saanut mitään alas ja sitten siitä syömättömyydestä tuli entistä pahempi olo ja lopulta oksensin aina ulos kaiken mitä söin. Itse oksensin pahoinvoinnin takia viikolle 18 ja sen jälkeen oon oksennellut vaan närästyksen takia.

Kannattaa myös kokeilla niitä rannekkeita,vaikka kaikki ei niihin uskokaan. Itsellä ne oli 24/7 käsissä nelisen kuukautta. Iho kuoriutui pois, mutta ainakin tiesi mikä on oikea paikka niitä pitää[:D] Rannekkeet ei siis oksentelua poistanut, mutta lievitti oloa kummasti. aina piti oksentaa kun otin ne kokeeksi pois.

Ehkä voin myös väittää, että positiivisesta suhtautumisesta on myös pikkiriikkisen apua. Koska eihän se pahoinvointi ikuisesti kestä vaikka siltä tosiaan tuntuu!
 
Hitto nyt meikä valittaa ja urakalla :( Verenpaineet huitelee alhaalla 100/ 50. Meikä pyörtilee ja etoo KOKO ajan fdjbvjdfb! Päivystyksessäkin olen juoppojen seurassa käynyt loikoilemassa..fdkfnvfkkf :( Voi kyynel jos tämä ei kohta helpotu! Olen todella onnellinen, mutta hitto tämä on KAMMOTTAVAAAAA Tämä huono olo!!!!! :,( Nyt Rv 7+2 <3
 
Mulla auttaa jääkylmä vichy & mandariinit ja mehujäät. Ainoat mitkä pysyvät sisällä ja ilman että phv lisääntyy [:'(]
 
Huomasin, että ei kannata nukkua niin pitkiä unia. [:D] Aamuvuoroon mennessä en oo oksentanu kertaakaan, mutta iltavuoroon mennessä tai vapaa-aamuina lentää melkein aina ykä. No, nyt testissä on keskellä yötä mehun juominen, jotta verensokeri ei kerkiis laskea niin alas. Minähän en pitkistä yöunista luovu, mieluummin vaikka oksennan! [:D] [8D]
 
Mullakin huono olo tulee ihan milloin vaan. Välillä on päiviä kun yökkii ja tökkii ihan kaikki ja koko ajan ja pala tuntuu kurkussa, mutta oksennusta ei tule.

Ja välillä helpompia päiviä, jolloin huono tökkivä olo tulee vaan hetkittäin.

Mulle auttaa kylmät ananakset ja mieluiten istuisin ilmastoidussa autossa 24/7 varsinkin näillä helteillä.
 
Mulla ei myöskään voi puhua aamupahoinvoinnista, eilen illalla myöhään suihkun jälkeen katsoi peilistä vihertävän harmaa naama. Päivetyskin alkaa kalveta kun en pysty tuolla ulkona auringossa olemaan ja varjoon pitäis jotenkin päästä, jos vaan jaksaisi kotoa lähteä. Ihanat helteet pahentaa oloa tosi selkeästi. En oksenna myöskään juuri koskaan, ei krapulassa tai oikein vatsataudissakaan. Nytkin kaikki pysyy sisällä, mutta yrjöolo on ja pysyy 24/7.

Äiti kivasti tyynnytteli, että ei sentään ole NIIN paha kuin serkun vaimolla, joka on ollut nyt molemmissa raskauksissa tiputuksessa melkein koko alkuraskauksien ajan. Pitäisi varmaan todellakin olla iloinen, mutta silloin kun on oikein kurja olo, ei tuollaista vähättelyä oikein jaksaisi..

Laitan jääpaloja ison lasin täyteen; sinne vichyä, limua tai pelkkää vettä pienen mehutilkan kanssa. Kylmät hedelmät, omenat, nektariinit, aprikoosit..Tunnin välein pakko syödä. Ja mulla nimenomaan auttaa myöhään nukkuminen, pari kertaa olen joutunut heräämään aamulla aikaisin ja olen meinannut pyörtyä aivan siihen paikkaan. Ne päivät ovat olleet pahimpia loppuun asti.

Tsemppiä kaikille helteisiin ja kyllä vaan pakko uskoa ja toivoa, että se paha olo hellittää jos nyt sitten viimeistään siihen synnytykseen. [:D]
 
Takaisin
Top