Kiinteiden aloitus / sormiruokailu

Mä oon kans nyt pari viikkoa tehnyt puuroa ja muita ruokia tavalliseen maitoon. Lisäks oon jonkun aikaa käyttänyt ruokakermaa ja ottanut ruokavalioon hapanmaitotuotteet. Poika (11kk) ei oo juurikaan reagoinut mut välillä jos syö esimerkiks hirveesti jugurttia (kuten tänään) niin menee maha löysälle. Siks oottelen vielä vähän ennen kuin alotan korvikkeen vaihdon tavan maitoon. Siis ihan juomana.

Suositukset taitaa muuten olla rasvaton maito. Me juodaan rasvatonta itekin niin sitä varmaan tulee annettua sit.
 
Mekin alettiin 10kk:n iässä totuttelemaan hapanmaitotuotteisiin ja pian sen jälkeen aloin käyttään oikeaa maitoa ruuan ja puuron valmistukseen.Poika viikon päästä vuoden ja ajattelin odottaa kuitenkin neuvolaan ennen kuin alan antaa oikeaa maitoa juomana vaikkei selvästikään mitään vatsavaivoja siitä lle tullutkaan.
 
Sama täällä, ei ole aiheutunut mitään vaivoja maitotuotteista ja jos on rohmunnut hirmu paljon rahkaa tai yogurttia, niin saattaa olla kakka vähän löysempää - itkuja tai vatsanpuruja ei oo tullut. Ollaan nyt viikon verran laitettu rasvatonta luomumaitoa korvikkeen sekaan eikä mitään oireiluja - tosin pieniä määriä, 20ml 100ml:iin. Vois varmaan laittaa jo 50/50, mut ei kai tässä kiirus ole vaikka haluankin korvikkeesta eroon :D
 
Meil syödään aika pitkälti kaikki samaa ruokaa. Suolaa en lisää koko ruokaan, omaan annokseen sit jos on tarvis. Muita mausteita käytetään, mut maltillisesti ku ei olla itekään miehen kanssa mitään super-mausteisen ruuan ystäviä.

Tavallista maitoo alan varmaan kohta pikkuhiljaa lisäämään korvikkeen joukkoon. Ruokakermaa on jo saanut. Ja rasvoina luonnollisia rasvoja eli esim. oliiviöljyä ja voita
 
Äääh, mun on pakko alkaa kokkailee lounasta, koska meillä ei enää suostuta syömään purkkiruokaa. Ainoastaan "kotiruoka" menee ja mun on jotenkin tosi vaikee tehdä liharuokia ja kun menee vaan pojan tarpeisiin. Eikä oikeasti yhtään huvittais meidän kämäsessä keittokomerossa viettää yhtään ylimääräistä aikaa. Muutenkin meillä on kyllä kovat nirsoilut käynnissä ja siis syömiseen menee tunteja päivässä - kunpa tää ois vaan vaihe.

Rahkaa lisukkeineen Karpo varmaan vetäis loputtomasti. Leipää ja karjalanpiirakoita sekä tomaattia ja eineslihapullia, mitä oon antanut maistaa, vaikka ravintosisältö on mitä on. Kai se on ite alettava tekee lihapullia :D

Oon nyt antanut pelkkää aikuisten maitoa ja ilman oireita on mennyt. Eipä mikään aine oo aiheuttanut mitään, täytyy olla tästä kiitollinen, mut loppuispa nää nirsoilut.... ... ..
 
Woohoo! Vihdoin ja viimein tuo poika suostuu syömään mun tekemää ruokaa! Meinaa jo epätoivo iskee ton purkkirumban kanssa. Kaikenmoista ruokaa yrittäny tehä ja pojalle tarjonnu, mut eipä oo kelvannu. Kaikki heitelty irvistellen lattialle. :D Tänään maistu niinkin perusjuttu ku makarooni ja tonnikalakastike. Jospa tää tästä pikku hiljaa... :)
 
Takaisin
Top