Kiinteiden aloitus

mä jouduin laittaa ne tuttipullon tutit nokkamukii,tytöllä kun tuntu olevan jotain sitä nokkamukin väriä vastaa,huuto siis alko jo nokkamukin näkemisestä ja juominen siitä ei onnistunu sitte millää.nyt kelpaa nokkamuki ku siin on ne pullotutit..o_O joku päivä varmaan taas koitettava ihan sillä omalla nokalla..
meillä syödää edellee niitä 5kk soseita,tosin nyt on ruvennu puuro maistumaa,mut sekin on niitä 8kk...ja aina pitää tytön kädessä olla lusikka,tutti tms et suostuu syömää.
 
Taidankin tietää mistä johtuu toi kiukuttelu. Ylös oli tullut hammas ja toiselle puolelle puhkeemassa. Luulen, että haluaa pureksia tota tuttipulloa sen takia eikä kelpaa muki. :think005
 
Eloveena ootko kokeillu tarjota maissinaksujen tilalle riisikakkuja, niissä olis parempi ravintoarvo :) Ja entäs muita "kovia" juttuja? Esim. porkkanaa ja omenaa siivuina. Jos hampaita on tulossa, niin yrittää helpottaa just kutinaa ja särkyä noilla naksuilla ja leivällä.
Meil Tyyne kans tekee kovasti hampaita, mut onneksi kelpaa myös normaali ruoka. Tyyne kuitenki söis ihan onnessaan noit riisikakkuja, ku silläki saa kivasti ikeniä raavittua.
 
Joo, täytyy vähän tsempata noiden sormiruokien kanssa. Meil on sama juttu kun jäden tytöllä, että jotain pitää aina olla kädessä. Mutta ei se aina toimi... :/
 
Hohhoijakkaa, meillä tyttö on täysin kyllästynyt noihin vauvojen pöperöihin. Nyt kokeiluluontoisena asiana uunissa riisi, maissi, herne, paprika, peruna, porkkana, kukkakaali "wokki" mihin lisään erikseen lihan. Toivottavasti kelpaa makutuomarille, sitä on meinaa koko iso padallinen uunissa! Vähän pistin kasvislientäkin joukkoon makua antamaan :)
 
Heititkö orvokki kaikki vaa vuokaa vai sis häh? Kuulostaa kivalta, mulla alkaa olla pää ihan tyhjänä että mitä jätkälle vois tehdä. Syö kerran päivässä samaa ruokaa meijän kanssa, mutta toinen ruoka pitäis pakkasesta sulatella tms..
 
Heitin kaikki vuokaan ja vähän kasvislientä päälle. Olin kaikki kypsentänyt jo valmiiksi kattilassa ja pilkoin ne ihan pieniksi ennen uuniin laittamista. Uunissa annoin olla 200 astetta, n. 40 min. Sen nesteen vuoksi ruuasta tuli pehmeää ja tyttö oli yhtä hymyä kun sai vähän rakeisempaa ruokaa! Sitä tuli myös paljon pakkaseen, ei tarvitse heti olla tekemässä uutta. Meillä tosiaan sai ruoka sen verran lämpimän vastaanoton, että suosittelen kokeilemaan Tiutsi :)
 
Meillä makaroonilaatikko uunissa.. Poika saa syödä sitä ja päivälliseksi sit keitän sille potut ja otan pakkasesta lihapullia ja vihanneksia kaveriksi.
 
Mekin ollaan annettu koko ajan enemmän samoja ruokia kun mitä me syödään, koska typy potee aikamoista annoskateutta. :D Koko ajan paremmin menee ruokaa ihan masuunkin asti! Suolaa on vähennetty tosi paljon, pitää vielä vähän itse totutella siihen...mun mielestä suolaton ruoka ei vaan maistu miltään, ihan sama kuinka paljon siihen lisää yrttejä. :D

Nyt on tosin välillä hankalaa saada tuota syömään mitään, kun hampaita tulee. Samaan aikaan sekä poskihampaita että kulmahampaita. Molempia on nyt tullut yhdet, eli yhteensä kasassa 10 hammasta. :)
 
Meillä ei puhettakaan, et pojalle tarjoaisi jotain muuta kuin sitä mitä itsekin syödään. Eli hyvin vähäsuolaista on meilläkin ruoka, mut oon tottunut jo siihen. Joskus tosin on pakko laittaa vähän lisää, et maistuu.. minustakin yrtit ei vaan korvaa suolaa täysin eikä kaikkia ruokia voi höystää yrttien paljoudella.. menee vaan maku pieleen. Suolaa kohtuudella siis. :)

Meidän poika rupes syömään pitkästä aikaa puuroa uudestaan. Teen nykyisin aina mikrossa aamulla puuron. Laitan hiutaleet, maitoa ja vettä ja 10min täydellä teholla, niin tulee helposti hyvä puuro. Poika syö sitä mielellään ja omalla lusikalla. Tosin on alkanut tarjoilemaan myös minulle ja tänä aamuna hän "syötti" minua ja minä syötin sitä.. hyvin uppos ja oli iloinen aamupalahetki. :D Ihana, hassu pieni poikani! :Heartred Että mä sit rakastan sitä niin tajuttoman paljon.
 
meilläkii on varovasti alotettu tytölle samoja ruokia mitä itekkii syödää,ne maistuu vaikka niissä kökköjä oiskin,omat soseet taas ei.maito meillä on se eilan laktoositon luomu,sitä kun ei löydy pikku purkkeina ni reissuissa sitte käytetää niitä korvikkeita,pitäs kyl jossain vaihees koittaa ihan normi kevytmaitoo..
 
Nyt mulla porisee jauhelihakeitto liedellä, mitä meinaan myös pistää pakkaseen. Sitten ajattelin tehdä jonkintyyppisen kasvissosekeiton, mihin kyllä lisään vielä lihaa ja vähän mausteita :alien


Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä uusien ruokien suhteen, kertokaa ihmeessä. Kovin perunavoittoista ei meidän tyttö voi syödä, sitä yritän korvata eri juureksilla yms.
 
Tavoite on antaa enemmän ostoruuan tilalle samaa mitä itsekkin syö. Paremmin näyttää kotiruoka maistuvanki :) On vaan pulma, että miten saan Valtsun syömään? :/ Nälkäsenäkin hän kaipaa virikkeitä ruokapöytään. Ymmärrän kyllä sen, että on tainnu oppia siihen, että siinä on millon mitäki härpäkettä. Nyt vaan vähän mietityttää, kun menee ensi kuun alusta vieraalle hoitoon ja miten hän ruokailun hoitaa, jos tämä meidän pikkumies ei ala syömään :/
 
Meillä on vähän samoja ongelmia ollut, mut virikettä on tullut siitä, kun on antanut lusikan pojalle käteen. Välillä hän syö tai yrittää syödä lusikalla ja välillä sormin. Eilen poika päätti syödä puuron kuningatarsoseella käsin :D Puuroa oli sitten silmässä asti. Sotkuahan tuo itseruolailu alkuun teettää, mut se on ihan mukavaa puuhaa pojalle ja siihen saa kulumaan kivasti aikaa. Niin ja ite tietty syötän toisella lusikalla poikaa, jos ei muuten meinaa mennä ruokaa mahaan asti.
 
Meil vaan jatkuu syömisongelmat. Tänään löysin kaksi uutta kulmahampaan alkua ja yhden poskihampaan, joten täytyy toivoa että siinä olisi ainakin osa syystä..
 
Meillä myös tyttö nirsoilee tosi kovin tällä hetkellä. Olen nyt jättänyt soseiset ruuat kokonaan pois ja ruvennut ostamaan kaikki lihat maustamattomana ja teen tytölle maustamattoman versiot meidän ruuista. Pakkasessa on wokkia ja jauhelihakeittoa mitä myös lämmitän tytölle. Ne onneksi menevät alas ja hän myös tykkää kovin syödä itse ja sotkuahan se tietää :eek: Jos ruoka ei ole kovin maistunut, saa tyttö jälkkäriksi leipää ja hedelmiä koska ne ovat neidin herkkua. Tänään ostin kaupasta moniviljamuroja ja täysjyvä spagettia sekä makaronia ja niistä ajattelin myös jotain valmistella tulevina päivinä.
 
Takaisin
Top